Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på lamda sensor og nox sensor ?

Er desse en og samme eller har n53 motoren en av hver ?

Er det normalt at desse vandrer på verdier ?

Fikk lest av litt diagnose idag og da ser eg at 4

Lambda probe behind catalytic converter 2, trimm control

driver å hopper opp og ned..

Den på bank 1 gjorde det ikkje..

Er dette normalt ?

Kan det være grunnen til fuskingen ?

Skrevet

Swirlflaps på m57, er dette no som pleier å gå åt helvete? Anker litt på at ei skal få seg en rundtur i motoren :P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

Er vel det de er kjent som, de der swirlflaps'ene .. Å ta seg en svingom alle andre steder enn der de er ment å være :)

Snakk med TRF Racing her på forumet, han har nok både en fiks for flaps og mer effekt (hører han henter ut latterlige mengder effekt av M57...)

Skrevet

Til opplysning, så mener jeg å ha lest på fb siden til billigebildeler.no, at de selger nytt komplett ledningsnett til bakluke E61, for 750kr.

Tenkte det kunne være av interesse her inne.

Skrevet

Eg har som tidligere nevnt fusking i bilen min og da spesiellt på tomgang.

Det virker mer og mer som om at det bare er når den er kald.

Bilen det gjelder er en 08 523i.

Noen som har noe bekjentskaper til dette fenomenet?

skal til diagnose på torsdag, men alltid greit med noen stall tips fra erfarne ;)

Skrevet

Hei

Sitter 2500km hjemmefra å e60n har stoppa..

Stoppa pga strøm å går etter lading. Men stopper igjen etter noen minutter.

Sjekka ladespenning men den er på 11,et eller annet.

Noe annet en dynamo jeg burde sjekke? Vil helst få så lav verkstedregning som mulig,

Å ny dynamo er vel dyyrt..

Skrevet

Etter min erfaring er det spenningsregulatoren som ryker. Er det en Bosch-dynamo er den som regel ganske rimelig også, forholdsvis enkel å bytte.

Skrevet

Snakket nettopp med koed angående styling.

Må man virkelig bytte alle PDC sensorene ved montering av m-power stylingen og hva som gjør dette ??

Bilen det gjelder er en 08 e60..

Edit:

Etter litt mer snakk så tror eg at eg har slått fra meg hele greiene.

Var jo så mange andre deler eg trengte at det blir altfor dyrt..

10 bare for settet, nye pdc ( kanskje eg kunne tilpasset), nytt kabelsats til pdc, holdere og braketter.

Dette tror eg blir meget dyrt..

Skrevet

I utgangspunktet skal man bytte sensorer da biler med M-pakke bruker samme sensorer som pre-LCI (de er større). De som har facelift kjøper derfor M-pakke uten PDC hull og får lakkerer til å borre opp hull som passer til sensorene du allerede har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...