Gå til innhold

325i eller 330d  

64 stemmer

1. 1. 325i eller 330d

• 325i
      21
    • 330d
      43

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå kjørt en 99' E46 320i i 5 år og bilen er helt konge, men jeg ønsker nå en nyere bil som jeg kan bruke litt penger på.

Etter mye om og men, satser jeg på en litt nyere E46.

Det blir en 325i eller 330d, 04 eller tidlig 05 mod.

Pris inn til gamlelandet blir ca. den samme for disse.

330d har lavere drivstoff forbruk, men det er jo en diesel som jeg ikke har erfaring med.

Vil jeg merke stor forskjell i forhold til den bensinmotoren jeg har i dag?

Andre fordeler og bakdeler?

Takker for alle konstruktive innspill :-)

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hvis du er innom haugesund skal du få sitte på en tur i 330d'en min =) Da tror jeg valget ditt blir enkelt.. en kamerat av meg har E46 330i, han ble også imponert da han satt på.. og det var før jeg chippa =)

Skrevet

Kjøp diesel,men det må være med automat så du får utnyttet motoren skikkelig.

Ex svigerfar skulle ha seg ny bmw,og jeg sa han måtte prøve diesel m/aut.

Han var skeptisk,men han endte opp med 335cda. 07mod.

Skrevet

Gå for 330d!

hvis du er innom haugesund skal du få sitte på en tur i 330d'en min =) Da tror jeg valget ditt blir enkelt.. en kamerat av meg har E46 330i, han ble også imponert da han satt på.. og det var før jeg chippa =)

Hk og Nm etter chip? :)

Skrevet

Vet ikke hvor du har fått dette med utnytting med automat.. men det stemmer ikke helt vil jeg tro..

manuell girte biler lar seg utnytte mer på gira enn en automat vell?..

ta f.eks en 325 e30 med manuell og automat..

0-100 er unnagjort på 2 sekunder raskere med manuell.. og det er mye..

får også høyere turtall(fortere pga vekt av svinghjul og converter som skal dras runt)

og du bestemmer jo selv på hvilket turtall du skal gire med manuell.. om du ikke bruker steptronic da.

(jeg vet nyere automat girer raskere ja, men dette var bare ett eksempel)

jeg ville valgt manuell hvertfall om jeg ikke bodde i en storby.

Skrevet

Vet ikke hvor du har fått dette med utnytting med automat.. men det stemmer ikke helt vil jeg tro..

manuell girte biler lar seg utnytte mer på gira enn en automat vell?..

ta f.eks en 325 e30 med manuell og automat..

0-100 er unnagjort på 2 sekunder raskere med manuell.. og det er mye..

får også høyere turtall(fortere pga vekt av svinghjul og converter som skal dras runt)

og du bestemmer jo selv på hvilket turtall du skal gire med manuell.. om du ikke bruker steptronic da.

(jeg vet nyere automat girer raskere ja, men dette var bare ett eksempel)

jeg ville valgt manuell hvertfall om jeg ikke bodde i en storby.

Jeg tror THE WOLF tenker på det praktiske. Og jeg er helt enig med ham i at automat i kombinasjon med diesel fungerer bedre enn manuell. Delvis på grunn av det korte registeret, men også pga komforten det gir.

Det kan jo nevnes an den nye automatkassa til Porsche gir raskere 0-100 tid enn hva man klarer med manuell..

Jeg tror neppe man henter noe særlig i praksis på å gire selv med en 330d heller. Dessuten er forbikjøringsevne (mellomaks.) mye mere relevant å se på.

Jeg hadde gått for 330d!!

Skrevet

Hvis prisen er den samme for begge modellene (er du helt sikker på dette ?) velger du naturligvis 330d, men hvis det i praksis er en prisforskjell må du vurdere årlig kjørelengde og hvor lenge du skal ha bilen opp mot det du sparer på å kjøre diesel. Husk at 330d hadde 184 HK frem tom. 2003, men fikk 204 HK i 2004... det gjør en stor forskjell på ytelsen. E46 325i går som et uvær med manuelt gear, men med automatgear er den ganske slapp (0-100 Km/t på 7,3 sekunder vs. 8,4 sekunder)... dette er ikke et tilsvarende problem når det gjelder E46 330d med 204 HK.

Skrevet

En annen ting er forsikring, noe som er veldig vanskelig på 325. Hadde en veldig pen 325Ci på hånd før jul, men måtte slå den i fra meg da forsikring på meg var umenneskelig dyrt. De nektet å forsikre den på faren min, så lenge andre enn han skulle bruke den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...