Gå til innhold

Totalvraket E61 520d? (ulykke)

Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

E60 fikk 4 stjerner i Euro Ncap i begynnelsen av sitt leveår. Vet ikke om den er bedret etter dette og jeg vet desverre heller ikke hvordan testen var på E61. Uansett syns jeg denne E61'en klarte seg svært bra og det er ingen tvil om at det er en sikker bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 fikk 4 stjerner i Euro Ncap i begynnelsen av sitt leveår. Vet ikke om den er bedret etter dette og jeg vet desverre heller ikke hvordan testen var på E61. Uansett syns jeg denne E61'en klarte seg svært bra og det er ingen tvil om at det er en sikker bil.

Stor og tung bil vet du. Tror du vil sitte meget godt i din nye bil i en eventuell kollisjon. Fikk den ikke 4 stjerner fordi den var falrig for fotgjengere eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Volvo 240 ser også "hel" ut etter ulykker, men de som befinner seg inni bilen blir mørbanka. Derfor nye biler som krasjer blir bare fillene under ulykker. Bilene har mange deformasjonssoner som tar opp støtet. Men E61 er nok helt sikkert en sikker bil selvom den så lite most ut etter en frontkollisjon. Spørs vel litt på fart og hva som skjedde etter smellen. Den andre bilen ble jo slengt i grøfta, så at den har mer skader er ikke så rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor og tung bil vet du. Tror du vil sitte meget godt i din nye bil i en eventuell kollisjon. Fikk den ikke 4 stjerner fordi den var falrig for fotgjengere eller noe slikt?

Mener det hadde noe med nakkeputene å gjøre, og at de nå er/blir utbedret?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.m5board.com/vbulletin/showth ... p?t=102154

Det var sidekollisjon den store diskusjonen gikk ut på , og at en Kia kom bedre ut en Bmw'n.

Diskusjonen var lang og argumentene var merkelige i forhold til Kia'ns sikkerhets stjerner.

Men dere kan nå lese historien i den linken over , så skjønner vel de fleste at Bmw er å foretrekke i en sidekollisjon fremfor en Kia i 100 Km/t.

Men vi bor i et fritt land så folk har valget selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det hadde noe med nakkeputene å gjøre, og at de nå er/blir utbedret?????

Ja, nakkestøttene er nye, men det gjelder ikke på denne bilen. Dette er nemlig en pre-facelift E61. De nye nakkestøttene kom på modeller frA 09/2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller er det uansett mye sikrere å sitte i en relativt ny bil enn en gammel en. Ser ut som om deformasjonssonene har gjort akkurat det de skulle på BMW'en. Primeraen ser ikke helt god ut fordi den har blitt truffet i siden for så å bli kuttet opp av brannvesenet.

Det største problemet med gamle biler er ikke deformasjonssonene, men at kupeen er for lite stiv slik at den gjerne ender opp som deformasjonssone, gjerne med motor, ratt og pedaler i førersetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...