Ellingsen B. Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 nå gjelder jo denne bilen en helt orginal urørt bil som ser nesten som ny ut.. Hvis det begynner å knirke gruynnet M-tech dempere/fjører burde BMW ikke hatt dette som option. På min E39 sedan var det ingen problem før og etter senking. Senket den 60 forran og 40mm bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Har problemer med at det knirker litt fra dørene på min bil og, men har trodd det var hengslene som måtte strammes litt helt til jeg har sett flere tråder om dette her. Ellers er E39 en meget stille og behagelig bil, men de lydene er plagsomme. Carinaen har ihvertfall ikke et veldig stivt karosseri (ser det godt når den henger på 2-søyleren) og vil tro E39 er en god del stivere, men den har absolutt ingen knirkelyder noe sted til tross for senk, stivere dempbere og 215/40-17! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Carinaen har ihvertfall ikke et veldig stivt karosseri (ser det godt når den henger på 2-søyleren) og vil tro E39 er en god del stivere, men den har absolutt ingen knirkelyder noe sted til tross for senk, stivere dempbere og 215/40-17! Hvorvidt bilen har et stivt karosseri eller ikke... er ikke avgjørende for hvor mye interiøret knirker. Apteringen eller hvordan de forskjellige interiørdelene er satt sammen har langt større betydning. Eldre bilmodeller er langt fra like stive i karosseriet som dagens bilmodeller, men f.eks en Mercedes-Benz W126 (S-klassen anno 1985-91) knirker ikke mye av den grunn. Mitt poeng med å antyde at senking og store felger ofte kan være en kilde til ulyder i en bil er av generell art. Det finnes selvfølgelig unntak, men slitasjen på chassis og karosseriet vil naturligvis være større på en bil med mindre dempende materialer enn på en bil som er mer alminnelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Carinaen har ihvertfall ikke et veldig stivt karosseri (ser det godt når den henger på 2-søyleren) og vil tro E39 er en god del stivere, men den har absolutt ingen knirkelyder noe sted til tross for senk, stivere dempbere og 215/40-17! Hvorvidt bilen har et stivt karosseri eller ikke... er ikke avgjørende for hvor mye interiøret knirker. Apteringen eller hvordan de forskjellige interiørdelene er satt sammen har langt større betydning. Eldre bilmodeller er langt fra like stive i karosseriet som dagens bilmodeller, men f.eks en Mercedes-Benz W126 (S-klassen anno 1985-91) knirker ikke mye av den grunn. Mitt poeng med å antyde at senking og store felger ofte kan være en kilde til ulyder i en bil er av generell art. Det finnes selvfølgelig unntak, men slitasjen på chassis og karosseriet vil naturligvis være større på en bil med mindre dempende materialer enn på en bil som er mer alminnelig. - Som var akkurat det jeg ville frem til! Har forøvrig ingen planer om å skifte til stivere foringer eller noe slikt pga. dette som du nevner; kjenner ganske godt at karosseriet vrir seg når man presser på litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Prøvd noen E60. Har vært en del knirking i de også. Mulig faceliften er bedre siden de også forandret dørtrekk osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Thomas Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Jeg ser det kommer flere forskjellige erfaringer noe som jeg regnet med Bra at det ikke er alle som sliter med ulyder i bilene sine. Mine erfaringer som nevnt tildligere kommer fra Audi og Volvo og som er biler i mer eller mindre samme prisklasse. Dette med knirking og ulyder tror jeg nesten må oppleves for dere som feks. kjører 3 serie til daglig. Jeg satt på en tur med Ellingsen her inne på forumet og til min store overaskelse var denne bilen utrolig mye mer stille og stump med tanke på lyder. Dette er jo en e46 coupe med store hjul og senk. Mulig dette er et mye mer utvikla karosseri samt at det er en coupe (stasjonsvogner er vel kjent for å bråke litt) men bilen var utrolig tight i forhold. Som nevnt av Ellingsen over er min e39 voksenkjørt av 1 eier i Tyskland og bilen ser nesten ikke brukt ut. Dette med lyder er nok også litt individuelt fra person til person hvor fintfølende man er for feks knirk. Samtidig som jeg ikke på noe måte kan forstå BMW her hvorfor ikke de har gjort noe med knirken da dette har vært kjent i disse bilene fra de kom i 1996. Faceliften kom jo i 2001 og det hadde kanskje vært rom for forbedringer da?? Min skuffelse ble så stor da jeg hadde forventet at BMW var en tight bil. Bilen er nå til salgs så løp å kjøp Fikk også en telefon fra en kollega igår som hadde lest innlegget her på bimmers som hadde samme problem i sin e60. Går det ann? