Gå til innhold

BMW - skal ha minst 6 sylindre, eller?

Hofmeister-Knick
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fullt klar over at en 6'er har bedre lyd, men litt av diskusjonen her er jo faktisk at 4'ere har så vanvittig dårlig lyd - noe jeg syns jeg motbeviste med filmen jeg viste.. Som jeg har nevnt tidligere, så er jeg en stor fan av BMWs 6'ere, men ikke til enhver pris.. Heller 5000kr i eksosanlegg på en E92 320i, enn 100 000kr for en E92 325i.. Venter man til ESS tuning utvikler en kompressor så har man jo en mye raskere bil enn 325i'en.. Man sparer jo faktisk 45 000kr på det også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt klar over at en 6'er har bedre lyd, men litt av diskusjonen her er jo faktisk at 4'ere har så vanvittig dårlig lyd - noe jeg syns jeg motbeviste med filmen jeg viste.. Som jeg har nevnt tidligere, så er jeg en stor fan av BMWs 6'ere, men ikke til enhver pris.. Heller 5000kr i eksosanlegg på en E92 320i, enn 100 000kr for en E92 325i.. Venter man til ESS tuning utvikler en kompressor så har man jo en mye raskere bil enn 325i'en.. Man sparer jo faktisk 45 000kr på det også.. ;)

Norges skattesystem gjør at mange dessverre må nøye seg med firer i en ny BMW. Forbanna surt, men sånn er det bare.

Synes forsåvidt det er forjævlig at BMW har laget firer i en fem serie også. BMW femmer er synonymt med en svær tørst sekser og en automatkasse som slurer deg avgårde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sparer jo faktisk 45 000kr på det også.. ;)

Mange som motbeviser den, sparer ikke en dr... på bare sette på kompressor. så lenge alt er orginalt er det bare tidsspm før det koster enda mere kr å. men så er det jævlig bra ikke alle liker 6er å da :P

Hadde blitt fryktelig kjedelig :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sparer jo faktisk 45 000kr på det også.. ;)

Mange som motbeviser den, sparer ikke en dr... på bare sette på kompressor. så lenge alt er orginalt er det bare tidsspm før det koster enda mere kr å. men så er det jævlig bra ikke alle liker 6er å da :P

Hadde blitt fryktelig kjedelig :twisted:

Jeg vil gjerne at du henviser til noen som har fått ekstrakostnader i senere tid ved å kjøpe seg en komplett ESS kompressor hvor ESS også har montert den. "hoegtor" her inne på forumet har hatt kompressor i et par år nå og han har så vidt jeg vet ikke hatt en eneste utgift når det gjelder kompressoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare sette seg ned det, se selv over de fleste poster på div forum hvor mange har sprengt motorene og heller bygger i smidd etter mye om å men. sa ikke at det var spesefikt ess bare generell trimming. den mest berykta faktoren heter mye vil ha mere *pang* hehe.. men er ikke ut etter en svær diskusjon. bare sier seg selv.. orginalt holder bare så så lenge. +gassfoten til personen som kjører og regner med at alder spiller også en viss rolle.. Jeg bygger selv alt smidd etter å ha kjørt sundt diverse motorer med årene. så om du vil jeg skal underbygge den påstanden sier jeg av erfaring :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges skattesystem gjør at mange dessverre må nøye seg med firer i en ny BMW. Forbanna surt, men sånn er det bare.

Synes forsåvidt det er forjævlig at BMW har laget firer i en fem serie også. BMW femmer er synonymt med en svær tørst sekser og en automatkasse som slurer deg avgårde :D

Helt enig!

En 5-serie skal ha en 6-er, det er mer enn den bedre yteslen som er grunnen.

Bilen får en helt annen karakter med en R6 under panseret, en motor med perfekt gangkultur som harmoniserer bedre med bilen ellers.

Synes det er dumt at BMW har falt for fristelsen med 4-ere i 5-eren, da senker de den ned på E-klasse og A6 nivå. Det hadde vært mye mer stas om du visste at i alle E60 så satt det en 6-er (eller opp).

