Fredrik Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Lamborghini Gallardo kan vel strengt tatt også brukes hver dag på lik linje med en Porsche. Nei... ikke helt fordi de "alminnelige" Porschene har faktisk en brukbar fjærvandring og dermed god frihøyde under bilen. I tillegg har de en fornuftig svingradius og motorer som er like siviliserte som en standard BMW. Porsche har et genialt konsept som medfører at de ikke uten grunn er verdens mest profittable bilprodusent... og det har de vel vært i en 10-15 år nå...
[space] Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Frihøyde under bilen kommer jo litt an på fjørene du setter på. Selv en e46 sedan kan bli relativt ubrukelig i storbyen men til trådstarter: Om du trenger barnesete osv tror jeg ikke e92 er et spesielt bedre valg enn en 993/annen porsche. 2 dører blir fort litt knot. svart/mørk blå e61 mtech med beige skinn, lister i svart pianolakk, 20" felger ++ så har du jo en knallfin bil. Denne boxteren er jo fin http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... NJpN681531 Ang. Porsche: Er ikke en 964 fort dyrere i driftskostnader enn en 993, eller er det marginale forskjeller?
Ron Jeremy Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Vel, jeg ville styrt unna Ferrari. Kjenner de som skrur på disse og de skryter ikke av kvaliteten akkurat... (les Fiat) Porsche er absolutt den sportsbilen som er mest brukervennlig i dette landet, da den faktisk har bra vinteregenskaper, og man får de også i 4*4. Når det kommer til BMW... for denne summen penger du nevner her får du E60 530, du får E46 M3, du får 03 model X5 diesel (04 mod facelift hvis du importerer) Z4 osv osv.. Tror jeg ville kjøpt en E60 hvis jeg var deg, kjøp deg en ok E60 til ca 400.000.-, og hvis det er egenkapital, bruk resten på båt evt betale gjeld eller andre fornuftige ting, pusse opp osv osv.
Geir Anders Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Lamborghini Gallardo kan vel strengt tatt også brukes hver dag på lik linje med en Porsche. Nei... ikke helt fordi de "alminnelige" Porschene har faktisk en brukbar fjærvandring og dermed god frihøyde under bilen. I tillegg har de en fornuftig svingradius og motorer som er like siviliserte som en standard BMW. Porsche har et genialt konsept som medfører at de ikke uten grunn er verdens mest profittable bilprodusent... og det har de vel vært i en 10-15 år nå... Gallardo har justerbart understell og kan heves\senkes med et enkelt knappetrykk. Og på "vanlig" innstilling syns jeg den har god nok bakkeklarering til å kunne brukes som alle andre biler i trafikken. Motor og svingradius vet jeg lite om, men kan ikke tenke meg at motoren er noe mindre sivilisert enn andre sportsbiler. svingradiusen er nok kanskje ikke så god. http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... 2033900523
Fredrik Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 ":2yjgl5yj]Frihøyde under bilen kommer jo litt an på fjørene du setter på. Selv en e46 sedan kan bli relativt ubrukelig i storbyen men til trådstarter: Om du trenger barnesete osv tror jeg ikke e92 er et spesielt bedre valg enn en 993/annen porsche. 2 dører blir fort litt knot. svart/mørk blå e61 mtech med beige skinn, lister i svart pianolakk, 20" felger ++ så har du jo en knallfin bil. Denne boxteren er jo fin http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... NJpN681531 Ang. Porsche: Er ikke en 964 fort dyrere i driftskostnader enn en 993, eller er det marginale forskjeller? Porsche 993 er den siste 911´en med den tradisjonelle luftkjølte boxersekseren, men ellers er den primære forskjellen på 964 og 993 bakakselen. 993 har en vesentlig nyere og dermed langt mer moderne bakaksel (multilink)... noe som gjør at den ikke krever en sjåfør med tilsvarende store baller som man bør ha hvis en 964 skal kjøres som den er bygget til. Svært mange purister mener derfor at 993 er den siste klassiske 911´en pga. motoren, men nesten tilsvarende mange mener at 964 er den siste klassiske 911´en pga. bakakselen. Jeg vil mene at driftskostnadene for disse modellene i praksis er sammenlignbare, men at 993 koster mer i innkjøp ganske enkelt fordi den er nyere og generelt mer moderne (teknikk, kjøreegenskaper og design).
Fredrik Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Gallardo har justerbart understell og kan heves\senkes med et enkelt knappetrykk. Og på "vanlig" innstilling syns jeg den har god nok bakkeklarering til å kunne brukes som alle andre biler i trafikken. Motor og svingradius vet jeg lite om, men kan ikke tenke meg at motoren er noe mindre sivilisert enn andre sportsbiler. svingradiusen er nok kanskje ikke så god. Spørsmålet er jo om man kan kjøre i normale hastigheter med en Gallardo hevet over normal høyden... det kan man f.eks ikke med en Citroën. Ellers bør man vel ikke se bort fra at Lamborghini med tiden "arver" litt snusfornuft av Audi og Porsche nå som de har den samme eieren...
Ron Jeremy Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Gallardo har justerbart understell og kan heves\senkes med et enkelt knappetrykk. Og på "vanlig" innstilling syns jeg den har god nok bakkeklarering til å kunne brukes som alle andre biler i trafikken. Motor og svingradius vet jeg lite om, men kan ikke tenke meg at motoren er noe mindre sivilisert enn andre sportsbiler. svingradiusen er nok kanskje ikke så god. Spørsmålet er jo om man kan kjøre i normale hastigheter med en Gallardo hevet over normal høyden... det kan man f.eks ikke med en Citroën. Ellers bør man vel ikke se bort fra at Lamborghini med tiden "arver" litt snusfornuft av Audi og Porsche nå som de har den samme eieren... Mht den hydrauliske fjæringen på Citroen? P.S.Bestilite boken jeg, den så meget intersant ut, takk for tipset.
Diesel power Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Synes denne i utgangspunktet virket grei. Carbonsort "Norsk" -99 M5 som har rullet 54.000 til 500 store. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12324588&sid=xz17qfdz2ilM515714 Men som det nevnes lengre opp i tråden, behovene vet vi jo ikke helt. Hadde det skulle vært en lekebil tror jeg faktisk en M Coupe hadde kommet høyt opp på listen hos meg Evt Z4 Coupe med noe mindre motor. Skulle tro at disse nærmet seg 5-550??? HEEEEEY , har rundet 1000 innlegg. Jeg har nå status Brigader
Diesel power Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Dette var snacks i mine øyne. Skulle overlevd noen mil i d der
ruberhai Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Som mange andre i tråden må jeg vel hive meg på at d ville vært en E46 M3 Anngående de Porche fansa må jeg bare si meg meget skuffet, et bilde sier mer enn tusen ord, er det ikke det de sier?:
R Andersen Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 Helt klart e46 m3 cls CSL for 550`? Dream on...
Springsteen Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 Anngående de Porche fansa må jeg bare si meg meget skuffet, et bilde sier mer enn tusen ord, er det ikke det de sier?: synes det sier mest om den som har laget det..
ruberhai Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 eeyy.. bruk litt govilje, bilene er ikke så veldig ulik, om man ser bort ifra at æsje/porche`en er todørs.. heter jo nesten det samme å
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå