Germanlook Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Har utrolig lyst på en 850 som neste bmw men hva skal jeg sjekke ekstra etter på disse, hvor ligger svakhetene og hvor høyt ligger prisnivået på vedlikehold, forstilling etc? Tar imot alle tips med takk!! Is'en min er solgt, snufs!!
PenguiN- Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 V12 motor = dobbelt av alt = høyt forbruk = himmelsk lyd og himmelsk kraft..! GROMME biler dette, og prisene holder seg bra! dumt for deg nå, men bra når du skal selge! Styling og slikt er vel vanskelig å oppdrive, men senk, sot og gromme hjul er regnestykket som alltid ender i:
Thomaz Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Kompis av Pappa skal selge 850 Alpina`n sin nå.. Vært på Bmw en gang i året bare for å skjekke at den er 100% Veldig lite kjørt.. Er som ny.. Bmwccn kommer til han for å ta bilder å legge den ut tilsalg.. Da det er en ganske spesiell bil blir den antagelig kun lagt ut der for så å få en ny entisuiast til å ta over Prisen blir ca 450000,-
Germanlook Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 V12 motor = dobbelt av alt = høyt forbruk = himmelsk lyd og himmelsk kraft..!GROMME biler dette, og prisene holder seg bra! dumt for deg nå, men bra når du skal selge! Styling og slikt er vel vanskelig å oppdrive, men senk, sot og gromme hjul er regnestykket som alltid ender i: Hehe ja sant det, og jeg har en svakhet for linjene til bilen og i fargen hvit blir jeg skjelven i kneene, hehe Jeg har forøvrig liggende 10x17 OZ Futura (som avbildet på profilen min) som jeg ønsker å benytte meg av.. men de skal lakkeres sort i senteret hvis det blir hvit bil på meg..
PenguiN- Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 når vi snakker i nærheten av en halv million roper jeg ut E46 M3 !!! MYE NYERE BIL MED NYERE TEKNOLOGI,SELV OM ALPINA ER GROMT, ER DET FORTSATT EN GAMMEL BIL!
Germanlook Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 når vi snakker i nærheten av en halv million roper jeg ut E46 M3 !!! MYE NYERE BIL MED NYERE TEKNOLOGI,SELV OM ALPINA ER GROMT, ER DET FORTSATT EN GAMMEL BIL! Hvis man ikke skal ha en hobbybil som ikke trenger skilter med det første så kan man kjøpe en fra Sverige eller Tyskland og vente med avgiftene.. Alpina blir for dyrt for meg iallefall! De prisene er til å gråte av...
Thomaz Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Hadde personlig helt klart valgt e46 M3 selv.. Men var 850 han spurte om her Men den 850`n er helt klart verdt penga.. Er ikke bare det at det er Alpina som drar opp prisen, men at den er så sinnsykt strøken er å med å drar opp prisen.. Bilen står i oppvarma garasje 300 dager i året.. Med andere ord utenom di få ganga den blir kjørt med
Anderslien Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Er vel slik at du bør kjøpe etter 93 eller noe hvis du skal ha v12 motoren. Var endel småproblemer med v12 motoren før det. Mulig dette er bare noen bagateller, men leste noe om det på autopower.se.
Haug530D Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Er vel slik at du bør kjøpe etter 93 eller noe hvis du skal ha v12 motoren. Var endel småproblemer med v12 motoren før det. Mulig dette er bare noen bagateller, men leste noe om det på autopower.se. Tror jeg ville valgt 850CSI fra 97 eller Alpina B12 5.7 fra 97 Sistnevnte er det vel ikke mange av og finner man en så er de nok dyre ja, men ville uansett heller hatt en 850 enn en M5
Fredrik Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Er vel slik at du bør kjøpe etter 93 eller noe hvis du skal ha v12 motoren. Var endel småproblemer med v12 motoren før det. Mulig dette er bare noen bagateller, men leste noe om det på autopower.se. Tror jeg ville valgt 850CSI fra 97 eller Alpina B12 5.7 fra 97 Sistnevnte er det vel ikke mange av og finner man en så er de nok dyre ja, men ville uansett heller hatt en 850 enn en M5 Alpina E31 B12 5.7 ble det kun produsert 57 stk. av så å kjøpe den modellen krever nok en relativt tykk lommebok vil jeg tro. Hovedproblemet med E31 er at den begynner å bli en gammel modell der det elegante designet ikke riktig matcher bilens ytelser. Det er faktisk kun Alpina E31 B12 5.7 med 416 HK som har nogenlunde fornuftige ytelser etter dagens standard (0-100 Km/t på 5,8 sekunder)... modellen er alt for tung og ingen av de andre motoralternativene klarer å veie opp for en vekt mellom 1800-1950 Kg. En standard E31 850i med automatgear er ikke stort hurtigere enn en E36 328i (0-100 Km/t på 7,4 sekunder). Når dette er nevnt er det liten tvil om at E31 er en av BMW´s mest elegante modeller gjennom tidene. Den kom for sent og den var/er tildels misforstått av folk flest, men den har karakter som ingen moderne BMW og den er elegant som ingen moderne BMW. Kan man leve med relativt moderate ytelser og et gjennomsnitlig bensinforbruk i området rundt 1,4 liter/mil så er det bare å slå til når et pent brukt eksemplar dukker opp.
