Gå til innhold

Bimmers sin offisielle båttråd !


Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 303
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De har ikke BMW logoen på....

Tull.. Dersom du ikke vet det eksisterer det faktisk BMW-mariniserte motorer (Her er alle annonsene på finn med BMW motor). I tillegg Bavaria, som nevnt tidligere, inngått ett samarbeid med BMW og de to til sammen har utviklet Bavaria Sport 28, Bavaria Sport 38 og Bavaria Deep Blue 46 Open/Hardtop/Flybridge..

90_851958632.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det siste dag av Sjøen for Alle og jeg er spendt på hvor mange som har tatt turen innom denne rekord-dårlige messa. Norboat har (heldighvis?) ett år igjen av kontrakten som arrangør av båtmessa slik at det går an å få inn noen andre til å leie ut med rimeligere priser slik at messa blir på topp igjen. Messearealet er så dyrt at noen av de større forhandlerne som Normar (Beneteau), Baymax (Meridian, Bayliner), Nord West, Windy faktisk har budsjettert for drøye 1,5 mill i leieutgifter for messa. Det skal da selges rimelig mange båter for å dekke dette..

Ellers er det ikke lenge før båten skal brukes igjen og det blir herlig. Vi får satse på en knallsommer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius2002;

Gratulerer så mye da! :D

Selv har jeg hatt mye moro med båt opp gjennom årene, alt fra Pioneer-jolle i barndommen, til Ryds, Uttern osv og Hydrolift, nå i voksen alder!

Og Askeladden er jo veldig fine båter, så du vil nok få mange gode opplevelser med denne! ;)

Jeg er jo også delvis med i et båt-team som kjører i V25-klassen, hvis det sier deg noe? fungerer som team-manager etc. Og selvom jeg ikke kjører selv, det overlater jeg til mine kompiser, så er jeg veldig glad for og kunne delta i mer eller mindre "alt" som har med båt og gjøre! :D

Kos deg med sommeren! ;)

Jeg er nesten ett år på etterskudd! Haha vittig hva man ikke får med seg.. Men takk på etterskudd, ja vet hva v25-klassen er.

Men gleder meg til båtsesongen starter igjen, har handlet heldresser(med flyteelemet) slik at jeg kan bruke båten i litt rufsete vær å fortsatt være varm og tørr :-) Blir litt jobb med båten før den skal sjøsettes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos v25 klassen.. Da jeg var 14 kjøpte jeg en winrace13 i relativt dårlig forfatning. Jeg brukte ca 2år (gikk noe tregt da motivasjonen ikke alltid var på topp) og den var klar, nylakkert og greier 13mai året jeg var 16. Jeg hadde også kjøpt en tohatsu 25hk jeg skulle ha på den.. Sjøsettingen skulle skje 18mai. Natt til 16mai var noen inne i den lukkede garasjen og stjal motoren.. Gjett om jeg var et stk oppgitt 16åring som var full av forventninger til å få prøvd den, og ikke minst herjet litt i bølgene sammen med bestekompissen min sin hurrycane 370 med 35hk.. Det tok til august før jeg fikk utbetalt forsikringspengene og fant en motor i nær omkrets med en brukendes pris. Motoren funket fint, ble montert på båten, og da jeg hadde hatt båten på maksfart (ca 35knop) i ca 30sek tente den plutselig bare på en sylinder.. Jeg fikk hevet kjøpet, solgte båten med tap og kjøpte meg lettsykkel til sessongen jeg var 17..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja gleder meg som en unge selv! ;)

Driver med test-kjøring av vår nye SX-22 modell om dagen, men siden det er testing så er det ikke plass til mange personer av gangen, og foreløpig, dessverre, så har det ikke vært plass til meg, hehe.

Men båt-sesongen har såvidt begynt, så det blir sikkert plenty med muligheter fremover! :D

Det neste "store" på programmet for min del, er Offshore Class 1 Grand Prix i Arendal i Juli, tante bor der (på Tromøy), så benytter sjansen til gratis kost og losji hehe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har prøvet å overhale/bytte belger/lager på et mercruiserdrev før?

jeg sitter og skal handle litt deler til Alpha One Gen II drevet mitt, men ser de anbefaler så sabla mye spesialverktøy for å få det til.

hadde vært greit å høre om noen hadde gjort jobben uten alt verktøyet da det koster en liten formue.

gidder heller ikke sette ut båten uten å få sjekket belgene/lagrene. kan fort bli dyrere enn å vedlikeholde. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...