Gå til innhold

Min nye bil - E61 520dAT Facelift SOLGT!

Share

Anbefalte innlegg

Som tidligere nevt, så ble det perfekt 8) .

Men hvordan er erfaringene så langt med felgene ang. rengjøring? Er jo endel eiker, kriker & kroker som møkka legger seg. Men at de ble kjøpt nye gjør vel at ikke noe skit sitter. Er jo også rimelig sikker på at det ikke går lang tid mellom hver rengjøring :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 563
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det gutter.. :D

Jeg syns Rondell D58 felgene jeg hadde på E39'en var litt kjinkete å holde rene, men disse her syns jeg faktisk går overraskende greit. Litt pirk, men ikke noe som gjør at jeg ville ha valgt noen andre felger. Det kan jo skyldes at bilen blir vasket flere ganger i mnd og opptil flere ganger i uka når det er fint vær. Da rekker jo ikke møkka å sette seg SÅ godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du saltkjelen!

Hva tror du om 19" toora felger som du har , på min e91? har du erfaring med dem mythos dekka? Har vært i kontakt med cristalex import. Fikk ok pris med han. Men finner ikke bilder på nett av e91 med disse felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toora felgene er klassiske, så jeg tror de passer de fleste BMW'er svært godt. Er det 8,5x19 og 9,5x19 eller 8,5x19 og 10x19 du har fått priser på? Har desverre ikke erfaringer med de nevnte dekkene, så her må jeg melde pass. Jeg kan jo prøve å få photoshoppet eller få Arild G til å mekke noe på din bil. Bilder av felgene har jeg jo drøssevis av.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge han karen, tror det er 8 eller 8,5x19" med 225 dekk rundt om. ja visst du gidder hadde det vært kjekt å se,,ja jeg liker dem godt..

Er det disse http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link

Vet du innpress??

Jeg ville absolutt gått for noe bredere bak. 8" bred felg med "bare" 225 dekk vil se ganske pinglete ut på din e91. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var dem, har tenkt det samme. HAr en som vil bytte og, han vil bruke mine som vinter og gå opp til 20" selv. Vet ikke... Jeg vil det at det skal være god kvalitet visst man treffer et hull i veien.

id8cql5f6igww8jh9f6z.jpg

i9c7tsmw783of0o8n00t.jpg

Alternativ: leveres med 225/235 fremme, bak 255/30

lpsw7wb1m9ks04b09ite.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at Toora felgene er av god kvalitet. Har samme felger som Saltkjelen, og på dårlige nord norske veier har de holdt svært godt - ikke antydning til å være skjeivkjørt. Det eneste jeg er plaget med på mine felger er at klarlakken på felgkanten forsvinner flekkvis. Dette gjelder imidlertid kun bakfelgene.

Sendte Kaj som driver Christalex en mail om dette i forhold til en evt. reklamasjon, og fikk dette tilbake som svar:

hei

det var jo kjedelig,mine har sprukket uten bruk(har ett sett i 19" som har ligget ca.8mnd uten engang og ha vært montert på bil).

så den saken har jeg allerede tatt opp med toora-fabrikken og fått til svar at klarlakken vil gå av da klarlakk ikke får ordenlig feste på glatt overflate.men hvis jeg kunne bevise at det var lagt på dekk uten dekkspaker,ikke vasket med kjemikalier(såpe,avfetting,felgrens etc.og ikke kunne ha fått en småstein på de under kjøring,så var de villige til å diskutere. Så da gav jeg opp! Men det er jo kanskje derfor bla.Breyton har tatt ut alle sine felger med klarlakk på og begynt med rustfri stålkant.

jeg vet at man får kjøpt "felg-klarlakk" i Tyskland men er på det sterkeste blitt advart å bruke dette,da det som kjent fortsatt er en glatt overflate som skal lakkeres og ikke gir feste.

mvh

kaj

Det er jo dermed ikke sagt at dette gjelder for alle felgene, men det kan jo være greit å være obs på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var dem, har tenkt det samme. HAr en som vil bytte og, han vil bruke mine som vinter og gå opp til 20" selv. Vet ikke... Jeg vil det at det skal være god kvalitet visst man treffer et hull i veien.

id8cql5f6igww8jh9f6z.jpg

Kan du få byttet til det de 225M 19" felgene hadde jeg gjort det tror jeg, synes de ser meget flotte ut på svart e91. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har _ikke_ antydning til at klarlakken flasser av. Mine er helt fine bortsett fra et lite hakk i forfelgen som jeg klarte å få ettersom jeg traff et hull i veien litt skjevt. Fruen i huset klarte nylig å kantkjøre litt av felgen bak, men det er ikke mye. På tros av dette så er de like fine. Skal sende (hvertfall bakfelgen) inn til en dyktig kar som kan rette opp dette.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har knipset noen bedre bilder i det fantastiske høstværet vi har. Jeg er ikke så glad i de kalde høstdagene og vinteren generelt, men en ting er jo positivt og det er at det er noen flotte årstider å ta bilder på.. :wink:

Ellers får jeg rettet opp rattet på Mandag.. Så er det bare å se seg etter noen nye oppgraderinger jeg kan gjøre.. :P

h5ormlp8ys8kcnbbx3rr.jpg

0qml63mpr4z4wag116bq.jpg

4gun7t0eas0y0g5djs52.jpg

7q3sd3gm6h19ie6nxxri.jpg

y9oicaiu9qk9js1ors03.jpg

2u44vip3vqkgyqgakz5z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...