Ad|oS Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Får virkelig håpe det var piggfritt vinterdekk, og ikke sommerdekk du kjørte med Uansett trist å se en BMW feil vei, men får vel hvertfall takke deg for å heve forsikringspremien for alle oss andre Menmen, er vel egentlig fort gjort. Kunne vel like gjerne vært mange andre her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 19, 2007 Forfatter Share Skrevet November 19, 2007 Litt unødvendig å begynne å nevne at forsikringen blir dyrer for dere! Seriøst, Hun har ikke kjørt bilen i grøfta med vilje. For den var FIN! ordet strøkent hadde nok blitt brukt av eventuel kjøper Og hvis drev å kjørte med sommerdekk så er det kanskje ikke sååå veldig rart om du kjørte ut. Håper du brukt Piggfri dekk jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 denne var kjiip ja. godt alt gikk bra med sjåføren da. bare å importere en bil da linny om du ikke finner en i norge du vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linny006 Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 DA VAR BILEN OFFISIELT DØD!!!!! LINNY ER VELDIG LEI SEG, HVA SKAL HUN KJØPE NÅ?????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linny006 Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Skodd bilen feil er vel en diskusjon for seg selv, jeg hadde nye hakkapelitta rsi piggfrie dekk på, men de fleste nordlendinger sier jeg bør ha pigger her oppe. Litt forfengelig som jeg er skulle jeg ikke ha hva som helst, dekka måtte fylle ut litt av hjulbuen og jeg hadde 225 brede dekk, det ble jeg i utgangspunktet frarådet, en bilselger her nektet å selge meg det, han ville jeg skulle ha 205, så jeg dro til finland for å få den bredden jeg ville. At så brede dekk ga større skliflate (den ble som en kjelke når den først slapp taket) kanskje ikke var så lurt, men det ville nok uansett ikke hjulpet meg med smalere dekk eller pigger denne gangen her!! Måtte krangle med forsikringsselskapet, men vi ble vel enige i stad, så da får jeg forsikrinmgspremien den utbetalt i nærmeste tid. Tap gikk det i uansett!!!! Så folkens, ikke gjør som Linny har gjort!!!!!!!!!!!! Det er så mye trøbbel etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Hvorfor måtte du krangle med forsikringsselskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 19, 2007 Forfatter Share Skrevet November 19, 2007 Hva var det forsikringsselskapet mente var galt? Piggdekk gir da ikke noe bedre grep på vanlig snøføre.. Piggfri dekk er bedre der. Men å kjøre rundt med flotører er ikke det lureste du har gjort. min søte blondine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Jaja..Og jeg som faktisk har tenkt tanken om å kaste på noe bredere på vinterdekka også...Nei, når mine piggfrie piggdekk skal skiftes ut, så får jeg vel nøye meg med en økning til MAKS nevnte 205... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Hadde 225/45/17 piggfrie Michelin på min E46 328CI, var ikkeno problem det Å jeg bor i troms selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Jeg ville ikke hatt bredere enn 205 på vinter, jeg slet big time på slaps med 205 når de ble på grensa til for slitte iallefall. Da må man gjerne kjøre 10 og 30km lavere enn andre drittbiler på tynne hjul For å fylle ut hjulbuen så kan man bruke spacere for å kompensere for høyt inpress. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Jeg ville ikke hatt bredere enn 205 på vinter, jeg slet big time på slaps med 205 når de ble på grensa til for slitte iallefall.Da må man gjerne kjøre 10 og 30km lavere enn andre drittbiler på tynne hjul For å fylle ut hjulbuen så kan man bruke spacere for å kompensere for høyt inpress. 205/55-16 er en fornuftig dimensjon når det gjelder vinterdekk på E46. Jeg foretrekker imidlertid 195/65-15, men det er kun fordi jeg er så heldig at jeg kan presse på 15" felger på min 2003 E46 318d Touring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Jeg har selv kjørt en vinter på 225/45-17 uten problemer. Skal snart sette de på igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Litt unødvendig å begynne å nevne at forsikringen blir dyrer for dere! Seriøst, Hun har ikke kjørt bilen i grøfta med vilje. For den var FIN! ordet strøkent hadde nok blitt brukt av eventuel kjøper Og hvis drev å kjørte med sommerdekk så er det kanskje ikke sååå veldig rart om du kjørte ut. Håper du brukt Piggfri dekk jeg! Var ikke stygt ment altså. Ikke mange som legger bilen i grøfta med vilje heldigvis! Så ut som en meget pen bil, ingen tvil om det... Får bare kondulere. Å kjøre med brede dekk er vel ikke noe problem så lenge man kjører med måte. Må bare ta hensyn til føre og forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå