AsconaA Skrevet Mai 29, 2013 Skrevet Mai 29, 2013 Hei!Håper kanskje noen har vært borti dette problemet her, for jeg blir frustrert snart! Min E61 525d oppfører seg veldig rart nå som det har blitt varmere i været. Har jeg kjørt en liten stund og jeg får full motortemp, stopper bilen og lar den være ca 5min, vil den ikke starte igjen. Får opp feilkoder i idrive: [ Bilde ] Hvis bilen står 1 time++ og får kjølt seg ned igjen, starter den som bare det uten en eneste feilkode. Har bytta DDE rele, bytta batteri, målt dynamo og de tinga som jeg har lest har vært problemer på div forumer, men til ingen nytte. Det jeg står igjen med nå er et varmerelatert problem. Noe skjer når det er varmt ute og bilen har maks motortemp. Har feilsøkt med INPA og Dis, og finner en feil på DDE (motorstyreenheten) som ligger i en såkalt Ebox under kupefilterhuset på pass side. Feilen er: 4293 Control unit fault, internal 16. GS fikk også opp denne feilkoden, men de trodde kanskje det var ett softwarerelatert problem, noe jeg ikke skjønner siden dette ikke er en feil som har vært på bilen hele tida. Jeg kjøpte bilen i Februar og har ikke hatt noe problem med bilen før det begynte å bli varmt. Jeg kan nesten garanterere at forrige eier har visst om dette, men ikke no vits i å konfrontere han med dette, da det blir ord mot ord. Har også prøvd å åpne DDE, noe som er umulig uten å borre ut et par holdepunkter til kretskortet inni der. Har bikka på lokket og lyst inn i boksen, men ser ikke noen svidde/brune punkter ved første øyekast. Jeg mistenker så klart DDE boksen, men hvorfor kommer dette bare ved varmt vær?? Har kjent på DDE når jeg ikke har fått starta og den er glovarm, en veit ikke helt hva som er normal temp i den Eboxen? Boksen er jo helt tett, men har kikka litt på andre forumer og der er det mange som har såkalt Ebox ventilation, dvs ei vifte og no luftekanaler i bunnen av boksen, noe jeg ikke har, noen som veit om dette er standard utstyr? Jeg kan ikke skjønne helt hva som skjer ved varme dager, og dette blir ikke noe bedre utover sommeren! På forhånd takk Da ringte GS meg i går med feilen på bilen! Etter vellykket softwareoppdatering i går, fikk de opp 3(!!) interne feil på DDE (motorstyreenhet) , noe jeg frykta siden alle symptomer peker denne veien. Tydeligvis er det noe som skjer i en prosessor/lodding ved varme inni styreenheten.. Pris med softwareoppgradering pluss koding av ny styreenhet, ca 12.000,- med saftig rabatt.. Det hadde tydeligvis kommet ut 9 nye versjoner av denne DDEn siden bilen min ble lagd, så nå får jeg ihvertfall nyeste oppgradering av både software og DDE. Da får vi håpe påkost av denne skalaen holder opp for ei stund
Freddygp Skrevet Mai 30, 2013 Skrevet Mai 30, 2013 Har fått ulyd i motor på min 520D 06mod, ser ut så det er kast i veivhjulet, er dette et kjent problem?
Freddygp Skrevet Mai 30, 2013 Skrevet Mai 30, 2013 Nei kakkelyd på tomgang! Ser tydelig mye bevegelse i reimhjulet men var så forbannet varmt at jeg fikk ikke kjent etter om bolten sitter fast..
Otis Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Klakkelyd/uling eller at du ser bevegelse på veivhjulet er ingenting annet enn defekt vibrasjonsdemper.
vinge87 Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Klakkelyd/uling eller at du ser bevegelse på veivhjulet er ingenting annet enn defekt vibrasjonsdemper. Som koster flesk hehe
Otis Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Tja, om du tar jobben selv, så slipper du nok unna med rundt 1000-1500 Skal du ta den til BMW så blir det nok fort 4000-6000 vil jeg tro.
simonjo84 Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Kjøpte bil med 2 nøkler hvor kun den ene fungerte med fjernkontrollen (2005 mod, 523i, e61). Begge nøkler starter bilen. Har nå byttet batteri i fjernkontrollen da jeg regnet med at det var det som var problemet (forrige eier sa det var dårlig batteri). Prøvde å initialisere den nå reparerte fjernkontrollen ved å følge denne prosedyren:1. With both keys, get in the car and close all windows and doors. 2. Put working key into the ignition and turn to position 1 (the accessories should turn on) 3. Turn the key back to position 0 and take the key out of the ignition. 4. Using the working key, hold down the unlock button, press the BMW logo (lock button) 3 times, and release the unlock button. Doors should lock and unlock. 5. With the new key, hold down the unlock button and press the BMW logo (lock button) 3 times and let go of the unlock button. Doors should lock and unlock and you're done!! Problemet er at jeg IKKE får intialiseringen etter punkt 4 (Doors should lock and unlock) med den fungerende nøkkelen. Noen som vet om det er en egen fremgangsmåte på E61? viewtopic.php?f=1&t=261013 Har aldriprøvd, men du kan jo prøve denne varianten: http://vmkautolocksmith.co.uk/downloads ... resync.pdf Det er jo denne fremgangsmåten jeg har prøvd. Men får ikke bekreftelse på at kodingen er fullført (åpning og låsing av dør).. Mistenker at det er derfor jeg ikke får brukt den andre fjernkontrollen.
kalinkamaen Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Kjøpte bil med 2 nøkler hvor kun den ene fungerte med fjernkontrollen (2005 mod, 523i, e61). Begge nøkler starter bilen. Har nå byttet batteri i fjernkontrollen da jeg regnet med at det var det som var problemet (forrige eier sa det var dårlig batteri). Prøvde å initialisere den nå reparerte fjernkontrollen ved å følge denne prosedyren:1. With both keys, get in the car and close all windows and doors. 2. Put working key into the ignition and turn to position 1 (the accessories should turn on) 3. Turn the key back to position 0 and take the key out of the ignition. 4. Using the working key, hold down the unlock button, press the BMW logo (lock button) 3 times, and release the unlock button. Doors should lock and unlock. 5. With the new key, hold down the unlock button and press the BMW logo (lock button) 3 times and let go of the unlock button. Doors should lock and unlock and you're done!! Problemet er at jeg IKKE får intialiseringen etter punkt 4 (Doors should lock and unlock) med den fungerende nøkkelen. Noen som vet om det er en egen fremgangsmåte på E61? viewtopic.php?f=1&t=261013 Har aldriprøvd, men du kan jo prøve denne varianten: http://vmkautolocksmith.co.uk/downloads ... resync.pdf Det er jo denne fremgangsmåten jeg har prøvd. Men får ikke bekreftelse på at kodingen er fullført (åpning og låsing av dør).. Mistenker at det er derfor jeg ikke får brukt den andre fjernkontrollen. Er det oppladbart batteri i din? På min nøkkel går det ikke an å skifte batteri. Kan det være at batteriet ditt må lades en stund før du kan bruke den? Det sies at nøkkelen kan starte bilen uten strøm, men ikke låse opp bilen. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=807586
DieselMotor Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Klakkelyd/uling eller at du ser bevegelse på veivhjulet er ingenting annet enn defekt vibrasjonsdemper. Eller kanskje en dårlig injektor?
Otis Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Ikke om du ser bevegelser på veivhjulet. Dette er dog under den forutsetning av veivhjulet beveger seg uavhengig av hva resten av motoren gjør.
Freddygp Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Det er nok vibrasjonsdemperen, koster 2 lapper, bytter selv så er ikke krise:-)
Erikyog Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Nye felger montert idag 20" BBS CH-R anbefaler http://www.baanvelgen.com/ Rask frakt og ikke minst servicen dem har[ Bilde ] [ Bilde ] Har kjøpt fra samme sie, hen(d)rik er veldig veldig bevisst på God service, han er veldig hyggelig - That being said: jeg har rust spots på chrome listene rundt senteret veldig veldig små ...fikk røbbet bort men vet ikke hvorfor det skjer..(ikke steinsprut)
Haukefer Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Har noen lyder når jeg snur på rattet, knirking og hvining, kan minne litt om aottesen sine lyder .. Skal se om jeg får lastet opp video.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå