Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

henter bilen min i mårra nå, også har jeg planer om og bytte parklyspærer til led, men disse må vel ha canbus går jeg ut i fra?

samme gjelder vel også for skiltlys?

Må ha canbus ja, usikker på skiltlysene. Jeg byttet akuratt nå til led i tåkelysene. Ganske grei jobb :-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henter bilen min i mårra nå, også har jeg planer om og bytte parklyspærer til led, men disse må vel ha canbus går jeg ut i fra?

samme gjelder vel også for skiltlys?

Ja, alle parklys pærer har innebygget CANbus, samme gjelder de fleste skiltlys. Det må du bare sjekke når du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle parklys pærer har innebygget CANbus, samme gjelder de fleste skiltlys. Det må du bare sjekke når du kjøper.

 

jau, har funnet ut i fra led pæretråden din nå at jeg antaglig kommer til og bestille meg sånne mtech pærer, er det sånn og forstå at jeg kun trenge en parlys pære for hver lykt? så det holder til 2 ringer?

tror jeg kommer til og kjøpe meg noen xenonkungen pærer på jobben mens jeg venter på at mtech dukker oppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau, har funnet ut i fra led pæretråden din nå at jeg antaglig kommer til og bestille meg sånne mtech pærer, er det sånn og forstå at jeg kun trenge en parlys pære for hver lykt? så det holder til 2 ringer?

tror jeg kommer til og kjøpe meg noen xenonkungen pærer på jobben mens jeg venter på at mtech dukker oppe

Så lenge du ikke har LCI  så trenger du kun 1stk. pære til per lykt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på om han har halogen- eller xenonlys det. Her er en komplett oversikt:

 

  • E60 pre-LCI med halogen: To pærer per lykt, T10 sokkel. 
  • E60 pre-LCI med xenon: Èn pære per lykt. Spesialpære fra BMW.
  • E60 LCI med halogen: Èn pære per lykt. Spesialpære fra BMW, ligner på pre-LCI xenon, men ulik.
  • E60 LCI med xenon: Èn pære per lykt, H8 sokkel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sett bilde av bilen hannes før så viste han hadde xenon. Når jeg tenker meg om nå så er det faktisk grådig sjeldent jeg ser disse bilene uten xenon.

 

Men uansett, slike pærer skal du ha:

post-45863-0-80487000-1380900897_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kommer helt an på om han har halogen- eller xenonlys det. Her er en komplett oversikt:

 

  • E60 pre-LCI med halogen: To pærer per lykt, T10 sokkel. 
  • E60 pre-LCI med xenon: Èn pære per lykt. Spesialpære fra BMW.
  • E60 LCI med halogen: Èn pære per lykt. Spesialpære fra BMW, ligner på pre-LCI xenon, men ulik.
  • E60 LCI med xenon: Èn pære per lykt, H8 sokkel.

 

 

 

Alle biler før 03/2007 er pre-LCI og alle biler etter er følgelig LCI. Du skal kun kjøpe to pærer (til hele bilen) med denne spesialsokkelen. 

Så det vil si at jeg har:

  • E60 LCI med xenon: Èn pære per lykt, H8 sokkel.

Det er bi xenon, da den innerste lyka/lykt huset lyser bare ved svinging til sidene i fart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det vil si at jeg har:

  • E60 LCI med xenon: Èn pære per lykt, H8 sokkel.

Det er bi xenon, da den innerste lyka/lykt huset lyser bare ved svinging til sidene i fart?

 

Det er riktig.

For øvrig så skal du ha slike pærer:

post-45863-0-77460400-1380901182_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...