Synd er det også fordi dette reduserer statusen for alle E60, man vil jo vanskeligere få igjen like mye for å investere i en R6 om markedet oversvømmes av R4 motorer. Entusiaster velger klart større motorer, men det hjelper lite i denne sammenhengen da Ola Nordmann generellt ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å kjøre en nyere bil med mindre motor spør du meg. Som påpekt her også. Ble litt mobba av en kamerat med E39 528 selv også, men han ble rimelig lang i maska da han oppdaga at han ikke kjørte fra min E46 320d ;) Går heller litt ned på motor for å få mer moderne og oppdatert bil, selv om pose og sekk selvfølgelig hadde vært å foretrekke om midlene hadde strukket til.

Synes det er på grensa til uhørt at vi på et BMW forum skal ha en diskusjon om noen av modellene er mer eller mindre verdt enn andre. Da faller bunnen av samholdet ut spør du meg. Mye av gleden av å gå på treff er at alle fra eieren av den nye M5'en til eieren av en vanlig E30 316 møtes på samme grunnlag, nettopp lidenskapen for BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er på grensa til uhørt at vi på et BMW forum skal ha en diskusjon om noen av modellene er mer eller mindre verdt enn andre. Da faller bunnen av samholdet ut spør du meg. Mye av gleden av å gå på treff er at alle fra eieren av den nye M5'en til eieren av en vanlig E30 316 møtes på samme grunnlag, nettopp lidenskapen for BMW.

Det må være lov å anerkjenne at det er forskjell på en 316 og en M5 (som eksempler), men at man trenger en stor motor for å føle seg verdig som deltaker på et treff er ikke min mening. Jeg snakker om bilene, ikke eierene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entusiaster velger klart større motorer, men det hjelper lite i denne sammenhengen da Ola Nordmann generellt ikke gjør det.

Så du vil si at blandt annet jeg ikke er en entusiast fordi jeg kjører en 520dAT med 4'er? Tåpelig kommentar.. :roll:

For å si det sånn vil jeg heller si at en entusiast er en person som tar vare på bilen som om det er sitt eget smykke, en som pleier og steller bilen sin mer enn mannen i gata, en mann som kan vesentlig mer om bilen og bilmerket enn hva mannen i gata kan. Jeg ville heller hatt en pent vedlikeholdt, godt ustyrt 520d enn en rævkjørt, ustelt og ribbet 535d.. Heller en ny 520d fremfor en 4 år gammel 535d.. Men, nå må det jo sies at jeg ikke har en ekte BMW og at jeg på langt nær er en entusiast.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket dusteinnlegg var dette da???

Du kan jo se på tråden om min 316 og se om du syntes jeg er en entusiast..

For pengene jeg har brukt og kommer til å bruke i det nærmeste kunne jeg fått en ganske fin 325 istedet... Så kan jo lure på hvorfor jeg ikke heller vil ha det.. :lol:

For å nevne noen jeg kjenner som har "større motorer" 325, 325, 325 og 530. Så kjører alle rundt med det velkjente prosjektstuket. Hvor ingenting er skikkelig gjennomført, alltid noe som skal fikses og alle har svære vinterplaner om heftige greier... :roll:

og selvsagt får jeg alltid høre kommentarer om motoren min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil si at blandt annet jeg ikke er en entusiast fordi jeg kjører en 520dAT med 4'er? Tåpelig kommentar.. :roll:

Hmm, det var kanskje ikke en helt heldig kommentar.

Prøve å forklare hva jeg mente:

Jeg tror at entusiaster i større grad enn ikke-entusiaster bruker ekstra kroner på motor, evt velger større motor framfor annet.

Jeg vil tippe at blandt medlemmene her inne så er tettheten mellom hver 3-serie med R6 langt større enn for alle 3-serie i landet.

Så det jeg mente var at i større grad kjøper entusiaster større motor enn ikke-entusiaster, men ikke at man MÅ ha stor motor for å være entusiast.

Hva deg angår så er du vel garantert en entusiast, ingen regel uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...