username83 Skrevet August 4, 2013 Skrevet August 4, 2013 Noen som har peiling på lamda sensor og nox sensor ? Er desse en og samme eller har n53 motoren en av hver ? Er det normalt at desse vandrer på verdier ? Fikk lest av litt diagnose idag og da ser eg at 4 Lambda probe behind catalytic converter 2, trimm control driver å hopper opp og ned.. Den på bank 1 gjorde det ikkje.. Er dette normalt ? Kan det være grunnen til fuskingen ?
Haukefer Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Swirlflaps på m57, er dette no som pleier å gå åt helvete? Anker litt på at ei skal få seg en rundtur i motoren Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
aottesen Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Er vel det de er kjent som, de der swirlflaps'ene .. Å ta seg en svingom alle andre steder enn der de er ment å være Snakk med TRF Racing her på forumet, han har nok både en fiks for flaps og mer effekt (hører han henter ut latterlige mengder effekt av M57...)
Haukefer Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Ja forstår det sånn at han er meget dyktig får høre med han Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ola. Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Til opplysning, så mener jeg å ha lest på fb siden til billigebildeler.no, at de selger nytt komplett ledningsnett til bakluke E61, for 750kr. Tenkte det kunne være av interesse her inne.
username83 Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Eg har som tidligere nevnt fusking i bilen min og da spesiellt på tomgang. Det virker mer og mer som om at det bare er når den er kald. Bilen det gjelder er en 08 523i. Noen som har noe bekjentskaper til dette fenomenet? skal til diagnose på torsdag, men alltid greit med noen stall tips fra erfarne
stianvell Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Hei Sitter 2500km hjemmefra å e60n har stoppa.. Stoppa pga strøm å går etter lading. Men stopper igjen etter noen minutter. Sjekka ladespenning men den er på 11,et eller annet. Noe annet en dynamo jeg burde sjekke? Vil helst få så lav verkstedregning som mulig, Å ny dynamo er vel dyyrt..
Odd-M Skrevet August 6, 2013 Skrevet August 6, 2013 Etter min erfaring er det spenningsregulatoren som ryker. Er det en Bosch-dynamo er den som regel ganske rimelig også, forholdsvis enkel å bytte.
DieselMotor Skrevet August 6, 2013 Skrevet August 6, 2013 Jeg skal bytte olja på automatkassa på 520'n. Hvor mye olje får jeg tappet av og fylt på igjen? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
stianvell Skrevet August 6, 2013 Skrevet August 6, 2013 hva må jeg av med for å bytte dynamo på en 530 D ? så¨ganske trangt ut baki der...
username83 Skrevet August 7, 2013 Skrevet August 7, 2013 Snakket nettopp med koed angående styling. Må man virkelig bytte alle PDC sensorene ved montering av m-power stylingen og hva som gjør dette ?? Bilen det gjelder er en 08 e60.. Edit: Etter litt mer snakk så tror eg at eg har slått fra meg hele greiene. Var jo så mange andre deler eg trengte at det blir altfor dyrt.. 10 bare for settet, nye pdc ( kanskje eg kunne tilpasset), nytt kabelsats til pdc, holdere og braketter. Dette tror eg blir meget dyrt..
Saltkjelen Skrevet August 7, 2013 Skrevet August 7, 2013 I utgangspunktet skal man bytte sensorer da biler med M-pakke bruker samme sensorer som pre-LCI (de er større). De som har facelift kjøper derfor M-pakke uten PDC hull og får lakkerer til å borre opp hull som passer til sensorene du allerede har.
username83 Skrevet August 7, 2013 Skrevet August 7, 2013 Takk for svar. men lurer på hvordan det er med festene? Han fyren snakket om fester og braketter, eller er det plug an play bortsett fra at eg må borre hull selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå