Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk flushet kassa på min 530xd lci hos Bil og Transmisjon i Bodø. 4600 inkl ny bunnpanne.

 

Han som driver sjappa sa olja så fin ut, men nå er det gjort...
Han kunne fortelle at han har skrudd en del Mercedeskasser, men få BMWkasser med "lifetime" olje og at han mener ingenting som har med smøring er "liftetime"

Har egentlig ikke hatt noen problemer med kassa annet enn at den noen ganger drar litt høyt (ca2500 rpm) på turtall før den girer og at det da kan bli et lite rykk. Er mest mellom 2. og 3. gir. Etter skifte kan det hende den gearer litt mykere, men det kan også være at jeg kjenner litt for mye etter.

 

Er uansett fornøyd med å ha fått det gjort og klager ikke på prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var denne prisen inkl. olje? brukte du lifetime-oljen for å fylle opp igjen?

 

Hvis spørsmålet var til meg så er svaret ja. prisen var inkludert alt. Fylte på olje etter BMW spesifikasjoner. Husker ikke navnet og spesifikasjonene men det står på kvitteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde sete varmeren skikkelig idag for første gang etter kjøpet og da oppdager eg at varme i ræven ikkje fungerer.

varme i rygg fungerer, kanskje litt svakere enn den skal.

Passasjer siden fungerer veldig bra i forhold ihvertfall.

noen som vet hvordan dette fungerer på en 08 comfort stoler ?

Kan eg være heldig at det er en sikring eller er trådene ødelagt og hvordan er det eventuelt å bytte dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på glattkjøringsbane i går og jeg skulle frikoble driften på hjula(i litt over gangfart), men som en vane så holder jeg knappen på girspaken inne når jeg girer. Klarte å sette girkassa i park mens jeg kjørte....... Ingen feilkoder og ingen merkbare forskjeller i revers, fremover, aks eller igjennom noen av girene. Har jeg kanskje ødelagt noe nå eller er det idiotsikring for slikt? Lyden som kom når den kom i park var ikke bra. Hørtes ut som å gire en bil uten å clutche. 

 

Den gikk ikke i revers, så det er ihvertfall positivt. Var kun den låsefunksjonen til park som lagde en fæl lyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og lurer på å gå fra bensin til dieselbil, og det er kun to biler jeg kunne tenkt meg og bytte til, det er E60 og F10 sedan, ettersom jeg liker store og romslige biler, derav jeg er ganske stor selv.

Jeg har titta finn opp og ned i god tid nå, og har sett meg ut et par biler, men kun en som på en måte skiller seg ut og er så og si perfekt med tanke på utstyr jeg vil ha osv. Det jeg lurer på, er denne bilen i linken under verdt prisen? Er den noe høy eller er det bra pris på den? Iforhold til kilometerstand, utstyrsnivå og motor etc.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44105563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp led!! Xenon i sprederne er ut nå :P

Ta en titt her i reef89 sin flotte led lys tråd : http://www.bimmers.no/index.php?/topic/739835-Min-store-LED-lyspære-tråd.-UPDATE-OSRAM-50w-s.1-med-bilder!

Legger ved et bilde av mine led lys som jeg nett Monterte

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Har du link til begge pærene? å gir disse feilmeldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...