Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Bakruta på min E61 er død... Antar dette også er det berømte ledningsbruddet..? Kan man komme til og skjøte ledningene på noe vis? Ble gradvis vanskeligere å åpne bakluke, og nå lar den seg ikke åpne...

Mye mulig du har ledningsbrudd ja. La ut en link (på E60/E61 forumet) med en pdf som forklarer greit hva man kan gjøre. Men du kommer til å bruke litt over 3 timer, da dette er en tidskrevende jobb. Jeg kjøpte noen lengder med elektronikk kabler i forskjellige farger til 2 pund på ebay, helt nye. Fikk ca 5 meter av hver og dette fungerte ypperlig til jobben. 3 eller 4 ledere var tjukker, da de trekker større mengder strøm, derfor må du har riktig tverrsnitt på ledningene.

Jeg var endel oppi der og rotet endel når jeg monterte bakluke-opplegget mitt, men så ikke så mye på det som lå der fra før.

Antar det er rett før den sorte hengslen/kabelbanen dette skjer da?

Det ligger endel reperasjonskit på ebay.de for €99, men tror en bunt med vanlige ledninger gjør samme jobben. Jeg har forstått det slik at BMW bytter hele ledningsnettet, og derav prisen.

Jeg tror at det kunne vært en idè å kjøpt originale kontakter med nok antall pinner som man kan montere ovenfor høyttalerene og evt. i bakluken, slik at man har mulighet for å bytte ledningene på dette stykket uten å klippe å lime om dette skulle skje igjen.

Hadde vært fint med å lage hurtigkoblinger, problemet er bare plass. Mtp på at det er 10 ledere som passerer der, må man ha en form for kontakt som støtter 10 ledere. Mtp tverrsnittet på kablene og plasseringen vil ikke dette la seg gjøre om ikke man kan trylle selvfølgelig :) Som jeg nevnte øverst, holder det i massevis med standard elektronikk kabler (mangetrådet). Dette brukte jeg, fargekodene var forskjellige, men dette bryrer jeg meg ikke om sålenge alle er nummererte.

Har nå trukket om alle kablene, loddet ordentlig og etterisolert, og alt fungerer som det skal. Nå må jeg bare skaffe meg en ny ryggelyspære da denne røk plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var endel oppi der og rotet endel når jeg monterte bakluke-opplegget mitt, men så ikke så mye på det som lå der fra før.

Antar det er rett før den sorte hengslen/kabelbanen dette skjer da?

Det ligger endel reperasjonskit på ebay.de for €99, men tror en bunt med vanlige ledninger gjør samme jobben. Jeg har forstått det slik at BMW bytter hele ledningsnettet, og derav prisen.

Jeg tror at det kunne vært en idè å kjøpt originale kontakter med nok antall pinner som man kan montere ovenfor høyttalerene og evt. i bakluken, slik at man har mulighet for å bytte ledningene på dette stykket uten å klippe å lime om dette skulle skje igjen.

Btw, Stenshagen skulle ha 14 000,- for jobben, de kunne evt bruke en repair-kit som BMW selger da de veit om feilen, da skulle de ha 8000,- for jobben. Snakk om å ta seg betalt gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var endel oppi der og rotet endel når jeg monterte bakluke-opplegget mitt, men så ikke så mye på det som lå der fra før.

Antar det er rett før den sorte hengslen/kabelbanen dette skjer da?

Det ligger endel reperasjonskit på ebay.de for €99, men tror en bunt med vanlige ledninger gjør samme jobben. Jeg har forstått det slik at BMW bytter hele ledningsnettet, og derav prisen.

Jeg tror at det kunne vært en idè å kjøpt originale kontakter med nok antall pinner som man kan montere ovenfor høyttalerene og evt. i bakluken, slik at man har mulighet for å bytte ledningene på dette stykket uten å klippe å lime om dette skulle skje igjen.

Btw, Stenshagen skulle ha 14 000,- for jobben, de kunne evt bruke en repair-kit som BMW selger da de veit om feilen, da skulle de ha 8000,- for jobben. Snakk om å ta seg betalt gitt..

Jeg fikk et pristilbud på ca.7700 av Furubakken hvis de måtte lodde alle ledninger.

I mitt tilfelle loddet de ikke alle( 11 ledninger) og regninga endte på 6050kr. Alt funket etterpå, de fant til og med rust på luka og ordnet bilder og søknad osv uten at jeg måtte gjøre noe for det(hadde ikke merket det). Mens Bilia hadde bilen inne i TO døgn og mistenkte ledningbrudd. Og så ikke rusten.

Anbefaler Furubakken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan bekrefte at dørtrekket må av ja, ikke begynn å slit på dem, min knakk da hehe, men er nesten usynlig med litt superlim, for de koster vel flesk nye!!!

Oki takk, prøvde og slite litt, men sitter bom i forhold til resten av listene som kun vippes ut med ett skrujern. Er de skrudd på baksiden eller noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

har handlet meg en slik http://radiobutikken.no/catalog/radioer ... b_you_car/

som fungerer utmerket faktisk! men har lyst å få strømkabel mer skjult, er der en enkel metode til å legge opp 12v i hanskerommet? har ikke cd-veksler eller lommelyktholder såvidt jeg kunne se heller?

er vell ikke noe problem å finne 12v i hanskerommet? er jo der alle sikringene sitter, ha på en strømtyv på radioen elns. :) ( sikringene finner du hvis du tar av plastdekslet som er innerst i hanskerommet, er festet med 2 skruer som du bare vrir av med fingrene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremseklossene mine og skivene var vist helt nedslitt på bilen, verkstedet skulle ha 6k for å bytte ( fremme bare). hvor får jeg kjøpt skiver og klosser til en fin pris?? skal ringe gs å høre hvilken pris dem har.. faen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte skiver og klosser før ei stund siden på Mekonomen, men det er det største driten av noen bremser. Allerede kast i skivene og klossan støver jo ned hele bilen :shock:

Kjøp Brembo Ultimate eller Turbo groove med redstuff....koster litt men bimmeren fortjener det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...