Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter med at min E60 går Varm, skjer når jeg kjøer opp til fjellet. Det er bratt stigning og bilen jobber godt opp bakken, men den skal jo ikke gå varm!

Har byttet termostat og kjøleveske uten hell....

får også opp varsel om lavt oljetrykk, men vet ikke om dette kan henge sammen, har byttet olje, oljebryter og oljefilter.

Er det noen som har vært borti dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører i 60 kmt og så har jeg 3/4 gir, ved 2000 rpm så hakker/fjusker/rykker bilen litt, dette merker jeg ikke noe til hvis jeg gir på gass, men hvis jeg holder gassen uendret og det blir 2000rpm så merker jeg det. Kan dette være de såkalte swirl flapsene? 520D 06.

Dette skjer også på min 520d 07 lci. Gått 125000. Pratet med en bmw mekaniker om dette han mente det noen som E60/61 som bare var sånn..... Hmmmm!

Dette skjer på dog ikke ved cruise control på min.

Noen som vet noe mer om dette? Vil tro det kanskje kan være sot eller noe...

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 2

Dette skjer også på min 05 525d, flapsen er borte på min motor så det er neppe de som lager krøll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk etter å ha kjørt en hel dag uten problemer så startet eg bilen dagen etter å da fikk eg feil på aktiv steering?

noen som vet kor eg skal begynne og feilsøke.. er på jobb no men skal prøve å svinge fuult til høyre og til venstre og kubbe motor som står beskrevet i håndboken.

vist ikke blir det diagnose.. noe annet det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg starter bilen min, også tar jeg ut nøkkelen så kan jeg starte bilen min uten nøkkel etterpå :P er dette normalt? har ikke keyless på bilen min, står hvertfall ikke på utstyrslista mi. har ikke slike knapper på håndtakene heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pdc failure! Har kommet opp på bilen min de 2 siste dagene hva gjør jeg?

På min så var det møkk rundt ryggesensoren. Dvs det hadde kommet sandpartikler som gnissa mellom sensor og plastikk.. Eller eventuelt på tilkobling.

Ta ut og rens sensorene bak.. (det er mer utsatt bak pga støv) se on det blir bedre.

Kan også være defekt ryggesensor. Det skal vel kneppe i sensoren hvis den er i orden?? Mener å ha lest det et sted.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pdc failure! Har kommet opp på bilen min de 2 siste dagene hva gjør jeg?

På min så var det møkk rundt ryggesensoren. Dvs det hadde kommet sandpartikler som gnissa mellom sensor og plastikk.. Eller eventuelt på tilkobling.

Ta ut og rens sensorene bak.. (det er mer utsatt bak pga støv) se on det blir bedre.

Kan også være defekt ryggesensor. Det skal vel kneppe i sensoren hvis den er i orden?? Mener å ha lest det et sted.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Ok takk for tips, hvordan tar man de ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pdc failure! Har kommet opp på bilen min de 2 siste dagene hva gjør jeg?

På min så var det møkk rundt ryggesensoren. Dvs det hadde kommet sandpartikler som gnissa mellom sensor og plastikk.. Eller eventuelt på tilkobling.

Ta ut og rens sensorene bak.. (det er mer utsatt bak pga støv) se on det blir bedre.

Kan også være defekt ryggesensor. Det skal vel kneppe i sensoren hvis den er i orden?? Mener å ha lest det et sted.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Ok takk for tips, hvordan tar man de ut?

Vis det gjelder bak så må fangeren av, må egentlig det foran også, men der går det an og ta av grillen og stikke hånda nedi mellom og dra de inn. Sensorene draes innover ikke utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...