Hakon Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Kjedelig sak dette, men ser ikke ut til at BMW'en ble så skadet. Denne biler har 5 stjerner i NCAP test har den ikke? Håper det går bra med de involverte. http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/06/517428.html http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/06/517428.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Uff trist sak! Mente den 5 serien ikke var helt topp i den testen jeg.. Eller kanskje det var i en annen test. Men uansett så vill jeg tro at den bilen er rimlig sikker og har mange airbager værtfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 E60 fikk 4 stjerner i Euro Ncap i begynnelsen av sitt leveår. Vet ikke om den er bedret etter dette og jeg vet desverre heller ikke hvordan testen var på E61. Uansett syns jeg denne E61'en klarte seg svært bra og det er ingen tvil om at det er en sikker bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 6, 2007 Forfatter Share Skrevet November 6, 2007 E60 fikk 4 stjerner i Euro Ncap i begynnelsen av sitt leveår. Vet ikke om den er bedret etter dette og jeg vet desverre heller ikke hvordan testen var på E61. Uansett syns jeg denne E61'en klarte seg svært bra og det er ingen tvil om at det er en sikker bil. Stor og tung bil vet du. Tror du vil sitte meget godt i din nye bil i en eventuell kollisjon. Fikk den ikke 4 stjerner fordi den var falrig for fotgjengere eller noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 En Volvo 240 ser også "hel" ut etter ulykker, men de som befinner seg inni bilen blir mørbanka. Derfor nye biler som krasjer blir bare fillene under ulykker. Bilene har mange deformasjonssoner som tar opp støtet. Men E61 er nok helt sikkert en sikker bil selvom den så lite most ut etter en frontkollisjon. Spørs vel litt på fart og hva som skjedde etter smellen. Den andre bilen ble jo slengt i grøfta, så at den har mer skader er ikke så rart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 E60 fikk 4 stjerner i Euro Ncap i begynnelsen av sitt leveår. Vet ikke om den er bedret etter dette og jeg vet desverre heller ikke hvordan testen var på E61. Uansett syns jeg denne E61'en klarte seg svært bra og det er ingen tvil om at det er en sikker bil. Stor og tung bil vet du. Tror du vil sitte meget godt i din nye bil i en eventuell kollisjon. Fikk den ikke 4 stjerner fordi den var falrig for fotgjengere eller noe slikt? Mener det hadde noe med nakkeputene å gjøre, og at de nå er/blir utbedret????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 http://www.m5board.com/vbulletin/showth ... p?t=102154 Det var sidekollisjon den store diskusjonen gikk ut på , og at en Kia kom bedre ut en Bmw'n. Diskusjonen var lang og argumentene var merkelige i forhold til Kia'ns sikkerhets stjerner. Men dere kan nå lese historien i den linken over , så skjønner vel de fleste at Bmw er å foretrekke i en sidekollisjon fremfor en Kia i 100 Km/t. Men vi bor i et fritt land så folk har valget selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xcuze Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 uansett... primera'n er død... glad jeg ikke satt i den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Faktisk fikk E60 3 stjerner først, BMW fikk tilslutt en ny test, hvor de såvidt fikk er 4'er. Så sikkerheten er ikke på topp i denne bilen, E90 fikk jo 5 stjerner bl.a. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glomsaker ///M h5ehQz7k Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Ååå, så stygt ut, får håpe det går bra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 E60 fikk 4 stjerner i Euro Ncap i begynnelsen av sitt leveår. Vet ikke om den er bedret etter dette og jeg vet desverre heller ikke hvordan testen var på E61. Uansett syns jeg denne E61'en klarte seg svært bra og det er ingen tvil om at det er en sikker bil. Stor og tung bil vet du. Tror du vil sitte meget godt i din nye bil i en eventuell kollisjon. Fikk den ikke 4 stjerner fordi den var falrig for fotgjengere eller noe slikt? Mener det hadde noe med nakkeputene å gjøre, og at de nå er/blir utbedret????? Ja, nakkestøttene er nye, men det gjelder ikke på denne bilen. Dette er nemlig en pre-facelift E61. De nye nakkestøttene kom på modeller frA 09/2007. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Er det nå jeg skal være glad for at jeg solgte Primeraen min forrige uke, og jakter nå på bmw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 I de fleste tilfeller er det uansett mye sikrere å sitte i en relativt ny bil enn en gammel en. Ser ut som om deformasjonssonene har gjort akkurat det de skulle på BMW'en. Primeraen ser ikke helt god ut fordi den har blitt truffet i siden for så å bli kuttet opp av brannvesenet. Det største problemet med gamle biler er ikke deformasjonssonene, men at kupeen er for lite stiv slik at den gjerne ender opp som deformasjonssone, gjerne med motor, ratt og pedaler i førersetene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå