Thunder Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Hva betaler du for H&R senkesettet? Er det vanskelig å montere dette selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2008 Det høres ut som at du har nok å henge fingrene i Men når man liker å holde på med slikt så er det jo bare kos, og noe nyttig å bruke fritiden til. Og samtidig er det jo en fornuftig ting å investere både tid og penger i Hva betaler du for H&R senkesettet? Er det vanskelig å montere dette selv? Betalte 9800,- DDK eks. MVA. Kom vel på rundt 13500,- norske kr. Tror ikke det skal være noe spesielt vanskelig å skifte selv dersom man kan litt skruing. Jeg tror faktisk at jeg kunne ha greid det med litt hjelp fra mer kyndige kamerater, men jeg tør ikke å skru på bilen siden den er så ny. Monteringsmessig er det akkurat som å bytte vanlige fjærer og dempere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Ok. Ja. Det er vel egentlig like greit å levere det fra seg til et verksted. Jeg jobber i samme bygg som Snap Drive så for min del så leverer jeg sikkert bilen inn til dem så de kan gjøre det for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2008 Da var M5 speilene hentet og levert til lakkering! Blir sannsynligvis klargjort og lakkert i løpet av denne uka, og montert neste mandag. Tirsdag og onsdag blir senkesett og eksos montert, og sommerfelgene prøvemontert (og beholdt på bilen dersom det er noenlunde fritt for snø på veiene). Så i løpet av en ukes tid burde det begynne å se bra ut Var også ute å kjørte litt med bilen i helga, og fikk den til å føle seg gammel... Mens den enda var "ny": "Gammel" bil: Til opplysning så fungerer temperaturmåleren; det var faktisk 22,5 minusgrader i det nydelige påskeværet vi har hatt nordpå. Under kjøreturen var temperaturen nede i 28,5 minusgrader - da er det jammen godt å sitte i en varm og god bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 nydelig bil cato! Gleder meg til resultatet neste uke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 Ja, dette gleder jeg meg mildt sagt til.. Det har jeg sagt den siste tiden, men lov meg at du øser, pøser og alt hva det enn måtte være på med bilder, for dette blir helt rått.. Til sommeren må vi bare simpelten få til et lite minitreff. Mulig jeg skal på en liten Ålesund-tur for å besøke gamlebilen. Det hadde jo vært en ypperlig anledning for et E60/E61 treff.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Mars 26, 2008 Share Skrevet Mars 26, 2008 Først gratulere med ny og ikke minst flott bil! Litt nyskjerrig på en ting! Hva ligger denne 525'en på i forbruk? små/blandet og langkjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellingz1 Skrevet Mars 27, 2008 Share Skrevet Mars 27, 2008 shit -28 grader... gruer meg til å komme til tromsø igjen i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2008 nydelig bil cato! Gleder meg til resultatet neste uke.. Ja, dette gleder jeg meg mildt sagt til.. Det har jeg sagt den siste tiden, men lov meg at du øser, pøser og alt hva det enn måtte være på med bilder, for dette blir helt rått.. Til sommeren må vi bare simpelten få til et lite minitreff. Mulig jeg skal på en liten Ålesund-tur for å besøke gamlebilen. Det hadde jo vært en ypperlig anledning for et E60/E61 treff.. Tusen takk, tusen takk Er selv skikkelig spent på hvordan det blir! Men at det blir bra er jeg sikker på Lover å legge ut masse bilder, skal ha digitalkameraet klart til da Hadde vært kjempemorsomt det, noe må vi greie å få til Jeg har også tenkt meg å besøke gammelbilen for å se hvordan den har det, så da må jeg ta turen til Fredrikstad. BMWen kommer iallefall til å bli mye brukt til sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2008 Først gratulere med ny og ikke minst flott bil!Litt nyskjerrig på en ting! Hva ligger denne 525'en på i forbruk? små/blandet og langkjøring? Tusen takk for det, og takk det samme! Forbruket på 525'en er ikke så halvgalt, igrunn.. sammenlignet med min forrige 520iA på 170hk så er 525'en - med min kjøring - snillere på forbruket, særlig på langkjøring. Jeg ligger +/- 20 km/t over fartsgrensa i storsonene, og liker å gasse på å oppoverbakker og å akselrere litt iblant. På sist tanking hadde jeg et forbruk på 0,87 på blandet kjøring, og det kan jeg leve med. Likevel kan det ikke stikkes under en stol at diesel er mer lønnsomt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2008 shit -28 grader... gruer meg til å komme til tromsø igjen i dag... I dag er det bare snø og noen få minusgrader, så du kommer ikke til å fryse så veldig mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Mars 27, 2008 Share Skrevet Mars 27, 2008 Først gratulere med ny og ikke minst flott bil!Litt nyskjerrig på en ting! Hva ligger denne 525'en på i forbruk? små/blandet og langkjøring? Tusen takk for det, og takk det samme! Forbruket på 525'en er ikke så halvgalt, igrunn.. sammenlignet med min forrige 520iA på 170hk så er 525'en - med min kjøring - snillere på forbruket, særlig på langkjøring. Jeg ligger +/- 20 km/t over fartsgrensa i storsonene, og liker å gasse på å oppoverbakker og å akselrere litt iblant. På sist tanking hadde jeg et forbruk på 0,87 på blandet kjøring, og det kan jeg leve med. Likevel kan det ikke stikkes under en stol at diesel er mer lønnsomt Det var ikke galt i det hele tatt, det er ikke tvil om at 525'er mer rett motor en 520'en. Lykke til med gliset Blir sikkert flott med all stylingen og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2008 Det var ikke galt i det hele tatt, det er ikke tvil om at 525'er mer rett motor en 520'en.Lykke til med gliset Blir sikkert flott med all stylingen og! Satser på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet Mars 27, 2008 Share Skrevet Mars 27, 2008 Kan ikke være mye bykjøring og småturer dersom du er nede i 0,87...? Jeg kjørte på 0,72 på langkjøring med full opp pakning i påska. Men i ukene, frem og tilbake fra jobb så ligger jeg mellom 1,2 og av og til opp til 1,4. Blir vel bedre på sommeren med sommersko og varmere vær. Hva er den oppgitte 0-100 tiden på din bil Cato med automat? Og hvor mange HK er det? Er vel to hk utgaver nå eller? Så den nye 2.2 literen hadde et sinnsykt lavt forbruk! Men jeg hadde ikke bytta vekk sekser lyden mot lavt forbruk! Noen som vet hvorfor de har fjerna sekseren btw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 27, 2008 Share Skrevet Mars 27, 2008 Hva er den oppgitte 0-100 tiden på din bil Cato med automat? Og hvor mange HK er det? Er vel to hk utgaver nå eller?Så den nye 2.2 literen hadde et sinnsykt lavt forbruk! Men jeg hadde ikke bytta vekk sekser lyden mot lavt forbruk! Noen som vet hvorfor de har fjerna sekseren btw? Finns 3 utgaver av E60/E61 525i.. (2003-2005) 525i, 2494ccm, 192hk ved 6000 O/min og 245Nm ved 3500 O/min. 0-100km/t går unna på 7.9 [8.7] sekunder og toppfarten står til 238 [233] km/t. Forbruk bykjøring; 1.36 [1.41], langkjøring; 0.70 [0.75] og blandet kjøring på 0.94 [0.99] l/mila.. Co2 utslipp på 228 [239] g/km.. (2006-2007) 525i, 2497ccm, 218hk ved 6500 O/min og 250Nm ved 2750 O/min. 0-100km/t går unna på 7.5 [7.9] sekunder og toppfarten står til 245 [242] km/t. Forbruk bykjøring; 1.24 [1.35], langkjøring; 0.65 [0.70] og blandet kjøring på 0.87 [0.94] l/mila.. Co2 utslipp på 210 [227] g/km.. (2007-20xx) 525i, 2996ccm, 218hk ved 6100 O/min og 270Nm ved 2400 O/min. 0-100km/t går unna på 7.4 [7.9] sekunder og toppfarten står til 243 [241] km/t. Forbruk bykjøring; 1.08 [1.07], langkjøring; 0.59 [0.60] og blandet kjøring på 0.77 [0.77] l/mila.. Co2 utslipp på 183 [184] g/km.. [ ] tall for automatgir NB! ikke tall for biler med xDrive Den nye 520i er ingen 2.2 liter, det er en 2.0 liters firer. Fordelene med de nye firerne er at de er så effektive. De har lavt forbruk samtidig som de er sterke. Jeg hadde ikke noe problemer med å bytte ut min E60 520iA 2.2 med sekser mot en E61 520dAT 2.0 med firer. Jeg kan kjøre dobbelt så langt, om ikke mer. Jeg fyller sjeldent en tank i måneden, før gikk det opptil tre tanker på en måned - for det meste to tanker. I tillegg er forbruket halvvert... Prøv en firer, så skal jeg love deg at du blir imponert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå