caaatooo Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12753676&sid=xz8refcKQtv355661&WT.svl=LinkMen dette er en 525 med lavere km stand.... Har du pengene og har lyst til å bruke dem på bil, så ville jeg uten tvil ha vurdert denne sterkt Jeg ville også vært obs på at du for denne prisen også kan lukte på en splitter ny, faceliftet E61 520d Touring - med alle de fordeler det har. Etter www.bmw.no sin (kanskje ikke helt oppdaterte?) prisliste begynner disse på 485.000,- (manuell) og 515.000,- (automat). Da er bilen riktignok rensket for utstyr, og skal du ha litt godis så kan du lett plusse på 100' store ekstra. Det kommer helt an på hva du trenger og/eller ønsker å ha slags utstyr. Den nye 520d motoren på 177 hk har for øvrig fått mye skryt - både i 3 serien og i 5 serien - og er ca. like sprek som den 525d som er linket til ovenfor. Se også Saltkjelens tråd om sin E61 for mer erfaringer med denne motoren. Lykke til med valget!
Gjernes Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Skrevet Mars 18, 2008 Uff dette er ikke enkelt asså. Jeg vandret inn til selgeren tidligere i dag, fortalte at jeg hadde funnet samme bil tilsvarende på nett for 40.000 billigere. Han argumenterte med at dette ikke kunne sammenlignes (noe jeg ikke forstår), dessuten var han villig til å ta min gammle 523 i innbytte for 85.000, og han tvilte på at noen andre bilforhandlere var villige til å gi mere enn 60.000. Enden på visa var at jeg ga han et tilbud. 85.000 for 523 og 40.000 for en astra cab som jeg har stående. Altså 2 biler i innbytte. Fyrn reiv og sleit seg i håret og kom med et motbud på 30.000 for astra`en min. Så om en times tid fra nå skal jeg tilbake og hente bilen for prøvekjøring. Så får jeg prøve å bli enig med meg selv om hva jeg gjør. Blir jo kvitt 2 biler mot en værsting BMW
Ron Jeremy Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Uff dette er ikke enkelt asså.Jeg vandret inn til selgeren tidligere i dag, fortalte at jeg hadde funnet samme bil tilsvarende på nett for 40.000 billigere. Han argumenterte med at dette ikke kunne sammenlignes (noe jeg ikke forstår), dessuten var han villig til å ta min gammle 523 i innbytte for 85.000, og han tvilte på at noen andre bilforhandlere var villige til å gi mere enn 60.000. Enden på visa var at jeg ga han et tilbud. 85.000 for 523 og 40.000 for en astra cab som jeg har stående. Altså 2 biler i innbytte. Fyrn reiv og sleit seg i håret og kom med et motbud på 30.000 for astra`en min. Så om en times tid fra nå skal jeg tilbake og hente bilen for prøvekjøring. Så får jeg prøve å bli enig med meg selv om hva jeg gjør. Blir jo kvitt 2 biler mot en værsting BMW Er dette 520DLE (150hk) eller 163 hk utgaven? Har prøvd denne selv, spent på hva du syns...
Saltkjelen Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Når det gjelder 525d'en du linker til er det bløff at det er en 2006 modell. På alle modeller etter 09/2005 kom alle E60/E61 med start/stopp knapp. Du kan, som du sikkert ser, at denne bilen har vanlig nøkkel i tenningen på et av bildene. Jeg vet desverre ikke om det er noen oppgraderte bremser på bilene som er produsert etter 09/2005, dvs 2006 modellene.. Når du først ser på bil til 500 000kr + - ville jeg absolutt sett på 520d facelift. Jeg prøvde en 2007 520dAT LE Facelift med 150hk og 340Nm før jeg bestilte min og syns det var en mer enn nok sprek bil. Den var raskere enn min tidligere E60 520iA med 170hk og 210Nm.. Husk imidlertid på dette vedrørende 2006, 2007 og 2008 modell 5 serie Facelift. 2006: (09/2005-03/2007) 520d LE - 150hk og 340Nm 520d - 163hk og 340Nm 2007: (03/2007-09/2007)* 520d LE - 150hk og 340Nm 520d - 163hk og 340Nm 2008: (09/2007-)* 520d - 163hk og 340Nm (m/ ny joy-stick automatkasse) (520d - 177hk og 350Nm) (denne leveres egentlig ikke for Norge, men kan fåes mot et ekstra pristillegg. Det må du eventuelt be om om du bestiller nybil..) *Facelift Om du har økonomi til å velge en facelift, enten det er 2007 eller 2008 modell ville jeg så absolutt ha gjort dette. Interiøret i facelift er vesentlig bedre enn pre-faceliften - spesielt når det kommer til interiørkvalitet.. Du kan jo også se på litt forskjeller mellom facelift og pre-faceliften her..
Gjernes Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Skrevet Mars 18, 2008 Hehe, jaja hva skal jeg si..... Hentet bilen rundt 14:30 tida, kjørte noen runder på byen, viste den fram til kjente og kjære. Fikk noen kommentarer på at interiøret hadde en forferdelig farge og at bilen var alt for dyr, men det ser jeg på som misunnelse. Så kl 16:15 kjørte jeg tilbake til forhandleren og kjøpte bilen Siden selgeren skal ta skinn rens av interiøret og at det er noen fridager frammover, så får jeg den ikke før på tirsdag i neste uke. Så nå sitter jeg igjenn med en merkelig følelse siden jeg har brukt så sinnsykt mye penger på en bil, samt at jeg gleder meg som en unge til jeg får den. Bilen var helt nydelig å kjøre, men jeg hadde kansje forventet meg ennda mere drag fra en 163hk diesel motor. Ellers så var det sånn små ting som jeg ikke er helt vant til, som feks. blinklys arma som spretter tilbake med en gang du har gitt signal, og at dørene låses, slik at jeg må låse opp igjenn via knappen på dashbordet. Men det var sinnsykt god plass i bilen, jeg satt i førersetet mens broren min satt bak, og det var god plass til begge (vi er over 1.90 høy begge to) Det jeg stusset litt på var at selgeren sa at dette var en facelift, men det eneste jeg ser er den start / stopp knappen.
Chris A Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 HAr bilen facelift, har den start og stopp knapp. Følg linken til saltkjelen, veldig godt forklart. Personli syns jeg dette er en flott kombinasjon av fargen, selv om det krever sin man med tanke på stell, nesten som en unge Det med at dørene låser seg under fart kan stilles bort i Idrive, mye du kan stille slik du selv vil. Dette kommer du inn i. ER det import? leveres bilen med garanti? Visst ikke spør etter fragus bilgaranti, veldig godt å ha, man vet ikke når uhellet er dær!! Lykke til med flott bil! Husk å poste bilder av bilen! God påske fra en som feirer påske på havet!
Gjernes Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Skrevet Mars 18, 2008 HAr bilen facelift, har den start og stopp knapp. Følg linken til saltkjelen, veldig godt forklart. Personli syns jeg dette er en flott kombinasjon av fargen, selv om det krever sin man med tanke på stell, nesten som en unge Det med at dørene låser seg under fart kan stilles bort i Idrive, mye du kan stille slik du selv vil. Dette kommer du inn i. ER det import? leveres bilen med garanti? Visst ikke spør etter fragus bilgaranti, veldig godt å ha, man vet ikke når uhellet er dær!!Lykke til med flott bil! Husk å poste bilder av bilen! God påske fra en som feirer påske på havet! Takk takk Godt å høre at jeg kan kose meg med Idrive en stund frammover nå da forstår jeg. Bilen er kjøpt ny i Norge av samme forhandler som jeg kjøpte den av. Trur den har gått som leasing bil. Og det står i kjøpe kontrakten at det er garanti på den Men det er 2 ting som irriterer meg litt nå, det ene er hengerfeste og det andre er handsfree. Forhandleren sier at det koster rundt 25.000 for ettermontering av hengerfeste. Denne priser fordi det ikke er forberedt til dette. Er det virkelig så dyrt ? Så tenkte jeg å høre om kansje noen her inne veit hvordan det ligger ann til å ettermontere bluetooth handsfree?? Bilder kommer så snart jeg får bilen
Chris A Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 BULLSHIT! Ta deg en tur innom Ebay.de en rask tur innom en valuta kalkulator ser man selv hva det blir. kan ikke forstå at det kan bli så dyrt! Er du sikker på at bilen ikke har bluetooth? Dette er noe som må aktiveres inne i Idrive under menyen communication. Er bilen norsk, har den 2 års garanti og 5 års reklamasjon Har du link til bilen? Er det den første du la ut? ganske så sikker på at den har bluetooth siden den er norsk? Du var no vel heldig som blev av med begge bilene, dette teller litt da. Glemte å si det i sted, følger du linken til saltkjelen, ser man at det er 2 facelift, hvorav saltkjelen har siste facelift.
Saltkjelen Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Se der ja, det er slik bilhandler skal gjøres.. Gratulerer så mye med herlig bil.. Du har ikke fått facelift. Facelifen kom ikke før 03/2007. Det du har er en litt oppgradert versjon av pre-faceliften med blandt annet ny iDrive kule, start/stopp knapp etc. Når det gjelder låsing av dører kan dette velges i iDrive. Du trenger heller ikke trykk låse-knappen i dashbordet for at dørene skal låses opp. Prøv å dra i dørhåndtaket innvendig 2 ganger, så er døra åpen.. Bluethoot koster nok mer enn det smaker. Jeg vet om en som rev ut hele interiøret i en E60 for å få dette (han byttet imidertid interiøret også), og det var en svært omfattende operasjon. Med både verksted- og deleprisene vi har her hjemme i Norge blir nok det svært kostbart - desverre!
Gjernes Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Skrevet Mars 18, 2008 Har du link til bilen? Er det den første du la ut? Det er den første jeg la ut ja Står til salgs her i Kristiansund
Gjernes Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Skrevet Mars 18, 2008 Se der ja, det er slik bilhandler skal gjøres.. Gratulerer så mye med herlig bil.. Du har ikke fått facelift. Facelifen kom ikke før 03/2007. Det du har er en litt oppgradert versjon av pre-faceliften med blandt annet ny iDrive kule, start/stopp knapp etc. Når det gjelder låsing av dører kan dette velges i iDrive. Du trenger heller ikke trykk låse-knappen i dashbordet for at dørene skal låses opp. Prøv å dra i dørhåndtaket innvendig 2 ganger, så er døra åpen.. Bluethoot koster nok mer enn det smaker. Jeg vet om en som rev ut hele interiøret i en E60 for å få dette (han byttet imidertid interiøret også), og det var en svært omfattende operasjon. Med både verksted- og deleprisene vi har her hjemme i Norge blir nok det svært kostbart - desverre! Takk for det. Hehe, peiling på dette du gitt Heia Norge for fornuftige priser. Når det gjelder denne låse greia, så prøvde jeg å dra 2 ganger i dørhåndtaket, men da var det bare den døra som åpnet seg. Det som var litt irriterende var at når jeg gikk ut av bilen og skulle bak i bagasjerommet så var denne låst. Så da måtte jeg inn i bilen for å trykke på knappen, for å låse opp. Men det får jeg koble ut via Idrive når jeg får bilen Hengerfeste fant jeg "billig" på GS i forhold til hva forhandleren skulle ha. Men en kammerat av meg sa her tidligere at E60 er sedan og at E61 er stasjonsvog. Da jeg skreiv inn reg nummeret på gs fikk jeg denne meldingen: modell E61, touring, 520d. Tenkte kansje at E60 og E61 var forskjellene mellom facelift og pre-facelift jeg
Gunnar Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Gratulerer! Det stemmer som kameraten din sa, E60 er sedan og E61 er touring, uavhengig av facelift eller ei. E-kodene til BMW er karosserikoder, og karosseriet endres ikke med en facelift (løse karosserideler kan derimot bli endret).
Gjernes Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Skrevet Mars 18, 2008 Gratulerer! Det stemmer som kameraten din sa, E60 er sedan og E61 er touring, uavhengig av facelift eller ei. E-kodene til BMW er karosserikoder, og karosseriet endres ikke med en facelift (løse karosserideler kan derimot bli endret). Takk skal du ha Se der ja, lærte jeg noe nytt i dag å
Deep Dish Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Gratulerer med en (unnskyld språket) driiiiit fin bil..!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå