Gå til innhold

Ekte M eller ikke?

Beivakongen
 Share

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg stanget hodet i veggen var det du skrev som ikke kom med i quoten over her;

"Beste er å ha original M bil, for da viser man jo at man har penger og evner! :)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du burde stange hodet i veggen for det :P men er du litt sånn kranglefant eller? Hvorfor gadd du å bry deg i det hele tatt? Så fikk jeg ikke med meg at det var en gammel tråd, mye vits å være ekkel for det da. 

Det er jo uansett relevant det jeg mente gammel tråd eller ikke, første setning med at man lyser opp i kroner hvis man har M-bil var ment for tull, mens syns fortsatt det er verdt det når man kan skryte av at der en helt ekte M bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med et diskusjonsforum om man ikke skal diskutere?

Igjen, poenget var ikke at tråden var gammel, det var utsagnet ditt, men når man først skal skrive i en tråd som er død for lengst mener jeg man gjerne kan komme med noe mer konstruktivt eller informativt.

Jeg vil våge å påstå at de aller fleste som har bygget om en bil til en M-bil (skikkelig bygget om, ikke bare byttet motor) har endt opp med å bruke mer penger enn det ville koste å kjøpe en halvsliten original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med et diskusjonsforum om man ikke skal diskutere?

Igjen, poenget var ikke at tråden var gammel, det var utsagnet ditt, men når man først skal skrive i en tråd som er død for lengst mener jeg man gjerne kan komme med noe mer konstruktivt eller informativt.

Jeg vil våge å påstå at de aller fleste som har bygget om en bil til en M-bil (skikkelig bygget om, ikke bare byttet motor) har endt opp med å bruke mer penger enn det ville koste å kjøpe en halvsliten original.

1. No shit, hvorfor tror du jeg skrev noe i det hele tatt, men så får jeg hets av deg fordi det "var en gammel tråd" som jeg ikke så forresten :) (på ett diskusjonsforum?) og da var jeg plutselig teit for at jeg skrev noe i det hele tatt?

2. Poenget var ikke at tråden var gammel likevel? Du skrev jo akkurat gratulerer med at jeg bumpet 5 år gammel tråd :P

Asså er poenget ditt at, det jeg mente var teit eller er du ute etter å finne feil hos meg bare fordi jeg "bumpet" en gammel tråd? 

Vennligst forklar fordi jeg skjønner ikke hva du driver med, og jeg gjentar, den første setningen om at man har cash hvis man kjører ekte M-bil var ment for tøys, regner med de fleste skjønte dette..

Selv om det er en gammel tråd syns jeg uansett at det alltid vil være best med en Original M-Bil, håndlaget hos BMW i Tyskland.

Som selvfølgelig er tatt riktig vare på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kaller meg kranglefant?

Jeg har verken hetset deg eller sagt du var teit, jeg "kommenterte" enkelt og greit på det du skrev, samt at jeg bemerket at dette var en gammel tråd, ingenting annet.

Jeg ser ikke poenget med å diskutere dette videre, og takker for meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså når du sier selv at hvis man først skal bumpe en gammel tråd bør man komme med noe konstruktivt også skriver du ikke noe konstruktivt selv men istedet quoter meg fordi jeg sa min mening og framstiller meg som rar uansett om det er gammel tråd eller ikke, så snakker du jo imot deg selv. 

Da kunne du jo faktisk kommet med noe konstruktivt da, istedet for "Grattis du bumpet 5 år gammel tråd".

Det du dreiv med på begynnelsen er jo på ett helt annet side av poenget enn hva jeg ville fram til :)

Jeg syns original M-bil er best og det er det jeg kommer til å kjøpe meg når jeg skal endelig anskaffe meg en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at jeg ikke var så mye bedre, og tar det til meg.

Ang. ekte M eller ikke (som tråden egentlig handler om...), så vil jo aldri en uoriginal bil kunne matche en original etter min mening, men likevel ville nok bruksverdien for min egen del vært ganske lik på de to bilene, så sånn sett kunne jeg gjerne hatt en uoriginal. En "moderne" M-bil vil aldri bli et samlerobjekt uansett (om man ser bort fra e46 CSL, e90 CRT, e92 GTS osv.).

Det som jeg ser som et problem med uoriginale biler er hvorvidt de er bygget skikkelig eller ikke. Alle påstår naturligvis at bilen er bygget skikkelig, og alt er gjort ned til den minste detalj, men jeg har veldig vondt for å tro at dette faktisk stemmer i de fleste tilfeller. Spesielt biler som blir bygget for å tjene penger tror jeg har mye rart i seg, og det har jeg sett på flere også. Driver man butikk velger man den billigste løsningen for at fortjenesten skal bli så høy som mulig, noe som i og for seg er naturlig, men kvaliteten blir jo deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså når du sier selv at hvis man først skal bumpe en gammel tråd bør man komme med noe konstruktivt også skriver du ikke noe konstruktivt selv men istedet quoter meg fordi jeg sa min mening og framstiller meg som rar uansett om det er gammel tråd eller ikke, så snakker du jo imot deg selv. 

Da kunne du jo faktisk kommet med noe konstruktivt da, istedet for "Grattis du bumpet 5 år gammel tråd".

Det du dreiv med på begynnelsen er jo på ett helt annet side av poenget enn hva jeg ville fram til :)

Jeg syns original M-bil er best og det er det jeg kommer til å kjøpe meg når jeg skal endelig anskaffe meg en. 

Kverulant.

Jeg er enig i at jeg ikke var så mye bedre, og tar det til meg.

Ang. ekte M eller ikke (som tråden egentlig handler om...), så vil jo aldri en uoriginal bil kunne matche en original etter min mening, men likevel ville nok bruksverdien for min egen del vært ganske lik på de to bilene, så sånn sett kunne jeg gjerne hatt en uoriginal. En "moderne" M-bil vil aldri bli et samlerobjekt uansett (om man ser bort fra e46 CSL, e90 CRT, e92 GTS osv.).

Det som jeg ser som et problem med uoriginale biler er hvorvidt de er bygget skikkelig eller ikke. Alle påstår naturligvis at bilen er bygget skikkelig, og alt er gjort ned til den minste detalj, men jeg har veldig vondt for å tro at dette faktisk stemmer i de fleste tilfeller. Spesielt biler som blir bygget for å tjene penger tror jeg har mye rart i seg, og det har jeg sett på flere også. Driver man butikk velger man den billigste løsningen for at fortjenesten skal bli så høy som mulig, noe som i og for seg er naturlig, men kvaliteten blir jo deretter.

Helt enig med deg! Ingen må kommer å fortelle meg at de bytter "alt", når det primære målet er å tjene penger. Derfor styrer jeg generelt unna ombygde biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...