Chris A Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Ok! da må vi spekulere igjen! Bare en ting! Dine M6 felger er dem i 18"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2008 Hehe, jeg ville absolutt tatt dem med når du først skal lakkere. Kan ikke koste noe mer å få slengt litt lakk på relfeksene. Også gjør den bakenden mye renere.. Stemmer, stemmer.. 18" på vinteren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Ikke for å være partypooper, men er det reflekser i baklyktene på E60/E61? Hvis ikke er det nok neppe lovlig å lakkere refleksene. Poenget er jo at bilen skal vises når den står parkert. De fleste biler har et refleksområde i lyktene, og de som ikke har det har de et annet sted - som nede på fangeren som E60/E61. Kjipt om forsikringsselskapene sier NEI når brøytebilen har kjørt bilene deres flate.. På biler med M-pakke levert fra fabrikk er det ikke reflekser på bakfangeren, så det er ikke påkrevd på noen måte. E60/E61 har også refleksområde i lyktene, både på facelift og pre-facelift. Ellers synes jeg felgene gjør seg veldig godt på bilen din, Saltkjelen Men jeg må, som den første, si at det helt klart ville ha gjort seg utrolig mye med litt senking. At bilen kommer til å bli så mye stivere tviler jeg på, særlig siden du har kjøpt senkefjærer av ordentlig kvalitet. AC Schnitzer senkefjærene jeg hadde på E39en før jeg monterte coiloversene ga ikke en nevneverdig stivere bil enn den var på originalfjærene. Men som du sier; du har delene liggende, og kan få det gjort når du ønsker. En ting er jo at bilen skal se fin ut, en viktigere ting er jo at den må passe til ditt behov.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Da er det sikkert ikke noen fare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Sommer vs vinterbil løser du lett med justerbart senkesett Ikke umulig jeg hadde kosta på meg det om jeg skulle handlet senking nå. Bilen ble den lille centimetern for lav på vinterdekka gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2008 Blir ikke aktuelt å kjøpe nytt senkesett. Har allerede HARTGE sitt oppsett liggende som jeg skal få montert. Har bestemt meg for å prøve, men det blir ikke før en bekjent sin garasje er ferdig. Da monterer jeg, kjører meg en tur og ser hvordan det blir. Er det ille kjører vi tilbake og bytter om igjen. Er det OK, blir det beholdt på bilen. Jeg får håpe på det sistnevnte. Klart det justerbare senkesettet hadde vært ideelt, men har ikke mere midler å bruke til bil.. Skal jo plutselig ha davitere, RIB, teakstoler/bord ute, ja gud veit hva til båten, så der ryker det noen lapper.. Må med andre ord sette en stopper et sted og det har jeg gjort nå. Blir ikke gjort noe mer med bilen etter senkesett er montert eller hva det blir til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Et justerbart er som oftest også noe stivere enn vanlige senkesett, selv om det finnes de settene som også er hardhetsjusterbare. Og man gjør jo ingenting med en lav bil hvis den slår nedi overalt. Og slik jeg forsto Saltkjelen ovenfor var det ikke høyden som var ankepunktet, men at bilen skulle bli for stiv og ukomfortabel i kombinasjon med 20" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Er du på vei inn i luksusfellen? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2008 På ingen måte, men noe må selvsagt nedprioriteres. Ergo er det bilen som må det. caaatooo har forøvrig forstått meg helt riktig, det er stivheten og ikke høyden som bekymrer meg. Klar høyden bekymrer meg noe, men tror det alikevel skal gå bra med 3cm lavere bakkeklaring i fronten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 3-fot-syke i kombinasjon med bilinteresse kan vel være tøft til tider Også skal man jo helst tenke fornuftig en gang i blandt også... Ikke greit! 3 cm er sikkert ikke noe problem nei. Stivheten kan jo kanskje bli en utfordring ja, men vil tro det går greit det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2008 Ja, det gjelder å bruke hodet. Den største utgiften er jo nesten fendrene.. De har jo blitt byttet hvert år ettersom båten bare blir større og større og i tillegg passer ikke blåe fendre med en båt med sorte detaljer.. Så jeg ha en trygg og solid fendersamling både med og uten fendertrekk.. Noen interesserte..? Nei, jeg håper ikke det. Jeg håper også det er slik caaatooo sier - at fjærene er av kvalitet og at det derfor ikke blir noe problem med stivheten.. Vi får se.. Jeg er jo helt enig i at det er et slikt oppsett som er penest. Det er jo ikke til å stikke under en stol.. Irriterer meg at BMW senterkoppene ikke passet felgene, de var for småe. Så jeg får kjøre med disse Toora-emblemene til jeg skal montere senkesettet og få skaffet meg noen nye senterkopper som passer disse hjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Samme historie med senterkoppene mine. Må også ha nye og større enn de orginale fra BMW. Hva med å knyte opp noen fendere på railsen på bilen for å forhindre parkeringsbulket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2008 Hehehe, sannelig god ide.. Neida, bilen har det nok best i garasjen og ikke på trange kjøpesentre. Sparer jo noe voldsomt på bilen da. Må jo bli god annenhåndsveri det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Haha! Båtfolk assa . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Jeg trenger 60mm bmw emblem til m6 replicaene! Hvor stor er de du har fått til overs?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå