Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bilkupp.com: Hvorfor svarer du ikke på Simen Malerbakken

og shv sine innlegg?

Harregud, dette er latterlig bilkupp...Reposter på R Andersens innlegg og oppfordrer deg til å svare på disse spm'a... Det er du som må svare på dette, siden det er deg mot røkla :wink:

• Svar 622
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg er ikke her for å svare på spørsmål, jeg prøver bare å finne en måte å forklare dere (en eller flere) at jorda faktisk er rund, og at nissen ikke finnes :D hehehe

Skrevet
Tror du har misforstått det Ove skriver der. Tenk deg at du sykkler nedover en bakke, i god fart, men har valgt første gir. Er du da istand til å få levert noe moment til hjulet for ytterligere fartsøkning? Da er du isåfall MEGET sprek, turtallsvillig mao :wink:

Hadde du stilt i TourDe France ville jeg satt store penger på at du hadde blitt den første køen for dopingkontroll 8)

jeg har misforstått??? rull inn a .. :roll:

i det eksemplett ditt så handler det ikke om moment, men om forbruk av krefter. for selv om du har liten eller ingen motstand så forbruker du krefter for full hals og snart så hoster du ut blod og puster som en gal!

kanskje dette eksemplett lyser opp et hode eller to??

bilen din er utstyrt med 200 hk ikke sant !? sett at den er det.

du skal finne ut hva momentet betyr for akselerasjonen.. du kan ikke endre på de 200 hk ok .. du har 5 minutter på deg til å teste det ut..

start fra stående (0 km.t) i 1 gir og aks opp til 100 km.t ta tiden. greit det tok 9 sec

så setter du bilen i 2 gir fra stående (0 km.t) og gjør det samme.. greit, hva har vi funnet ut nå??

ikke overbevist!?!?!! ok prøv resten av girene....

Du klarte ikke svare på dette nei? kansje fordi dette eksempelet slår påstandene dine døde!

Dette var spm!

2006 modell E420 CDI mot E500

E420 CDI 4 liters V8 Diesel på 314hk v/3600 o/min og 730 NM v/ 2200 o/min

E500 5,5 liters V8 bensin på 388hk v/3600 o/min og 530 NM v/ 2800-4800o/min

Kjære bilknupp, hvem tror du går fortest??

Og hvorfor tror du det?

Skrevet

hva slags dumt spørsmål er det der egentlig? sier vel alt om hvor mye du har i nøtta (zero) ...

hvor fort ??? hva mener du i første gir, andre gir, toppfart? revers kanskje ?

jeg har satt på plass alle de som tror dem er noe på dette forumet her, latterlig at ingen har den evnen til å gi seg ...

det synker ikke inn hos enkelte her liksom :D

Skrevet
hva slags dumt spørsmål er det der egentlig? sier vel alt om hvor mye du har i nøtta (zero) ...

jeg har satt på plass alle de som tror dem er noe på dette forumet her, latterlig at ingen har den evnen til å gi seg ...

Hvilken er raskest i aksellerasjon? der du mener dreiemomentet i en motor har alt å si.

Hvilken er raskest 0-100? eller 0-200?

Skrevet

bilkupp.com prøv og svar på CrZyWiz sitt spm ;)

Ta 0-100 og 0-200 og toppfart da..

Tror egentlig ikke du klarer og begrunne dette uten å slenge dritt..

Skrevet

Men Bilkupp, hør en ting, som bilmekaniker må du vel også erkjenne at de aller fleste biler har en girkasse?

Bilene i mitt eksempel er begge utstyrt med samme girkasse en MB G7-Tronic en syvtrinns girkasse som har lockup på alle gir, dette gir den både sømls giring, og fordeler som rask innsjalting, myke overganger og lite energitap.

Når man så i tillegg har valgt å benytte lameller og ikke bremsebånd til innsjalting av girene skulle dette borge for en raskere og mykere giring, noe som igjen gir bedre akselerasjonseffekt. Spørsmålet er altså hvorfor er disse ellers nokså like bilene så ulike i aks?

Svaret er jo såre enkelt det er fordi effekten altså resultatet av moment ganger turtall er høyere på den langt mer turtallsvennlige bensinmotoren.

Den noe mindre turtallsvennlige dieselmotoren har langt høyere moment men oppnår ikke samme stempelhastighet og ikke samme rotasjonshastighet og dermed lavere effekt.

Mitt spørsmål var om det kun er dreimomentet som teller slik du prøver å gi uttrykk for det så må jo dieselen være betydelig raskere enn bensinmotoren, på tross av lavere effekt.

Jeg klarer fint å levere 730Nm med benia mine jeg, faktisk klarer jeg betydelig mer også, har neppe noe problem med 1200Nm. Hvem tror du er raskest til 100km/t av de ovennevnte bilene og meg?

Og Hvorfor?

Jeg vet at å svare på spørsmål er ikke din sterke side, men jeg håper på et belærende svar...

Skrevet

Interessant diskusjon! :D

Hvis vi skal stemme her, vil jeg si meg helt enig i det Ole Kvam har forklart.

Men når vi snakker om akselerasjon må vi også ta hensyn til massen. Alle delene som går rundt må akselereres, i tillegg til bilens vekt som skal aks'es framover. Beste trimming gjøres ved å fjerne vekt!

Skrevet

Sorry, det er nok bare ikke mulig for deg å skjønne fysikk og hvordan ting fungerer!

Men som du ser der så drar Evoen forbi etterhvert på begge drag'a. til tross for at den nok har bare 1\3 av dreiemomentet til Dodge'n

Skrevet

Å bare for å gi ett til eksempel. Hvorfor vil min Cosworth dra ifra den svære 850n din når vi snakker aksellerasjon. til tross for at du har mye mer dreiemoment? vi har nok ca likt antall hk. men du har 200nm mer. nå sammenligner vi bensinmotorer.

Skrevet

så watt x tenner = nm?

den var lur. ;)

jeg skjønner ikke at dere gidder å krangle med knuppen, mannen har jo åpenbart bestemt seg for hvordan ting skal være..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...