Ron Jeremy Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Alpina E31 B12 5.7 ble det kun produsert 57 stk. av så å kjøpe den modellen krever nok en relativt tykk lommebok vil jeg tro. Hovedproblemet med E31 er at den begynner å bli en gammel modell der det elegante designet ikke riktig matcher bilens ytelser. Det er faktisk kun Alpina E31 B12 5.7 med 416 HK som har nogenlunde fornuftige ytelser etter dagens standard (0-100 Km/t på 5,8 sekunder)... modellen er alt for tung og ingen av de andre motoralternativene klarer å veie opp for en vekt mellom 1800-1950 Kg. En standard E31 850i med automatgear er ikke stort hurtigere enn en E36 328i (0-100 Km/t på 7,4 sekunder). Når dette er nevnt er det liten tvil om at E31 er en av BMW´s mest elegante modeller gjennom tidene. Den kom for sent og den var/er tildels misforstått av folk flest, men den har karakter som ingen moderne BMW og den er elegant som ingen moderne BMW. Kan man leve med relativt moderate ytelser og et gjennomsnitlig bensinforbruk i området rundt 1,4 liter/mil så er det bare å slå til når et pent brukt eksemplar dukker opp. Enig med Fredrik her. Avanserte biler som begynner å dra på åra, kan bli meget kostbare å ha. Det jeg har hørt som den store greia med disse bilene er alle de små el.motorene. Jeg har hørt antallet tidligre men husker det ikke pr nå. For å si det enkelt, i en vanlig vil har du en vinduspylertank, i en 8*' har du 3, 2 foran og en bak om jeg husker rett? Jeg prøver ikke å svartmale det for deg, men bare vit hva du går til. Og å få tak i en hvis E31, tror jeg også kan være en utfordring, har kun sett sølv, rød, blå og sort til salgs. Det er enkelte som hyler opp mht prisen på den alpina'n vs E46 M3, vel, en E46 M3 taper du omtrent 100.000.- k i året på, en ekte orginal Alpina som fortsatt får godt stell, vil øke i pris!
Kjell Z3 Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 Om det er det vakre utseende til 850 man er ute etter hjelper det lite å kjøpe M3, den ser jo ut som en helt vanlig bil. E46 M3 er en pen bil, men en 320 blir jo lik av utseende med ganske enkle grep.
850i Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 850i var det produsert 20072 eksemplar av, mens 850ci (5.4liter, 326hk) var det produsert 1218 av. Ta også i betraktning at ci faktisk var paralellprodusert med 5.0 og 5.4 motoren, hvilket vil at ikke alle merket ci faktisk har 5.4 literen. Er langt færre 5.4 på markedet og langt høyere pris. Når det gjelder de nevnte problemer som skulle ha vært med 850i vs 850ci, så er nok disse betydelig overdrevet. Det som er viktig å tenke på er at dette, som tidligere nevnt er blitt en gammel bil, med påfølgende kostnader. En side verdt å sjekke er www.e31.net selv om dette hovedsaklig er en "skryteside" inneholder den mye faktaopplysninger. Send gjerne pm om det er noe spes du lurer på, har bare hatt bilen et knapt halvår, men rukket 5000km på den tiden (så ja, jeg vet alt om det høye forbruket, men verdt hvert et øre i mine øyne )
egil s Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Nå har jeg en slik bil selv, og jeg har aldri angret på at jeg kjøpte den. Jeg kjøpte en 91 modell som hadde stått endel og hadde bikket 125'km såvitt. til tross for lav km så hadde den nokm ikke fått den beste behandlingen, men en real vask og shining fikset mye. Det med problem ved V12'en er ikke noe som hører til 8-serien, med 7-serien. den ble jo levert med 5.0 liter motoren i noen år før 850 ble lansert. Dette med V12 problemene har like mye hold i virkeligheten i dag som at BMW har dårlige topper som sprekker. Som det nevnes så regn med litt over normale drifts utgifter, motoren og mye annet er det som nevnt dobbelt av. Forbruket er jo også relativt høyt, jeg ligger på rett over 1,5 l/mil på blandet kjøring, men det er null problem å bikke 2 liter. Langkjøring ligger på 1,1-1,3l/mil Rust er nesten et ikke-tema på disse bilene. eneste svakheten jeg vet om er at de bakre demper tårnene sprekker så det lønner seg å montere forsterknings plater. ellers er det foringer o.l som på alle andre biler. Min bil er i en pågående "restaurerings" prosess, målet er nybil stand. teknisk er jeg i mål til våren, bare det estetiske igjen framover. Dette er en usedvanlig grom bil, og å blande inn M3 blir litt feil. en e46 M3 ligger fra 500k og opp, mens en 850 får du fra 200k. legg i 50.000 i småplukk og du har en drøm av en bil for 250k som faktisk vekker mer oppsikt, og tukter det meste langs veiene.
kalandseidet Skrevet August 26, 2009 Skrevet August 26, 2009 V12 motor = dobbelt av alt = høyt forbruk = himmelsk lyd og himmelsk kraft..!GROMME biler dette, og prisene holder seg bra! dumt for deg nå, men bra når du skal selge! Styling og slikt er vel vanskelig å oppdrive, men senk, sot og gromme hjul er regnestykket som alltid ender i: her er meget pent styling til 850.fant det på en polsk nettside.billig og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå