Gå til innhold

Min nye bil: '07 BMW 525iA

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gaute: Godt tiltak ;) Kjekt å ha en slik tråd, der man kan samle erfaringer om E60/E61. Er nok også noe som kan være til stor nytte for eventuelle fremtidige kjøpere av slike biler :)

Hadde ikke jeg kjøpt E60'en, så hadde jeg som tidligere sagt sannsynligvis handlet meg en E92, og da en 320d eller 325d. Jeg må si at jeg er imponert av at Hartge leverer omprogramering av styreenheten til sistnevnte, og øker effekten i 3 liters dieselen (samme som i 330d) fra 197 hk til 272 hk (NM husker jeg ikke i farta). Denne operasjonen kostet totalt 20.000,-. Det er sannelig verdt pengene :D

Jeg blir ikke å chippe 525'en min, føler at jeg ikke får "nok" igjen for det. Da planlegger jeg heller ESS kompressor selv om det koster skjorta. Noe som nok fører til at det bare blir med planen.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, HARTGE henter ut imponerende mye ut fra 3 literen på 197hk.. Kanskje de kommer med en verstingversjon til 2 literen på 177hk..? ;)

Nei, det er ikke noe gevinst i å chippe din bensinbil og jeg antar vel at den går mer enn bra nok alikevel. En ESS kompressor har du derfor ikke behov for Caaatooo.. Men, hvordan står det til med lakkeringen og bilen..? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører bort til lakkereren med bilen om 10 minutter, og i løpet av dagen blir forhåpentligvis M5 speilene montert :D

Slik som været er nå blir sommerhjulene neppe stående på bilen annet enn innpå verkstedgulvet på Onsdag, men skal se om jeg ikke kan komme opp med noen teaserbilder da.. ;)

EDIT: Speilene lakkeres i dag, og monteres tidlig i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å sett til bilen i dag. M5 speilene er kommet på, og det så bra ut. De drev på med eksosanlegget frem til arbeidsdagens slutt i dag, og plagdes litt med hvordan endestussene på høyre side (den siden uten potte) skal stikke like langt ut som på venstre side. På høyre siden dro nemlig "liksompotta" imot hekkskjørtet :?

Selv vet jeg ikke riktig hvor langt utover endestussene bør stå. Noen med formening om det? :)

Dersom noen har erfaringer med montering av slike eksosanlegg, gi gjerne lyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike..! :o Dette kommer til å bli griserått, du har herved ingen annen mulighet enn å ta turen innom Oslo til sommeren slik at jeg får beskue gromsaken. Eksosen ble jo rett og slett helt rå! :o:D

Invitasjon skal bli tatt til følge ;) Må bare finne et tidspunkt som passer.. :) Har kjempelyst til å se bilen min sin "tvilling", hilse på deg og få tatt en fotoshoot sammen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt tilgang til datamaskin og kabelen til digitalkameraet er i Tromsø, men slenger opp noen mobilbilder for å gi et inntrykk av alt montert. Sommerhjulene ble satt på i går.. :D

awu9jau5j5tqpeh7zkbr.jpg

wu6uujsllz1176ecpvno.jpg

6poh3bz7ggwp8uy1wxcd.jpg

f8gyebmg9iu7jbq6chnv.jpg

ydpklvaryt4s1l5mnjle.jpg

2u0z9iopmkb29it11yzy.jpg

Hvor mye bilen nøyaktig er senket vet jeg ikke, men den er nokså lav. Vil tippe på 65/40, uten å si noe for sikkert. Ellers så var 98% passform på Eisenmann eksosen, men den ble ganske bra til slutt. Lyden ble grom, men nesten litt for voldsom for meg som ikke liker så mye lyd.. ;)

Bedre bilder kommer senere! Skal se om jeg ikke får vasket bilen til da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pent cato! Har du skiftet dempere og fjærer? Hva koster en slik senking ca?

Bilen blev meget pen, rekner med du går rundt med et stort smil om munnen nå til dags! :-)

Skiftet til høydejusterbart senkesett, slik at jeg kan justere høyden. Senkesettet kom på 13.500,-, og jobben kostet vel +/- 7500,- inkl. firehjulskontroll. Koster å leke kar... :roll:

Litt smil om munnen pga. bilen, en stor surmunn pga. masteroppgaven som skal leveres inn om en måneds tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...