Superbeetle Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Aldri over 3000rpm på kald motor... Kjører heller aldri noe fort på ujevne veier, humper, ut og inn av parkeringsplasser og slikt som mange tullinger gjør...
opt Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 ikke over 3000 før etter 10 min og deretter noen middels drag før jeg gir jernet.
ingard Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Holder meg på 2500. Bilen akselererer jo uansett opp til 60 uten å gå noe høyere.. (les: autolat)
bård Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Holder meg under 4000 til nåla står rett opp så går det ann å gi litt mer etterhvert som oljetemp nærmer seg optimal. Men å la bilen stå 10 min på tomgang vil jeg si bare er tull, la bilen stå og sote i 10min? Mest effektive måten (altså den som sliter minst på motoren) å få opp oljetemp på er å holde seg i området 2-3000 kanskje 3500, Da får oljen temp fort nok samtidig som motoren ikke belastes for hard i forhold til temp.
morteym Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Jeg kjører så sakte som det er mulig når motoren er kald. Som nevnt er ikke olja i motoren varm selvom vannet er det.
vegsir Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 bruker å la bilen stå en 10min eller mere om morraen for å få den varm inni til jeg skal kjøre. og så er det rolig kjøring til nåla står rett opp. og så litt mere gass etterhvert. om sommeren er det det samme bare bortsett fra at jeg ikke lar den stå en stund førj eg kjører. bruker å la den stå et lite minutt før jeg stopper den å.
Betakaroten Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Siden jeg kjører Sierra supah dupah rust edition gidder jeg ikke å ta noe spesielt hensyn til det.. Ikke det at jeg ligger på turtallspærra hele tia. Jeg prøver å ikke kjøre så hardt heller. Lappen ryker fort vøtt På de gamle Bmw'ne jeg har hatt har jeg alltid ventet på driftstemp.
Kai-P. Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Passerer aldri 3000 omdreininger før motoren er skikkelig varm..
PIIIPower Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 snill gutt her også, men så bråker droget så fælt over 3200 så jeg venter til motorveier er under mine dekk og da har jeg somla i 20minutter allerede.. OT: Det virker ikke som gir olja blir noe særlig tykkerer selv om det er kaldt. De andre bilene jag har hatt blir gir olja merkbart tykkere, noen som kjenner seg igjen?
525iii Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 kjører den sjeldent høyt i starten, har nokk med 30 sona, røyken å musikken:P men skal innrømme at jeg har vært den tosken ut ifra en parkeringsplass eller 2:\ værtfall på jobb, menmen.. å med turbo så kjøler jeg motorn ned IHVERTFALL, 5min.. jiiha, go jul forresten folkens:)
Søreng Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Aldri over 3000rpm på kald motor... Kjører heller aldri noe fort på ujevne veier, humper, ut og inn av parkeringsplasser og slikt som mange tullinger gjør... Kunne ikke sagt det bedre selv ^^
Hedfelt Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 snill gutt her også, men så bråker droget så fælt over 3200 så jeg venter til motorveier er under mine dekk og da har jeg somla i 20minutter allerede..OT: Det virker ikke som gir olja blir noe særlig tykkerer selv om det er kaldt. De andre bilene jag har hatt blir gir olja merkbart tykkere, noen som kjenner seg igjen? Giroljen min blir merkbart tykkere når det er litt kulde. I hvertfall om vi snakker temperaturer ned mot -20 grader C.
Zaphod Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Får ondt i sjela generelt når jeg må starte så lenge det er minus ute...og aldri over 3000 ivertfall de første 10 minuttene
Yngvejos Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Jeg får dårlig samvittighet hvis nåla passerer 3000 rpm på kald motor. Jeg bruker motorvarmer om morgenen, så da blir den varm ganske raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå