Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Som sagt du må prøve bilene før du komme med slike taletløse kommentarer..

Jeg har justerbart selv jeg... :wink: Helt greit at andre folk har andre preferanser enn meg, men det forandrer ikke det faktumet at den senkingen der er mest for show..

Du høres ut som BT, en trangsynt pensjonist som aldri har prøvd en sånn bil.

Det er en grunn til at BT er strenge på sånt. Understell er ikke noe man setter opp på slump.

En helt standard Ferrari har nok både stivere fjærer - samt et understell som er tilpasset lav kjørehøyde. E36 er derimot rimelig høy orginal, så når den blir senket 80mm elns så blir geometrien helt tullete - og man ender opp med redusert veigrep.

Er enig med at det ikke nytter å kun endre høyden på bilen(kommer jo andre vinkler inn bildet også), men ser ikke noe i veien for at en "høy" e36 kan få like gode eller bedre baneegenskaper enn en ferrari. Alt kommer vel an på hva man legger i det...Er jo de som får en volvo noenlunde rundt en sving også.. :)

Å senke en e36 60-80mm og samtidig bedre kjøreegenskapene(riktig nok på en perfekt bane/vei) ser jeg ikke på som et problem. Men til daglig kjøring så må vel visse kompromisser inngåes..

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En helt standard Ferrari har nok både stivere fjærer - samt et understell som er tilpasset lav kjørehøyde.

Med fare for å gjenta meg selv... man skal ikke så veldig langt tilbake i historien før selv Ferrari´s hardcore modeller hadde en felger/dekk oppsetning som selv alminnelige biler har i dag. Ferrari 288 GTO (1984-85) som har en 2855 cm3 stor V8 Bi-Turbo motor på 400 HK ved 7000 rpm og 500 Nm ved 3800 rpm har f.eks kun felg/dekkdimensjonen 225/50-16. Allikevel vil den kjøre fletta av nesten samtlige BMW´er i dag iom. at den bl.a klarer 0-100 Km/t på 4,8 sekunder og har en topphastighet på 305 Km/t. Alt for store felger og dekk er mest blingeling show and no go... :lol:

Ferrari 288 GTO

Ferrari_288_GTO.jpg

Skrevet

Lav høyde og veldig stivt understell er jo veldig bra hvis man kjører på et underlag som har samme kvalitet som et biljardbor, men det er det ingen veier/baner i norge som har..

En bil med litt mykt understell spretter ikke opp av humpene, da har du ikke dempere i det hele tatt, men har du ett understell som er helt stivt så vi ikke hjulene følge underlaget i humper og man vil miste veigrepet. Så lenge ikke understellet fjører noen ting så vil man bil hoppe over humpene isteden for at denmpere og fjører spiser opp ugjevnhetetene. Man trenger ikke være rakettforsker får å skjønne det..

Se på en Ferrari Enzo, den ligger ikke klistret til asvalten. Den har ganske god høyde .

ferrari-enzo.jpg

At liten fjøringsvei bare gir bedre kjøreegenskaper tror jeg ingenting på.

Skrevet

Er ikke noen tvil om att senkinga er der for å kjøre bilen penere, men å påstå att alle kjøreegenskaper blir totalt ødelagt av den grunn får dere ikke meg enig i.. Hvertfall ikke på normal vei

Skrevet

Mange av superbilene som lages nå om dagen senkes automatisk når de når en viss fart.. Vil også tro att enzoen kommer en del nærmere bakken når den runder 200 km/t og all downforcen begynner å tre i kraft..

Skrevet
Hvorfor har de ikke de samme hjula nå da?

Tiden går framover den..

Fordi Ferrari 288 GTO er en liten bil... den veier kun 1160 Kg og er over 30 cm lavere enn en 1-Serie. Den høye vekten på moderne biler har medført et behov for store bremseskiver/klosser (iallefall så lenge skivene er laget av stål og ikke karbon)... som igjen har medført et behov for større felger. Formel 1 biler har f.eks avanserte bremseskiver av karbon og dermed behøver bremseskivene heller ikke være store... som igjen gjør at felgene kun er 13" store magnesiumfelger... som igjen medfører en lav vekt... :wink:

Skrevet

forklarer ikke lav profil og brede dekk det.. forklarer størrelsen på felgen det.

Tror forresten ikke vektforskellen på felgene til bilene her på forumet er så forskjellig.. Er nok større forskjell på ølvomma..

Skrevet
Men en ting er sikkert, 288 GTO er en nydelig bil!

Ikke min favoritt nei men..

355 og nyere.. 360, 430..

Det er pene biler i mine øyne

Dette viser jo bare att bimmers har folk med forskjellige meninger og helt forskjellig smak på utseende. Er jo ikke værre enn det.

Hadde vært bedre om folk hadde fokusert på positive tilbakemeldinger en å slenge dritt fordi de mener det ikke ser bra ut eller ødelegger kjøreegenskapene. Ingen av dere som ikke liker lave biler som ligger på forumet som trenger å kjøre de.. Og vi andre som ikke liker bilene til de som velger en litt mer orginal look, trenger ikke kjøre deres biler.

Er jo fint med kritikk, men går jo ann å holde det på ett saklig plan..

Skrevet
forklarer ikke lav profil og brede dekk det.. forklarer størrelsen på felgen det.

Poenget i denne sammenhengen er at dekkenes profil bestemmes av felgens størrelse i forhold til en forutbestemt rulleomkrets. Lek litt med denne kalkulatoren så vil du se at jeg har rett... :wink:

Skrevet
Hvorfor har de ikke de samme hjula nå da?

Tiden går framover den..

Fordi Ferrari 288 GTO er en liten bil... den veier kun 1160 Kg og er over 30 cm lavere enn en 1-Serie. Den høye vekten på moderne biler har medført et behov for store bremseskiver/klosser (iallefall så lenge skivene er laget av stål og ikke karbon)... som igjen har medført et behov for større felger. Formel 1 biler har f.eks avanserte bremseskiver av karbon og dermed behøver bremseskivene heller ikke være store... som igjen gjør at felgene kun er 13" store magnesiumfelger... som igjen medfører en lav vekt... :wink:

Det att F1 bilene har 13" felger har vell noe med reglemang å gjøre.

288 er helt klart en pen bil (drømme bil) men må si jeg foretrekker nyere Ferrari 8)

Skrevet
GAMMELT!!

355 og nyere.. Det er tingen.. 360, 430..

Det er pene biler

Det blir jo mest smak og behag, men 288 GTO er nok i en litt annen liga enn f.eks 360 Modena og F430... 288 GTO er stamfaderen til F40, F50 og Enzo... :wink:

Skrevet

Det att F1 bilene har 13" felger har vell noe med reglemang å gjøre.

Det er klart, men felgenes størrelse viser også at man rent teknisk ikke behøver store 19" felger for å få skikkelige kjøreegenskaper og ytelser... såfremt nok penger ikke er et tema... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...