Andreasnicolai Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 Det er ganske stor forskjell på de første E36-modellene kontra de siste. Jeg har hatt 5 stk E36, alt fra -93 og til min nåværenede -98-modell, og det er ganske stor forskjell på de. Spesielt interiøret er mye mer sammenskrudd i de senere modellene. Det er verdt mer enn 3000,- i mine øyne.. Det er helt klart verdt mer enn 3000. Jeg viste ikke at det var så stor forskjell så tankegangen min var heller 95 modell med 1500 omreg enn 96 mod med 4000 omreg. Men etter informasjonen dere har kommet med blir det helt klart en nyere modell. Takk igjen, håper det ikke blir for mange spørsmål.
R Andersen Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Takk igjen, håper det ikke blir for mange spørsmål. For mange blir det aldri! Det er jo det dette forumet er til for..
Andreasnicolai Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 Nå ligger intressen på BMW e36 318i med m43 motoren altså 94 modell eller nyere- helst 96. Og da får jeg en driftsikker bil med greit bensinforbruk som sparker greit ifra og holder BMW's høye kvalitet hvis jeg har forstått riktig? Noen som har argumenter for å kjøpe en annen modell? Skal fortelle flere om bimmers.no, er veldig imponert over kunnskapen dere har og den gode hjelpen dere tilbyr.
CS Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 318 får du ikke som coupe og 318is får du ikke som sedan. Du får 318is som sedan. Har selv hatt en 94. modell. Mange som har trodd det opp igjennom årene at man ikke får det. javel, har jeg aldri sett. hvor var den solgt ny? Den var solgt ny på Stenshagen. Hvis du sjekker på gamle nybilpriser på skatteetaten så ser du der at den hadde en nypris på 360 000,- i 94 http://www.skatteetaten.no/upload/12998/Bil1994.pdf
opt Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 318 får du ikke som coupe og 318is får du ikke som sedan. Du får 318is som sedan. Har selv hatt en 94. modell. Mange som har trodd det opp igjennom årene at man ikke får det. javel, har jeg aldri sett. hvor var den solgt ny? Den var solgt ny på Stenshagen. Hvis du sjekker på gamle nybilpriser på skatteetaten så ser du der at den hadde en nypris på 360 000,- i 94 http://www.skatteetaten.no/upload/12998/Bil1994.pdf ja man lærer så lenge man lever
Vegard Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Hvorfor på død å liv en 318, når du kan få en pen og brukandes tidlig e36 320 til 50 store? MYE bedre lyd om ikke annet, også er vel m50b20 motorn ganske skuddsikker med jevnlig service og "riktig" bruk Blir mere riktig med sekser lyd i en bayer etter min mening da, selv om trådstarter ikke er så opptatt av lyden så skader det vel ikke at andre synes den har pen lyd? Vist du leser litt bedre i første post så ser du at det har med forsikring og gjøre. En 318 er en del billigere og forsikren enn en 320...da en 320 har større motor volum, flere hester og veier mere enn en 318. Også er en 320 mer populær blant ungdom, og derfor mer utsatt for ulykker... Jeg har forsikra min 318is i sparebank 1...og den var faktisk billigere og forsikre enn 318. Det på grunn av at en 318is er mere skjelden enn 318, og ligger ikke så høyt på ulykkes statestikken....Min var faktisk den enesten is som var forsikra her omkring.. At 318 er billigere i forsikring er greit, men at 320 er dyrt er noe tull. Da har du ikke ringt nok! Kjøpte min E36 325i når jeg var 18 år og etter en heftig ringerunde fikk jeg billigere forsikring enn forrige eier! Tror han var i overkant av 25 år. Forsikringsselskapene har MYE å gå på! De slenger ut et tall først, men ringer du tilbake og sier at du fikk billigere forsikring i et annet selskap går de ned i pris. Det gjorde de i allefall med meg. 3 ganger! Havnet på Gjensidige til slutt. Så ikke velg 318 pga. forsikringa. Jeg vet i allefall at jeg har kommet til å angre på det. BMW skal ha litt motor. Mitt mål var 6-sylindre.
Marius2002 Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Nå ligger intressen på BMW e36 318i med m43 motoren altså 94 modell eller nyere- helst 96.Og da får jeg en driftsikker bil med greit bensinforbruk som sparker greit ifra og holder BMW's høye kvalitet hvis jeg har forstått riktig? Jeg vil personlig påstå at dette er et fornuftig valg innenfor den prisgrensen du har satt deg. Er veldig fornøyd med min. Den sparker ifra helt greit, men såklart det er ikke en 320 og det er bare en 4'r. Men fortsatt er det mer enn nok. Den har et greit bensinforbruk. Har ikke hatt noe trøbbel med bilen min sålangt, utenom litt på klimaanlegget. Kjøper du deg eldre en -09/96 E36 så vil jeg anbefale og bytte front til nyere enn 09/96. Synes disse er finere, men det er jo hver sin smak. Lykke til med bilhandelen.
Fredrik Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Jeg vil personlig påstå at dette er et fornuftig valg innenfor den prisgrensen du har satt deg. Er veldig fornøyd med min. Den sparker ifra helt greit, men såklart det er ikke en 320 og det er bare en 4'r. Men fortsatt er det mer enn nok. Den har et greit bensinforbruk. Det interessante er at E36 320i faktisk ikke er spesielt mye hurtigere enn E36 318i... iallefall ikke innenfor lovlige hastigheter i Norge. 0-100 Km/t på 9,9 sekunder versus 11,3 sekunder er jo ikke akkurat en evighet...
Marius2002 Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Jeg vil personlig påstå at dette er et fornuftig valg innenfor den prisgrensen du har satt deg. Er veldig fornøyd med min. Den sparker ifra helt greit, men såklart det er ikke en 320 og det er bare en 4'r. Men fortsatt er det mer enn nok. Den har et greit bensinforbruk. Det interessante er at E36 320i faktisk ikke er spesielt mye hurtigere enn E36 318i... iallefall ikke innenfor lovlige hastigheter i Norge. 0-100 Km/t på 9,9 sekunder versus 11,3 sekunder er jo ikke akkurat en evighet... Det er sant det, 1,4 sekunder er ikke en evighet. Men 6'r motorene har en litt grommere lyd mener jeg. Men jeg klarer meg fint med en 318i innenfor Norges grenser.
Andreasnicolai Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 Hvorfor på død å liv en 318, når du kan få en pen og brukandes tidlig e36 320 til 50 store? MYE bedre lyd om ikke annet, også er vel m50b20 motorn ganske skuddsikker med jevnlig service og "riktig" bruk Blir mere riktig med sekser lyd i en bayer etter min mening da, selv om trådstarter ikke er så opptatt av lyden så skader det vel ikke at andre synes den har pen lyd? Vist du leser litt bedre i første post så ser du at det har med forsikring og gjøre. En 318 er en del billigere og forsikren enn en 320...da en 320 har større motor volum, flere hester og veier mere enn en 318. Også er en 320 mer populær blant ungdom, og derfor mer utsatt for ulykker... Jeg har forsikra min 318is i sparebank 1...og den var faktisk billigere og forsikre enn 318. Det på grunn av at en 318is er mere skjelden enn 318, og ligger ikke så høyt på ulykkes statestikken....Min var faktisk den enesten is som var forsikra her omkring.. At 318 er billigere i forsikring er greit, men at 320 er dyrt er noe tull. Da har du ikke ringt nok! Kjøpte min E36 325i når jeg var 18 år og etter en heftig ringerunde fikk jeg billigere forsikring enn forrige eier! Tror han var i overkant av 25 år. Forsikringsselskapene har MYE å gå på! De slenger ut et tall først, men ringer du tilbake og sier at du fikk billigere forsikring i et annet selskap går de ned i pris. Det gjorde de i allefall med meg. 3 ganger! Havnet på Gjensidige til slutt. Så ikke velg 318 pga. forsikringa. Jeg vet i allefall at jeg har kommet til å angre på det. BMW skal ha litt motor. Mitt mål var 6-sylindre. Forsikringa er ikke hovedgrunnen til at jeg ikke kjøper meg 320, utifra den informasjonen jeg har fått virker det som om det er vanskeligere å oppdrive et pent eksemplar av en 320 til 50k. Det interessante er at E36 320i faktisk ikke er spesielt mye hurtigere enn E36 318i... iallefall ikke innenfor lovlige hastigheter i Norge. 0-100 Km/t på 9,9 sekunder versus 11,3 sekunder er jo ikke akkurat en evighet... Så 318i går ganske greit? Har aldri hatt gleden av å kjørt en (enda).
