Aleks Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 Jeg har da kjøpt meg ny bil.. ble nok ikke bmw denne gangen.. kansje dette er å banne i kirken. men eg syns de bilene er helt rå.. men har ingenting ondt å si om bmw. men har funnet ut at turbo er tingen. det falt på en 200 sx s14a. Synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 Så ut som en meget pen bil,men etter min smak likker ikke jeg disse,men det er meg Men gratulere med en morrsom bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-Lfc Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 Morsom bil ja! Men etterhvert blir du lei av kvantiteten og vil ha kvalitet igjen Så da blir det bmw .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 En Nissan Silvia har iallefall bakhjulstrekk, men den gir meg litt Skyline/Gatebil vibrasjoner og jeg vet ikke om det bare er positivt. Den kan sikkert trimmes/chippes til hva det skal være, men jeg tror ikke at kjøreegenskapene er i klasse med f.eks en E46 328i som tidsmessig er en samtidig modell. Et helt annet poeng er at det nå blir mer og mer klart at BMW fokuserte for lenge på rekkesekserkonfigurasjonen uten turbo. Jeg tilhører personlig de som foretrekker en "gammeldags" rekkesekser uten turbo, men dagens moderne motorer viser uten tvil at turbomotorer er fremtiden. Gratulerer med ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 så pen ut den da grattis me ny bil;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 En av de få bilene utenom BMW jeg virkelig kunne tenkt meg. Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 En av de få bilene utenom BMW jeg virkelig kunne tenkt meg. Que ?... Hva med Audi TT 1.8 Turbo Quattro med 225 HK... eller Porsche 968 Coupe´ med 240 HK ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 En av de få bilene utenom BMW jeg virkelig kunne tenkt meg. Que ?... Hva med Audi TT 1.8 Turbo Quattro med 225 HK... eller Porsche 968 Coupe´ med 240 HK ?... Audi = Auda, den 1.8T synst eg ikkje er så mye å skryte over. Har hatt en auda, og ALDRI mer, synst det er lite gjennomtenkte og dårlig sammenskrudde biler, alt av hjuloppheng, bremser, foringer, kuler etc. ryker, samt dårlig elektronikk. Dette er mine erfaringer. Porsche er en bil som eg ikkje har noen mer for mening om, for en singel 50 gammel mann? Ja, men ikkje mer en det. Liker ikkje Boxerlyden, synst den er helt forferdelig, stempler ska gå opp og ned, ikkje inn og ut, eller rotere. Min mening. Gamle til Kim dette? 200sx er gøy bil, men ikkje mer en det, råder er dårlige her, pleier ryke rundt 100-130000km, kassen tåler ca 350hk, men det ska mye mods til å nå 350 ÆRLIGE hk som virker. Holder en solid knapp på Cosworth når det gjelder sikkeleg gøy bil. Men forøvrig Gratulerer med ny gøy bil som du får garantert glede av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 Porsche er en bil som eg ikkje har noen mer for mening om, for en singel 50 gammel mann? Ja, men ikkje mer en det. Liker ikkje Boxerlyden, synst den er helt forferdelig, stempler ska gå opp og ned, ikkje inn og ut, eller rotere. Min mening. Her var det mye rart... så du liker ikke Ferrari´s klassiske Berlinetta B12 motorer, eller V6, V8, V10 og V12 motorer... for ikke å snakke om Bugatti´s V16 motor... eller Porsche 911 GT3´s B6 motor på 3600 cm3 uten turbo som yter 415 HK... eller Porsche 911 GT2´s B6 motor på 3600 cm3 med turbo som yter 530 HK... eller Porsche Carrera GT´s V10 motor på 5733 cm3 uten turbo som yter 612 HK ? Forøvrig stiller nok Porsche 1-2 klasser over BMW i Tyskland... og når det gjelder 50 år gamle menn er jeg ikke sikker på om de liker å kjøre biler som klarer 0-100 km/t på 4,8 sekunder og en topphastighet på 285 Km/t... noe Porsche 968 Turbo S klarer uten problemer med en rekkefirer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 Porsche er fete biler, men når jeg sammenligner interiøret med f. eks Bmw eller VW blir det for kjedelig. Porsche har alltid sett bra ut og det er ingen tvil om at utseende er rått, men interiøret henger alltid 10 år etter føler jeg. Når en skal bruke så mye penger på bil er det bedre å hive det i en Bmw og få komforten og interiøret i tillegg Var på Stenshagen igår og stakk hodet inni en porsche til 2,2mill, og var ikke mye å se på inni der. Tydelig a porsche er en banebil. Det var dagens digresjon. Tilbake til bilen til trådstarter. Så ut som et pent eksemplar. En kompis hadde en slik ifjor med gullfelger og 287 målte hk. Gikk som et uvær, men brukte vel nesten 3L mila også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 Gratulerer. men jeg tror ikke at kjøreegenskapene er i klasse med f.eks en E46 328i som tidsmessig er en samtidig modell. Det tror jeg de er og de er også standard med f.eks diffbrems - noe du må ty til uorginale ting hvis du vil ha på E46'en. Men... det virker som det er fysisk umulig for en 200sx å gå rett frem, skal man dømme etter hvordan de kjører på treff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 Veldig pen bil dette, og kan bli skikkelig råskinn me de rette delane;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleks Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2008 Takk for gratulasjoner. Nei detter er ikke "kim" sin gamle. hentet den på voss. no kan ikke eg uttale meg om kjøreegenskaper på e46 men etter å ha kjørt den nye bilen min så kan eg hvertfall si at det er svært mye kjøreglede i bilen. henger som et skudd på veien og det er så deilig å slippe å gire så ofte som jeg gjorde med min e-36 318is. trykk på gassen og du har respons i maskina med en gang. men eg kan jo være enig i at japanske biler gjerne porche og ikke har de mest moderne interiørene. der er bmw veldig flink. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 1, 2008 Share Skrevet Mars 1, 2008 Det tror jeg de er og de er også standard med f.eks diffbrems - noe du må ty til uorginale ting hvis du vil ha på E46'en. Men... det virker som det er fysisk umulig for en 200sx å gå rett frem, skal man dømme etter hvordan de kjører på treff. OK... oppskriften virker jo grei nok... bilen er lett, den har bakhjulstrekk og den har mange hestekrefter... hva med vektfordelingen og styreresponsen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mars 1, 2008 Share Skrevet Mars 1, 2008 Gratulerer med ny bil da Er vel en slik 200sx jeg ville hatt selv hvis jeg skulle ha en slik bil.. Kjøreegenskaper på en slik vs en bmw blir gjerne vanskelig å finne svar på, men er vel litt enig med Fredrik på noen punkter.. Har vel hørt ulike rykter om Sr20 motorerene og også ca18 motorene fra s13.. Syntes også at vel mange av dem som ligger tilsalgs "kun" har gått i overkant av 100k, men selges med nyoverhalt motor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå