Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Det på bildet er ikke er klips, men en sensor som sier hvor luken er.

Ang. ettermontering av keyless entry, er dette mulig, men det krever som nevnt nye nøkler, i tillegg trengs det nye håndtak og noen antenner inne i bilen.

Hovedproblemet med en slik ettermontering er likevel å få tak i nøkler, da BMW ikke vil gi ut dette ettersom bilen ikke skal ha det.

Ok, takker for svar :-)

Det kan høres mye arbeid ut da, og få byttet dette. Men har blitt for utskjemt med konas BMW, der jeg bare tar på handtaket og setter meg i bilen og trykker bare på start knappen, alt dette med å ha nøkkelen i lomma :-)

Er litt usikker om det er verdt prisen for å få dette utført.

OK, luka er ikke helt åpen. Jeg ville koblet på diagnose og sjekket hva sensoren viser. Alt annet blir bare synsing.

Ja, skal få sjekket dette.

Takker for svar :-)

Greit å vite at det ikke var slik som det skulle være, får fikse / rette på den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. volumknappen på spilleren min også tok kvelden for litt siden det innebar at du må kjøpe ny spiller. Prøvde og levere den inn på ett komponent elektrisk verksted som fikser sånne små ting som det der, men det gikk ikke. Ny spiller finner du latterlig billig på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til automat service eller autoteam i bergen ?

Fikk "tilbud" på 11 000 for flushing av kasse hos jæger og rundt 6000 hos de to andre, altså en vesentlig forskjell.

Ser de har litt forskjellig måte å gjøre jobben på, den ene parten hiver på ett rensemiddel for å unngå å måtte bytte filter, menst den andre bytter dette.

og så er det dette med oljen, fyller de på den oljen kassen skal ha eller har slike verksted en " standard" olje.

Og ja, har sendt de mail, men greit åhøre andres erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. volumknappen på spilleren min også tok kvelden for litt siden det innebar at du må kjøpe ny spiller. Prøvde og levere den inn på ett komponent elektrisk verksted som fikser sånne små ting som det der, men det gikk ikke. Ny spiller finner du latterlig billig på ebay.

mye jobb og bytte? får vel kikke litt på ebay etterhvert. først bare få hjem bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

226: Sportsunderstell. 15mm lavere enn standard. Samme som M-sport.

465: Nedfellbare bakseter / "gjennomlastningssytem"

463: Lyspakke. Innebærer belyste speil og orange belysning innvendig i dører og tak.

761: Individual solbeskyttende vinduer (sotede ruter fra B-stolpen og bak).

1. Høres ut som om takluken må rekalibreres. Enkel sak.

3. Om CD veksleren er defekt kan du bruke kabelsette til ettermontering av iPod interface eller liknende.

det oppklarte jo det meste ja :)

rekalibrering av takluke, er det noe man kan gjøre selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold inne knappen (vippe opp) i mellom 20 og 30 sekunder. Da vil den gå en runde av seg selv. Hvis ikke dette fungerer må man gjøre det med et diagnoseapparat. Jeg måtte bruke diagnoseapparat etter at jeg hadde byttet taktrekket i min bil.

Når det gjelder bytte av CD spilleren (M-ASK, CCC, CIC) er dette en relativt enkel jobb. Du må ta av pyntelisten på dashbordet. Deretter sitter dekselet til spilleren i to skruer og to klips. Den nederste platen sitter også bare med to klips. Da kommer til til spilleren som er skrudd fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å kjøpe meg e60 igjen! Finnes de i SVART? (ikke carbonsvart) hvis ikke har jeg mest lyst på rød. Er vell ikke så mange røde e60ér i norge, kanskje større sjangs å finne noe i tyskland?

Tar gjerne imot anbefalninger ang importører. Har snakket med automote, men tar imot tips til flere som driver med import :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å kjøpe meg e60 igjen! Finnes de i SVART? [...]

Ja, man fikk E60/E61 i både 668 Jet black (uten metallic) og 475 Black shapphire (metallic), foruten 416 Carbon black (metallic) som du allerede har utelukket. Den mest normale av de to første sortfargene er 475.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...