Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Mja, kan ikkje skjønne at det er dekkene som gjør dette så gale som du beskriver. Kan hende tyngden på bilen spiller inn, evt at noe er galt med din. Dersom den vingler når du kjører nesten rett fram på dansk motorvei så høres jo ikkje dette bra ut?!?

Neida eg kom meg fint fram i bratte bakker opp fjellsiden på Hol, 10% stigning i snitt, men poenget er at bremselengden og terskelen for å slippe var betydelig dårligere enn min svogers HiAce. Det er nok smak og behag, men eg er overbevist om at det er tryggere med smale dekk. Fysikkens lover støtter også dette;)

Du kjører vel ikkje ofte i 130 på danske motorveier heller`?:P

Har meg nok noen ture på dansk motorvei i løpet av et år ja. Er dansk så må jo hjem å tanke mat/drivstof med mellomrum hehe Er unset ikke fornøyde med måten bilen oppførte seg på, så skla få den på buk å sjekke diverse foringer så fort jeg får tid, men sidn bilen kun har gått 62k så burde det ikke være så mye som er gåen ennå.

Men vudere også å senke bilen samt montere justerbare dempere. blev litt for godt vant når jeg hadde MB med Airmatic, et trykk å bilen senket seg å var klar for motorveis hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg en tur til danmark nu i jula, dette var første tur sør på med vinterdekk, så blev overrasket over hvor ustabil bilen blev i 130-140kmt. Har 16" 225/55 vinterdekk (Nokian Hakkapeliitta ) som var sprit nye når jeg fik bilen for et åar siden.

Hadde 180km/t med vår for ikke lenge siden, føltes helt super ut. Ingen vingling eller noe sånn :) Står flettnye continental piggfrie dekk på 225/40-17 husker eg ikkje feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, kan ikkje skjønne at det er dekkene som gjør dette så gale som du beskriver. Kan hende tyngden på bilen spiller inn, evt at noe er galt med din. Dersom den vingler når du kjører nesten rett fram på dansk motorvei så høres jo ikkje dette bra ut?!?

Neida eg kom meg fint fram i bratte bakker opp fjellsiden på Hol, 10% stigning i snitt, men poenget er at bremselengden og terskelen for å slippe var betydelig dårligere enn min svogers HiAce. Det er nok smak og behag, men eg er overbevist om at det er tryggere med smale dekk. Fysikkens lover støtter også dette;)

Du kjører vel ikkje ofte i 130 på danske motorveier heller`?:P

Har meg nok noen ture på dansk motorvei i løpet av et år ja. Er dansk så må jo hjem å tanke mat/drivstof med mellomrum hehe Er unset ikke fornøyde med måten bilen oppførte seg på, så skla få den på buk å sjekke diverse foringer så fort jeg får tid, men sidn bilen kun har gått 62k så burde det ikke være så mye som er gåen ennå.

Men vudere også å senke bilen samt montere justerbare dempere. blev litt for godt vant når jeg hadde MB med Airmatic, et trykk å bilen senket seg å var klar for motorveis hastighet.

Okei ser den;)

Nei hørtes litt rart ut, hvis bilen slengte på seg/sklei på veien, så er jo ikkje det bra, kanskje dekkene er gamle?!?

Skal jo ikkje være noke galt med bilen når den er såpass ny. Du får ta ein runde og sjekke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med Nokian Hakka4 i dimensjon 225/55 - 16, disse er dønn stabile selv over 130 km/t. Dette er piggdekk, hadde piggfrie Nokian på min forrige E-klasse og syntes de var veldig "myke" den første sesongen. Ble mer stabile over tid, men samtidig selvsagt noe dårligere veigrep. Mulig du vil erfare det samme etter som tiden går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet?

Ser ut som jeg er rammet av berømte kabelbrudd i bakluke på min E61 2009

Bryter for lukking av bakluke virker ikke, begge skiltlys og høyre ryggelys slutter å virke når luken åpnes.

Noen som vet om hvilke kabelguider dette er?

Innerste/ytterste, høyre/venstre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, kan ikkje skjønne at det er dekkene som gjør dette så gale som du beskriver. Kan hende tyngden på bilen spiller inn, evt at noe er galt med din. Dersom den vingler når du kjører nesten rett fram på dansk motorvei så høres jo ikkje dette bra ut?!?

Neida eg kom meg fint fram i bratte bakker opp fjellsiden på Hol, 10% stigning i snitt, men poenget er at bremselengden og terskelen for å slippe var betydelig dårligere enn min svogers HiAce. Det er nok smak og behag, men eg er overbevist om at det er tryggere med smale dekk. Fysikkens lover støtter også dette;)

Du kjører vel ikkje ofte i 130 på danske motorveier heller`?:P

Har meg nok noen ture på dansk motorvei i løpet av et år ja. Er dansk så må jo hjem å tanke mat/drivstof med mellomrum hehe Er unset ikke fornøyde med måten bilen oppførte seg på, så skla få den på buk å sjekke diverse foringer så fort jeg får tid, men sidn bilen kun har gått 62k så burde det ikke være så mye som er gåen ennå.

Men vudere også å senke bilen samt montere justerbare dempere. blev litt for godt vant når jeg hadde MB med Airmatic, et trykk å bilen senket seg å var klar for motorveis hastighet.

Okei ser den;)

Nei hørtes litt rart ut, hvis bilen slengte på seg/sklei på veien, så er jo ikkje det bra, kanskje dekkene er gamle?!?

Skal jo ikkje være noke galt med bilen når den er såpass ny. Du får ta ein runde og sjekke litt.

Dekkene var sprit nye når jeg fik bilen i des 2011, så de kun et godt år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet?

Ser ut som jeg er rammet av berømte kabelbrudd i bakluke på min E61 2009

Bryter for lukking av bakluke virker ikke, begge skiltlys og høyre ryggelys slutter å virke når luken åpnes.

Noen som vet om hvilke kabelguider dette er?

Innerste/ytterste, høyre/venstre?

Jeg husker ikke dette, men om du googler i 3 min på engelsk om emnet finner du flere DIYer med bilder og masse info. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lekkasje gjennom takluka, og hadde den inne på bmw. De sa dreneringene var tette og blåste ut kanalene foran, samt at de hadde demontert deksler på d-stolpe og gjort rene kanaler som gikk der.

Etter jeg fikk igjen bilen gikk bakluka veldig tregt og virker som gassdemperne er gåene.

Noen som vet om det blir gjort noe med disse demperne om man skal rengjøre drenrør i d stolpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet?

Ser ut som jeg er rammet av berømte kabelbrudd i bakluke på min E61 2009

Bryter for lukking av bakluke virker ikke, begge skiltlys og høyre ryggelys slutter å virke når luken åpnes.

Noen som vet om hvilke kabelguider dette er?

Innerste/ytterste, høyre/venstre?

Jeg husker ikke dette, men om du googler i 3 min på engelsk om emnet finner du flere DIYer med bilder og masse info. :)

Har googlet en del, finner derimot ingen definitive svar på hva som er hva i de fire kanalene.

Får sjekke litt til og se hva som kommer ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bytte microbryter på bakluka igår, men fikk ikke brytern løs fra gjennomføringa i vindue..! Virker som den er fast eira eller noe.. Tips mottas? Go spray som eventuelt klarer å løse dette opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lekkasje gjennom takluka, og hadde den inne på bmw. De sa dreneringene var tette og blåste ut kanalene foran, samt at de hadde demontert deksler på d-stolpe og gjort rene kanaler som gikk der.

Etter jeg fikk igjen bilen gikk bakluka veldig tregt og virker som gassdemperne er gåene.

Noen som vet om det blir gjort noe med disse demperne om man skal rengjøre drenrør i d stolpe??

Hei!

Jeg antar at du ikke har hydraulisk åpning av bakluka. Jeg hadde problemer med at luka var veldig tung å åpne og lukke, og en dag kom det et kjempesmell og den ene gassfjæren åpnet seg. Skiftet da høyre gassfjær og alt ok, men etter 3 uker røk den venstre, så mitt tips er å skifte begge samtidig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet?

Ser ut som jeg er rammet av berømte kabelbrudd i bakluke på min E61 2009

Bryter for lukking av bakluke virker ikke, begge skiltlys og høyre ryggelys slutter å virke når luken åpnes.

Noen som vet om hvilke kabelguider dette er?

Innerste/ytterste, høyre/venstre?

Jeg husker ikke dette, men om du googler i 3 min på engelsk om emnet finner du flere DIYer med bilder og masse info. :)

Har googlet en del, finner derimot ingen definitive svar på hva som er hva i de fire kanalene.

Får sjekke litt til og se hva som kommer ut av det.

Hei!

Se op DIY oppe på teknisk forumet og bla deg ned til E60 og det ligger DIY for kabler bakluke!

Har samme problemet med kabelbrudd jeg også, men håper at bruktbilgarantien tar dette :? Jeg har ingen funksjon på varmetråder............ Dette problemet er rett og slett tragisk at skal oppstå på en bil i denne klassen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bytte microbryter på bakluka igår, men fikk ikke brytern løs fra gjennomføringa i vindue..! Virker som den er fast eira eller noe.. Tips mottas? Go spray som eventuelt klarer å løse dette opp?

Plagdes med det samme på min.

Sprayet med WD40 og brukte varmepistol på området og etter mye rikling og lirking så løsnet det mer og mer. Tips er nok å smøre opp når du monterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bytte microbryter på bakluka igår, men fikk ikke brytern løs fra gjennomføringa i vindue..! Virker som den er fast eira eller noe.. Tips mottas? Go spray som eventuelt klarer å løse dette opp?

Plagdes med det samme på min.

Sprayet med WD40 og brukte varmepistol på området og etter mye rikling og lirking så løsnet det mer og mer. Tips er nok å smøre opp når du monterer...

ser den nye brytern er i bare plast, muligens for å unngå dette problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet?

Ser ut som jeg er rammet av berømte kabelbrudd i bakluke på min E61 2009

Bryter for lukking av bakluke virker ikke, begge skiltlys og høyre ryggelys slutter å virke når luken åpnes.

Noen som vet om hvilke kabelguider dette er?

Innerste/ytterste, høyre/venstre?

Du har garantert flere brudd som ligger i kanalen sett bakfra på høyre side. Kanalen som er størst. Jeg la en link på denne tråden med ett pdf dokument som forklarer godt på engelsk hvordan du feilsøker og fikser feilene.

Kort fortalt, du må skjøte opp alle kablene på denne siden med nye, eller kjøpe repp kit hos ett merkeverksted (BMW)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...