Marius2002 Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Det interessante er at E36 320i faktisk ikke er spesielt mye hurtigere enn E36 318i... iallefall ikke innenfor lovlige hastigheter i Norge. 0-100 Km/t på 9,9 sekunder versus 11,3 sekunder er jo ikke akkurat en evighet... Så 318i går ganske greit? Har aldri hatt gleden av å kjørt en (enda). Den går helt greit, har latt resten av familien som er VAG-fans få prøve bilen, og de er overrasket over hvor god den er og kjøre. Nå vurderer de BMW til neste bil. Blir såklart nyere enn E36 da. Også mitt søskenbarn byttet ut sin Golf III etter å ha prøvd min i sommer, han endte opp med en E36 320i da. Om f.eks. 320i er bedre å kjøre vet jeg ikke, har ikke prøvd. Men jeg synes personlig 318i er veldig god. Har prøvd en del forskjellige av disse.
Fredrik Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Det er sant det, 1,4 sekunder er ikke en evighet. Men 6'r motorene har en litt grommere lyd mener jeg. Men jeg klarer meg fint med en 318i innenfor Norges grenser. En rekkesekser (R6) har uten tvil et av de mer interessante lydbildene... sånn hvis vi ser bort fra R5, B6, V8 (spesielt en "flat-plane" konfigurasjon), V10 og V12. Jeg har tidligere hatt biler med R6, B6 og V8 motorer... senest en 1997 E36 323i (M52B25), men noen av de fineste kjøreopplevelsene har jeg faktisk hatt med rekkefirere. Jeg mener at BMW´s rekkefirere generelt er undervurderte, men min neste bil blir ganske sikkert en norsk E87 118i (143 HK)... så med den blir det en rekkefirer i tillegg til vår danske 2003 E46 318d Touring...
Marius2002 Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Det er sant det, 1,4 sekunder er ikke en evighet. Men 6'r motorene har en litt grommere lyd mener jeg. Men jeg klarer meg fint med en 318i innenfor Norges grenser. En rekkesekser (R6) har uten tvil et av de mer interessante lydbildene... sånn hvis vi ser bort fra R5, B6, V8 (spesielt en "flat-plane" konfigurasjon), V10 og V12. Jeg har tidligere hatt biler med R6, B6 og V8 motorer... senest en 1997 E36 323i (M52B25), men noen av de fineste kjøreopplevelsene har jeg faktisk hatt med rekkefirere. Jeg mener at BMW´s rekkefirere generelt er undervurderte, men min neste bil blir ganske sikkert en norsk E87 118i (143 HK)... så med den blir det nok en rekkefirer i tillegg til vår 2003 E46 318d Touring... Ja, rekkefirerne er undervurderte. Er helt enig der. Neste bil jeg skal ha meg blir vel E46 318i. Dette holder i massevis. Det er kjekt og kunne dra på litt rundt omkring, men det blir uansett ikke mye, ikke når fartsgrensene er slik de er og reglene er slik de er. En 318i er heller ikke så treg opp i fart som mange skal ha det til. Man klarer å følge bilstrømmen og kjører fint forbi andre biler. En venn av meg har en E34 520i, jeg vil ikke påstå at den var så mye raskere, jeg holdt følge hele vegen. Det var mer lyd enn fart. Men nå er jo 5-serien tyngre enn 3-serien også da, men. OT: 118i er en veldig fin bil, synes spesielt 1-serie med M-tech er veldig tøffe biler, denne kan faktisk være aktuell for meg om et par år. 1-serie er også veldig undervurderte biler, ihvertfall i Molde har jeg fått inntrykk av. Vet ikke hvordan det er resten av landet.
Rabies Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Enig i at bmw 4'er er undervurdert ja. Har selv en e36 compact 316i og er godt fornøyd med den. Ikke noen rakett men fullt mulig å miste lappen i:) Har planer om å bygge om med IS motor da, for å ha et bedre utgangspunkt for videre tuning. Men kjøper du en 318I (evt. 316i) Er det ikke så store inngrep som skal til for å bygge om til IS hvis du skulle bli sugen på litt mer power etterhvert. (Kjøpe et velholdt eksemplar med litt mindre hk nå, bytte motor når lommeboka tillater det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå