Fredrik Skrevet Desember 9, 2008 Share Skrevet Desember 9, 2008 Arrgh. Nå er jeg lei av plastdeler på M52!Har slitt litt med at kjølevannet har forsvunnet over et par måneder nå. Har brukt bilen lite og lurt på om det kan ha vært toppakningen, men så på ferja kom osen forfra, fant lekkasje i øvre kant av termostathuset, midt mellom de to hullene og midt mellom de to øvre skruene. Har hatt det av og prøvd å tette det, brukt flytende pakning også, uten at det hjalp noe særlig. Har fått redusert det, men det er ikke 100% tett. Termostathuset er jo bare noen måneder gammelt, men presset er tydeligvis ikke nok midt mellom de to øvre skruene. Men på den positive siden så ble jeg ihvertfall glad over å ha funnet ut hvor væska tok veien... Jeg mener å ha lest at dette er en alminnelig svakhet på M52 motoren... dessverre en av flere svakheter med plastdeler på denne motoren... som du er inne på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 Lett å få ujamt trykk på oringen uten moment, noe må de jo ha for seg siden de er tette de første årene etter fabriken har montert de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2008 Jada, selvfølgelig, men det betyr ikke at det ikke er en elendig konstruksjon. De blir sprø og knekker etter noen års bruk og kan være kilne å få tette. Samme som M50-vannpumpa med plastimpeller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Herregud for en kjedelig feil, ihvertfall etter så kort tid . Er du helt sikker på at det ikke kan skaffes en forbedret variant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2008 Det finnes en aluvariant, men Gallis kjente ikke til det, han mente det neppe var et BMW-produkt. http://www.turnermotorsport.com/html/de ... 1531722531 Vurderer nesten en slik, men jeg tror ikke den er helt lik min. Må ha lufteskrue på toppen på røret til høyre blant annet. Da jeg kjøpte den nye i plast hastet det, og så tenkte jeg at holder den i 10 år, så duger det for meg, men 3 måneder var litt lite. Og så må det jo være en grunn til at noen faktisk har hatt gidda til å konstruere opp en aluminiumsvariant og fått laget støpeverktøy og hele pakka til noe sånt. Det koster fort penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Må ha lufteskrue på toppen på røret til høyre blant annet. Helt sikker på at du må ha lufting der? Er jo ikke det på M50 eller f.eks på min M62. Kun lufting på radiator/ekspansjonstank . Gallis tenker kun BMW vet du (alt annet er dritt ), men en utrolig grei kar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2008 Lenge siden jeg har fått vært innpå her nå, men har fått gjort litt BMW i julen. Har hatt liggende navi-deler i noen måneder nå, men har ikke hatt tid til å få gjort noe. Siden vi skulle til mine foreldre i julen fant jeg ut at det var god sjanse til å få gjort noe bil - siden alt annet da var litt på avstand. Delene klar til montering Før Etter Et par til etter Har altså montert ny cd-skifter (type PI, hadde bare P fra før), ny radiomodul BM54, DVD navi-computer (MKIV) med v32 firmware, med 3D-view og split screen, 2008-02 Europa-DVD, 16:9-skjerm, ny ramme i midtkonsoll, alle braketter til utstyret bak, osv. Det tok en del timer (dette er mye jobb!), men det fungerer meget bra, og bilen føles definitivt mye nyere og freshere innvendig! En bonus er at jeg nå også er kvitt pikselfeil i stereo og multidisplay. Neste steg nå er å finne noen som kan kode ny klimaenhet til bilen min, har en liggende, men den klarer ikke få AC-kompressoren til å slå inn. Håper det lar seg kode om, for den gamle klimaenheten har hjul for å stille viftehastighet og displayene er uleselige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Det ble ikke annet enn rått, Gunnar. Fortell gjerne litt mer om hva du gjorde under ombyggingen og om du trakk ledninger osv. Dette løftet interiøret et par klasser opp og er virkelig en mod. som alle E38/E39 eier bør gjennomføre.. Jeg har nå fått en ny ting på mod lista mi! Konge, gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Ble kjempe fint, fikk et mer moderne look. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 ble jo bra det! hevet luksusfølesen betraktelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 Ikke verst! Hvor mye må man ut med for en slik oppgradering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 Godt jobbet Gunnar. Ser utvilsomt mye bedre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotax8 Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 fin bil:) luxus å president drosja;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 Det ble ikke annet enn rått, Gunnar. Fortell gjerne litt mer om hva du gjorde under ombyggingen og om du trakk ledninger osv. Dette løftet interiøret et par klasser opp og er virkelig en mod. som alle E38/E39 eier bør gjennomføre.. Jeg har nå fått en ny ting på mod lista mi! Konge, gratulerer! Ja... trekløveret E38, E39 og E46 får et mye finere dashboard når de store navi´ene er på plass. Jeg liker spesielt dashboardet i E38... man ser tydelig at det designmessig er beslektet med E46... bare at det er mer elegant... grattis Gunnar... E46 med den store navi´en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 Så det er dette du har drevet med i julferien, hehe! Ser utrolig bra ut . Er det hengerfeste som skal monteres på neste besøk til foreldrene dine da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå