caaatooo Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2008 hadde blit en sprek bil med Kompressor. lurer på hvor mye hk du kunne hatt da. men girkassa går vel fyken fort Med ESS sitt største kompressorkit som lader på 0,8 bar vil det nok bli rundtom 340 - 350 hk. Automatkassen skal visst heller ikke volde så mye problemer eller gå i stykker, da ESS også har programvareoppdatering til denne. Dessuten er det jo primært dreiemomentet og ikke hestekreftene som er problemet for girkassene; med kompressor vil jo dreiemomentet "bare" være rundtom 400 NM..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2008 En sinnsykt gjennomført bil Tusen takk for det, kjempehyggelig å høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2008 Vet en som gjorde det i Bodø. Med en vanlig 2.2. Betalte vel ca 50 lapper ferdig montert på Myre i vesterålen. Var vel 293 hk. Så tipper du hadde fått fint over 300 hk. Både gear og bremser kunne brukes. Ja, ESS sine kit regnes jo som å være bolt on, og alt skal kunne brukes overens dersom man ikke går inn for å ødelegge bilen. Bremsene kunne nok ha blitt oppgradert, selv om bremsene som står på originalt er bra mye større enn de var på E39 520'a jeg hadde. Kompressor hadde jo vært sinnsykt morsomt, men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet Juli 16, 2008 Share Skrevet Juli 16, 2008 ja du burde gjøre det men er jo over 400 nm i diesel bilene og de har vel mye av den samme kassa ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Du fikk det til igjen! Regne med du stille på treff i Midt troms 23 August da! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet August 11, 2008 Forfatter Share Skrevet August 11, 2008 Du fikk det til igjen! Regne med du stille på treff i Midt troms 23 August da! :) Tusen takk for det, Thomas Skal såklart stille på treffet Vil også få sagt at Thomas, i tillegg til å være en trivelig kar, har KNALLBRAE priser på dekk! Har nå bestilt meg to stk. nye Michelin bakdekk i 285/25-20" hos han til en pris som konker ut Dekkonline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Høres bra ut! Vi får kjøre ilag oppover da den 23 tmice: Bra! Da får vi se nærmere ang nye 19" dekk til meg den helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet August 11, 2008 Forfatter Share Skrevet August 11, 2008 Høres bra ut! Vi får kjøre ilag oppover da den 23 Regner med jeg drar til Finnsnes den helgen, så da passer det bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Vi tar en runde på Avdeling Troms på treffet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Høres bra ut! Vi får kjøre ilag oppover da den 23 tmice: Bra! Da får vi se nærmere ang nye 19" dekk til meg den helgen. Det kan vi se på, har noen 19" på lager! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet August 12, 2008 Forfatter Share Skrevet August 12, 2008 Vi tar en runde på Avdeling Troms på treffet Supert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 Nå har jeg tittet, klødd meg i huet, tittet og klødd meg i huet i timeshvis. Jeg bare MÅ sørge for å få tvillingsøstrene til å bli mer like, så på sikt må det bli 4-rørs Eisenmann og M-pakke på meg også. Det er nå fast bestemt og da må vi virkelig få til en grom photoshoot, det kommer vi virkelig ikke unna. Jeg har virkelig ikke ord for hvor rått og elegant det ser ut på dine bilder! Hvordan var det å få tak i 4-rørs innsatsen til M-fangeren bak? Mente at du sa det var problematisk å få tak i denne tidligere i tråden..? Ser at dem har varen på lager hos Schmiedmann i Danmark, kanskje jeg rett og slett skal bestille en slik en, så har jeg hvis den evt. går ut av produksjon/er vanskelig å få tak i.. Har du tenkt noe mer på en Østlandstur i år, eller rekker du det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet August 13, 2008 Forfatter Share Skrevet August 13, 2008 Nå har jeg tittet, klødd meg i huet, tittet og klødd meg i huet i timeshvis. Jeg bare MÅ sørge for å få tvillingsøstrene til å bli mer like, så på sikt må det bli 4-rørs Eisenmann og M-pakke på meg også. Det er nå fast bestemt og da må vi virkelig få til en grom photoshoot, det kommer vi virkelig ikke unna. Jeg har virkelig ikke ord for hvor rått og elegant det ser ut på dine bilder! Hvordan var det å få tak i 4-rørs innsatsen til M-fangeren bak? Mente at du sa det var problematisk å få tak i denne tidligere i tråden..? Ser at dem har varen på lager hos Schmiedmann i Danmark, kanskje jeg rett og slett skal bestille en slik en, så har jeg hvis den evt. går ut av produksjon/er vanskelig å få tak i.. Har du tenkt noe mer på en Østlandstur i år, eller rekker du det ikke? hehehehe! Ja, det er ikke greit når man sitter å vurderer hva pengene skal brukes til.. selv om man har mange flere fornuftige alternativer enn bil, så er det altfor lett å falle for fristelsen til å "søle" bort kronasjene til tapsobjektet på fire hjul.. Fire rørs Eisenmann eksos og M pakke på din blir å gjøre underverker, sammen med senkingen og Toora hjulene! Jeg føler ikke at jeg trenger å gjøre noe mer med bilen, den er så pen at jeg vil kalle den for ferdig. Skal bare bytte blinkelyspærer, også har jeg et xenonkit liggende som evt. skal i grøftelysene. Blir dette montert blir jeg også å bestille pærer fra Umnitza til AE'ene. Innsatsen til M-fangeren var veldig vanskelig å få tak i. Heldigvis hadde jeg funnet en tysk side som hadde denne innsatsen, så Schmeidmann hentet den visstnok derifra. Jeg fikk imidlertid signaler på at de ville selv begynne å produsere en slik innsats (forutsatt at de fikk de nødvendige godkjenninger etc.), siden deres opprinnelige leverandør var sluttet å ha den i sitt sortiment. Uansett er det jo kjekt å ha den når du vet at du får bruk for den Jeg kom hjem fra Kroatia på Søndagskvelden som var, og begynte i jobb som Universitetslektor ved Det juridiske fakultet på UiTø på mandagen, så ennå er det litt hektisk og mye mas. Men det er godt mulig at jeg skal ha en uke fri i midten av September, og da ser jeg ingenting i veien for at jeg kjører meg en langtur Hvis ikke så må vi ta bilder av nærmest identiske tvillinger neste sommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 Du er ikke ferdig før du får facelift lyktene bak! Er nesten litt glad jeg skal selge bilen så jeg slipper å bruke så mye penger på nye baklykter jeg egentlig ikke har bruk for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonic Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 Nydelig pen bil Cato:) Sett den flere ganger i Tromsø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå