Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nylig eier av en 2003mod 320dAT, så har det vært interessant å høre erfaringer omkring forbruk!

Bilen min gikk på 0,53l/mil (Måling ved påfylling) på ren langkjøring.

Ren bykjøring ligger bilen på 1liter/mil. Av en eller annen grunn føler jeg at dette er litt mye og har også følelse at det er noe rusk. Hender at motoren kan gå litt ujevt på tomgang etter å ha kjørt litt. Kan det hende at motoren soter litt ved småkjøring?

Merker også at motoren pumper med motorkraften ved bykjøring;

50-60km/t og 1500rpm. Da pendler turtallet med 100-200rpm. Dette forsvinner hvis jeg slipper gassen eller trår på mer. Det kan være automatkassen/konverteren, men lurer på at dette egentlig er motorkraften som pendler. Refererer til ujevn turtall på tomgang. Denne tomgangen er skjelden med det hender etter endel bykjøring.

Hva med dere andre? Kjører dere på 1liter/mil ved bykjøring med en 2003mod 320dAT?

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg kjører en 2002 320dt, ikke automay, langkjøring 5,2 og bykjøring ligger den på 0,9 ca. har ikke lagt merke til nå forandring i turtallet. må vell legge til at den er chippet og.

Skrevet

Kjører M3`en på ca 0,8 på langkjøring..

ellers ligger den på 1,1-1,3 på blandet kjøring med litt gassing.. :)

Syns ikke det er verst mtp åssen motor det er :)

Skrevet

har hatt den ned på 0,71 på langkjøring uten anstrengelser. Ligger jevnt på 1.04 på blandet kjøring. Men stresser ikke med å holde forbruket lavest mulig..:) E46 330xi Touring med manuell kasse.

Skrevet

Ligger på 0,6L på rolig langkjøring. Har ikke fått testet den så mye på bykjøring enda, men vil tro den ligger på ca 0,9 på blandet.

Skrevet

Er det 2000 Touring du snakker om? :-)

RS

Nå har bilen gått i overkant av 355.000km(akkurat innkjørt :-) ), og går på vinterstid, på blandet kjøring på 0,56l/mil
Skrevet

E38 730d ligger på 7.8 og E38 740en 11.4... Skal legges til at det er jeg som kjører bensinbilen og kjerringa kjører dieselpurka. hehe..

Skrevet

Sikkert ingen som tror meg denne gangen heller, men jeg har kontrollmålt flere ganger og kjørecomputer avviker kun 0.01-0.02 fra reelt forbruk. På langkjøring med snitt på rundt 90km/t over 30 mil ligger den på 0.40-0.41, mens på bykjøring rundt 0.65 avhengig av om fruen eller jeg kjører... ;) Det er en -04 320d touring 6-trinns manuell som er helt original.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...