Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jomfru Annes gate er vel en sikker vinner!

Ellers trives jeg godt langt sør som feks Sønderborg. Kort vei til å ta seg en svipptur til Tyskland også.

Skrevet

Mitt forslag er da å bo i Ålborg. Fin by med mange muligheter, og det er kort avstand til mange andre int. steder; vestkysten, Skagen, Århus, Odense mm.

Skrevet
Jeg tok med dama på en Danmarkstur igjord, og valget falt på Odense. veldig fin by det :) bodde på et hotel som het first grand hotel, som ligger så og si midt i et svært shopping området. vi rakk ikke å gå igjennom alle butikkene.. også er jo sjølveste HC Andersen derfra, så er et par museer om han og fra huset han bodde i og sånn.. samt Odense Zoo..

Vi var veldig fornøyd med den byen og turen.[/quote¨

Må bare henge meg på denne. Odense er en utolig fin by. Du får også testa 530n din Ron Jeremy på de lange slettene! :roll:

Skrevet

Var på vestkysten av Danmark i sommer. Fin tur! Største byen vi var i , var vel Ringkøbing.

Flotte veier og fine priser på det meste :)

Skrevet

Som bmwmsport foreslår.... når man først kjører til danmark kan man like gjerne besøke tyskland. Husk at nye BMW Welt nettopp har åpnet i Munchen! Ikke mange timene (med deilig autobahn) før man er godt nede i Tyskland!

Skrevet

Eh.. Det tar "litt" tid å kjøre gjennom hele Danmark og Tyskland tur/retur, og det vil bli rimelig stress å rekke det på ett par dager..

Skrevet
Som bmwmsport foreslår.... når man først kjører til danmark kan man like gjerne besøke tyskland. Husk at nye BMW Welt nettopp har åpnet i Munchen! Ikke mange timene (med deilig autobahn) før man er godt nede i Tyskland!

Hmm, vi snakker om et par dager, så tror det blir litt for mye å gape over i denne omgangen, dog er jeg enig i at BMW Welt og annet kan være verdt en titt, men det får vi spare til senere anledninger.

:wink:

Skrevet

Bruker fort 10-12 timer fra Grensa og til München, ikke akkurat en svipptur for å si det mildt :)

Skrevet
Bruker fort 10-12 timer fra Grensa og til München, ikke akkurat en svipptur for å si det mildt

Men jeg ser du bor i Århus, har du forslag til hoteller, steder å se, evt andre tips vedr Århus da?

Skrevet
Bruker fort 10-12 timer fra Grensa og til München, ikke akkurat en svipptur for å si det mildt

Men jeg ser du bor i Århus, har du forslag til hoteller, steder å se, evt andre tips vedr Århus da?

http://www.visitaarhus.com/ ;)

Århus er ikke så stor selv om den er nest størst i DK. Det gjør det til en flott og oversiktlig by! Gode handlemuligheter osv i sentrum, alt i gåavstand egentlig. Også diverse turistattraksjoner som er sentrumsnære.

Hotell er det flere av. CabIn er feks et billig og godt alternativ som ligger ved Å'en, som er et veldig fint område :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg er oppfordret til å komme med noen kommentarer i denne tråden (og slikt er alltid hyggelig), men umiddelbart ser det ut som om Geir Ove, Fredrik m.fl har vært inne på det viktigste når det gjelder Århus. Litt avhengig av hvor kulturelt interessert man er byr spesielt Århus Musikhus på fine opplevelser. Det er hva jeg skulle ønske at vi hadde hatt i Oslo... et levende musikkhus (nåja... huset har da 5-6 store konsertsaler) som ikke er snobbete og hvor man kan ha en hyggelig aften for kun 150-200 kroner pr. person. Kunstmuseet Aros er også verdt å bruke litt tid på... inkl. den gamle by... og ikke minst er Århus full av spennende arkitektur (løft blikket opp fra gaten). Byen flommer ellers over av både hyggelige spisesteder og interessante pub´er... + at man ofte kan gjøre gode kjøp på moteklær (prisene ligger jevnt over 20-30% under prisene i Oslo). Man kan også bevege seg litt ut av byen ved å gå mot marinaen og deretter sydover via Tangkroken og videre langs sjøsiden og inn i Marselisskogene. Det er en fin tur som lett kan bli 30-40 Km lang hvis været er på din side. Når man kommer til Mariendal/Ajstrup er det bare å hoppe ut i det reneste vann (EU´s blå flagg) og ta en dukkert. Husk også at de danske piger er litt mer frisinnet enn deres norske søstre... :wink:

Skrevet

Mer frisinnet er ikke å ta hardt i nei virker det som!

Forrige gang vi var på roadtrip gjennom europa var noen av de fineste dagene vi hadde på en campingplass like nord for aalborg. Fotball, tuborg, minigolf og grilling i solnedgangen. hæærlig! Liker godt det primitive ferielivet med telt og stormkjøkken, synes ofte det er litt stressende med hoteller/parkering/turiststrømmer osv...

Skrevet
Mer frisinnet er ikke å ta hardt i nei virker det som!

Forrige gang vi var på roadtrip gjennom europa var noen av de fineste dagene vi hadde på en campingplass like nord for aalborg. Fotball, tuborg, minigolf og grilling i solnedgangen. hæærlig! Liker godt det primitive ferielivet med telt og stormkjøkken, synes ofte det er litt stressende med hoteller/parkering/turiststrømmer osv...

Dokkedal Camping utenfor Ålborg er bra, men det er nesten alltid fullt der da.

• 2 weeks later...
Skrevet

finn en liten by på syd jylland, feks Haderslev er en KJEMPE fin by, ikke for stor men stor nok. en klar annbefaling. mens du er der, så kjør lange turer i området mot åbenrå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...