Cato84 Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Vurderer å hive inn en m5 motor i min 523. Så lurer jeg på, hvor mye forskjeller er det på ledningsnettet til instrumenter og slikt på disse to bilene? Har nettopp koblet sammen en mazda med nytt ledningsnett.. og det var et lite helvette. så har ikke lyst på et altfor stort prosjekt igjen. Skjønner jo såklart at det ikke er bare bare, men det finnes jo en mellomting! Og ja, vet at det enkleste er å få i seg en hel delebil. Men er nok slik at jeg hadde ikke tenkt å gjøre det no da...
540is Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Begynn med å få i en komplett forstilling/travers /styring til M5, så går vel motoren heller nedi...
Geir Anders Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Det er mer jobb å putte M5 motor i bilen din enn å koble sammen et ledningsnett på en Mazda. Du må bytte forstilling, girkasse, bakstilling, ledningsnett og styring.. minst.
marius paulsen Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Det er mer jobb å putte M5 motor i bilen din enn å koble sammen et ledningsnett på en Mazda.Du må bytte forstilling, girkasse, bakstilling, ledningsnett og styring.. minst. skal man ha med eksosen så må reservehjulsbaljen også bort! tror nok denne ombyggingen er for vidrekommene! sett heller kompressor på den motoren du har! går ikke så mye dårligere det da!
morteym Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Kompressor, som jeg selv har lyst på, vil jo være et enkelt alternativ og greit å komme gjennom eu-kontrollen også..
Cato84 Skrevet September 23, 2007 Forfatter Skrevet September 23, 2007 hehe... er såpass mye som må til altså.. ny styring også? hmm.. jaja Da vil det jo faktisk være den eneste muligheten å skaffe en hel delebil da! Værtfall den enkleste.
bmwalpina Skrevet September 27, 2007 Skrevet September 27, 2007 jeg hadde samme problem stilling, satte heller inn en 3,2 alpina, , den datt rett i, seff må du bytte bremser drivverk å disse tingene men, det ser orginalt ut, å virker som tusen, pluss du har et nummerert eksemplar,
Fredrik Skrevet September 27, 2007 Skrevet September 27, 2007 Begynn med å få i en komplett forstilling/travers /styring til M5, så går vel motoren heller nedi... Dette problemet gjelder alle V8 motorene... pga. mangel på plass i E39 modellen var BMW tvunget til å skifte ut tannstangstyringen med et mer tradisjonelt snekkesystem. Det er derfor betydelig enklere så lenge man kun vurderer en rekkesekser...
R Andersen Skrevet September 27, 2007 Skrevet September 27, 2007 Ett alternativ er jo s50b32 (E36 M3 3.2). Det er "nesten" bolt-on, og går ikke så mye dårligere. Det pleier å være en bergenser med denne kompinasjonen på BMWCCN sine treff, og syntest det fungerer veldig bra!
Cato84 Skrevet September 27, 2007 Forfatter Skrevet September 27, 2007 Hmm, kanskje det ja... Hva ligger en E36 m3 motor på i pris nå da? Med ledningsnett og hjerne? Hvordan blir det med oppkobling mot instrumenter på disse? Er det mye forskjeller? e36 og e39 bruker vel mye av samme instrumentene? Regner ikke med at de to ledningsnettene er plug'n'play. Men vært artig om noen visste hvor store forskjeller det er på de?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå