Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Arrgh. Nå er jeg lei av plastdeler på M52!

Har slitt litt med at kjølevannet har forsvunnet over et par måneder nå. Har brukt bilen lite og lurt på om det kan ha vært toppakningen, men så på ferja kom osen forfra, fant lekkasje i øvre kant av termostathuset, midt mellom de to hullene og midt mellom de to øvre skruene. Har hatt det av og prøvd å tette det, brukt flytende pakning også, uten at det hjalp noe særlig. Har fått redusert det, men det er ikke 100% tett. Termostathuset er jo bare noen måneder gammelt, men presset er tydeligvis ikke nok midt mellom de to øvre skruene.

Men på den positive siden så ble jeg ihvertfall glad over å ha funnet ut hvor væska tok veien... ;)

Jeg mener å ha lest at dette er en alminnelig svakhet på M52 motoren... dessverre en av flere svakheter med plastdeler på denne motoren... som du er inne på... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det finnes en aluvariant, men Gallis kjente ikke til det, han mente det neppe var et BMW-produkt.

http://www.turnermotorsport.com/html/de ... 1531722531

Vurderer nesten en slik, men jeg tror ikke den er helt lik min. Må ha lufteskrue på toppen på røret til høyre blant annet. Da jeg kjøpte den nye i plast hastet det, og så tenkte jeg at holder den i 10 år, så duger det for meg, men 3 måneder var litt lite. Og så må det jo være en grunn til at noen faktisk har hatt gidda til å konstruere opp en aluminiumsvariant og fått laget støpeverktøy og hele pakka til noe sånt. Det koster fort penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lenge siden jeg har fått vært innpå her nå, men har fått gjort litt BMW i julen.

Har hatt liggende navi-deler i noen måneder nå, men har ikke hatt tid til å få gjort noe. Siden vi skulle til mine foreldre i julen fant jeg ut at det var god sjanse til å få gjort noe bil - siden alt annet da var litt på avstand. ;)

Delene klar til montering

kxwhjqfjzvymett9j98b.jpg

Før

30oq4fl6hyafzzyjav90.jpg

Etter

kelkm7qaal2tow1q92bv.jpg

Et par til etter

asxyrrhoicnvmoy5568h.jpg

g1t8u6sw5cmf7b901l8f.jpg

Har altså montert ny cd-skifter (type PI, hadde bare P fra før), ny radiomodul BM54, DVD navi-computer (MKIV) med v32 firmware, med 3D-view og split screen, 2008-02 Europa-DVD, 16:9-skjerm, ny ramme i midtkonsoll, alle braketter til utstyret bak, osv.

Det tok en del timer (dette er mye jobb!), men det fungerer meget bra, og bilen føles definitivt mye nyere og freshere innvendig! En bonus er at jeg nå også er kvitt pikselfeil i stereo og multidisplay.

Neste steg nå er å finne noen som kan kode ny klimaenhet til bilen min, har en liggende, men den klarer ikke få AC-kompressoren til å slå inn. Håper det lar seg kode om, for den gamle klimaenheten har hjul for å stille viftehastighet og displayene er uleselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke annet enn rått, Gunnar. Fortell gjerne litt mer om hva du gjorde under ombyggingen og om du trakk ledninger osv. Dette løftet interiøret et par klasser opp og er virkelig en mod. som alle E38/E39 eier bør gjennomføre.. Jeg har nå fått en ny ting på mod lista mi! Konge, gratulerer! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke annet enn rått, Gunnar. Fortell gjerne litt mer om hva du gjorde under ombyggingen og om du trakk ledninger osv. Dette løftet interiøret et par klasser opp og er virkelig en mod. som alle E38/E39 eier bør gjennomføre.. Jeg har nå fått en ny ting på mod lista mi! Konge, gratulerer! 8)

Ja... trekløveret E38, E39 og E46 får et mye finere dashboard når de store navi´ene er på plass. Jeg liker spesielt dashboardet i E38... man ser tydelig at det designmessig er beslektet med E46... bare at det er mer elegant... grattis Gunnar... 8)

E46 med den store navi´en

acdhe51m1ek2mdt1865s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...