Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1.5 på mila med en 316? Da er det noe feil, min brukte godt under en liter. Eller hva legger du i blandet kjøring? "Litt banekjøring" "Litt streetrace" og "Litt drifting" ? :P

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
1.5 på mila med en 316? Da er det noe feil, min brukte godt under en liter. Eller hva legger du i blandet kjøring? "Litt banekjøring" "Litt streetrace" og "Litt drifting" ? :P

Er sikkert noe feil en plass ja. Bilen går mye sidelengs og må som sagt ha rimelig flat pedal for å komme opp i fart.

Skrevet

Off topic:

Min første bil var em 1969mod BMW 2000 sedan.

Det var enkel Solex-forgasser på denne og lå på ca. 0,8 på langkjøring og literen på småkjøring.

Bare så synn at den rusta i stykker! Skal si det var et klenodium og iløpet av sin levetil kondemnerte den en Mercedes og en Mazda :-P

Utrolig sterk bunnchassis på disse! Alt over hjulbuene var bare blikk!

Disse gamle M10-motorene var rett og slett helt skuddsikker. Så lenge det var bensin, vann og olje, så gikk disse motorene og de gikk faktisk veldig fin og vibrasjonsfritt til å være en gammel motorkonstruksjon. M10 varte fra 1964 og helt opp til 1989 (tror jeg!).

Hyggelig å se at disse fortsatt går på veiene :-)

RS

Er det 2000 Touring du snakker om? :-)

RS

Nå har bilen gått i overkant av 355.000km(akkurat innkjørt :-) ), og går på vinterstid, på blandet kjøring på 0,56l/mil

Er nok redd for at den ikke bruker så lite som 320 dieselen. Touringen(1972mod) går på literen stort sett uansett hvordan man kjører den:-)

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg hadde en 320dt 00-mod, brukte 0.7 på blandet kjøring, 0.5 på langkjøring. Chippet den hos FMS, og forbruket gikk noe ned.

Min nåværende 525dat 05-mod. bruker nesten literen på småkjøring, men på pene veier klarer jeg å lure den ned i 0.7. Haddet håpet på noe mindre. Kanskje er chipping veien å gå her og... dyrt!

Skrevet

jeg har en 95` 325IS, med automat.

på småkjøring ligger dne rundt en liter på mila, men kjørte på interstaten, ca 500 km ,der jeg jamnt lå i ca 110 km/t og 3000 rpm, brukte den ca 0.86 på mila

Skrevet

E30 min med E28 M535 motor:

Langkjøring: 0.95 100km/t 2800rpm

Blandet: 1.02 - til å fra jobb 4mil om dagen.

Reint by kjøring: 1,45

Lek i snøen: 1.67

Veldi hardkjøring opp i mot 3liter på milen da ser jeg at tank måleren går ned over.

Skrevet
Kjører M3`en på ca 0,8 på langkjøring..

ellers ligger den på 1,1-1,3 på blandet kjøring med litt gassing.. :)

Syns ikke det er verst mtp åssen motor det er :)

:shock: Samme som min 92' 316i! Men med litt gassing bruker den mer enn 1,3... :?

• 6 months later...
Skrevet

Jeg ble rent overasket over min -03 320d manuell her om dagen...

Fra Horten til Tvedestrand med kjøring i 5gear (6trinns kasse) i 70-90km\t jojo kjøring hadde jeg et forbruk på 0,44 l\m ;)

Bilen har aldri pasert 0.6 i snittforbruk..

Helt orginal 150hk motor

Skrevet

Rundt 1 liter på langkjøring, 1,5 på "normal" kjøring og et par liter når jeg får lyst til å trå litt på gassen. Heldigvis gjelder ikke dette bruksbilen min. Isåfall hadde jeg vært blakk lenge før neste lønning :)

Skrevet

Min ligger på ca 1 liter på landeveiskjøring +/-

På bykjøring mellom 1,3 og 1,5

Ved herjing kan jeg tenke meg mellom 2 og 3 liter en plass.

Og det er "desverre" bruksbilen min.. :?

Skrevet

523i med Bilhenger, 1.26 på mila :D

Kjørte 52 mil vær vei,målte begge veier for å være sikker.

Overaskende billig i drift!

9k4u3434a705m7b6emib.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...