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Min 2001 Touring knirker ikke så mye fra dører eller lister , men pokker ta den bagasje delen. Nå er bilen senka og har lav profil så vet at det ikke er like mykt, men makan til risting å dunking bak skal man lete lenge etter. Bagasjeroms trekk har jeg merket at knirker en del også. Tror det kan ha noe med nivåreguleringa? som ikke er like bra som vanlig dempere?? mulig jeg tar feil, men kan virke slik. Men sånn ellers så ville jeg aldri bytta den mot en V70 eller Audi da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Min 2001 Touring knirker ikke så mye fra dører eller lister , men pokker ta den bagasje delen. Nå er bilen senka og har lav profil så vet at det ikke er like mykt, men makan til risting å dunking bak skal man lete lenge etter. Bagasjeroms trekk har jeg merket at knirker en del også.Tror det kan ha noe med nivåreguleringa? som ikke er like bra som vanlig dempere?? mulig jeg tar feil, men kan virke slik. Men sånn ellers så ville jeg aldri bytta den mot en V70 eller Audi da Prøv å bytt traversforinger. Min ble betydelig bedre. Men den er ganske hard og støtete bak ja. Jeg har lest noe om at det er luftfjæringen som gjør det. På originaldimensjon i 16' føles min bil betydelig mer harmonisk og jeg vurderer faktisk å gå tilbake til det fra dagens 18'. Pent men upraktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 mahne: Hvordan er 730n til sammenligning? Jeg synes 730d'n er hakket bedre støyisolert enn 530d'n. Når det gjleder kniriking har jeg ikke merket noen forskjell. Men så merket jeg også lite til knirking på min 530d. Den var forøvrig senket og hadde bilstein sport og sprint dempere. Men når det er sakt husker jeg at han som overtok den bemerket at den var mye tightere og "bedre" enn en nyere E39 han kjørte mye. Når det gjelder kjørefølelse ligger mye i vedlikehold , bytte av foringer osv noe jeg er opptatt av. Har nettopp byttet bærearm og div stag, spindel osv. på 7 serien og det merkes godt på "kjørefølelsen". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Dyrt å bytte traversforinger eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Thomas Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2007 mhane: var nok som jeg anntok at 7ern var noe mer stille men er også ikke en stasjonsvogn. Det skal også bemerkes at jeg ikke syntes understellet er dårlig, snakker her om interiør støy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 mhane: var nok som jeg anntok at 7ern var noe mer stille men er også ikke en stasjonsvogn. Det skal også bemerkes at jeg ikke syntes understellet er dårlig, snakker her om interiør støy. Det er helt klart at man ikke kan sammenligne en stasjonsvogn med en sedan ja...der har du jo et viktig poeng. Interiøret på en 7 serie er jo mye likt det som er i en 5 serie. Bare litt "større", tviler på at de har gjort noe særlig forskjellig når det gjelder sammenskruing av interiøret. Når jeg har demontert interiøret på c stolper, bakseter osv ifm. vedlikehold, så har jeg brukt Haynes 5 serie manual for å skjønne hvordan ting er skrudd sammen. Det har stemt overens med hvordan ting er gjort i 7 serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Det skal også bemerkes at jeg ikke syntes understellet er dårlig, snakker her om interiør støy. Mener det samme selv, men opplever det som mest støy fra bagasjedelen. Spesielt da ved bagasjeroms trekk for eks. Selve understellet syns jeg er bra på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Thomas Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Er helt enig at kommer mye støy fra bagasjerommet men det hadde jeg også på audin. Jeg tror dette er et problem på stasjonsvogn modeller. For meg virker det som om sedanen blir noe stivere i chassi da den ikke er så lang som touringen og som "kanskje" gjør at den knirker mindre enn touringen. Har selv alltid vært begeistret for bmws kjøreegenskaper og dette lever de helt klart opp til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Thomas Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2007 mhane: var nok som jeg anntok at 7ern var noe mer stille men er også ikke en stasjonsvogn. Det skal også bemerkes at jeg ikke syntes understellet er dårlig, snakker her om interiør støy. Det er helt klart at man ikke kan sammenligne en stasjonsvogn med en sedan ja...der har du jo et viktig poeng. Interiøret på en 7 serie er jo mye likt det som er i en 5 serie. Bare litt "større", tviler på at de har gjort noe særlig forskjellig når det gjelder sammenskruing av interiøret. Når jeg har demontert interiøret på c stolper, bakseter osv ifm. vedlikehold, så har jeg brukt Haynes 5 serie manual for å skjønne hvordan ting er skrudd sammen. Det har stemt overens med hvordan ting er gjort i 7 serien. Hva har du gjort når du har demontert interiøret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå