sstordahl Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Hei! Varmetrådene i bakruten på min nylig anskaffede BMW E60 520ia 2004 mod. fungerer ikke. Har søkt litt rundt, men alle trådene omhandler ledningsbrudd i E61! Det lyser i knappen, men ingenting skjer i bakruten. Er det flere sikringer enn de i hanskerommet? Hvor bør jeg begynne å feilsøke? Må bare si at E60 er en helt fantastisk bil! Takk!
larserso Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Kjenner til boksen, men hvilken modell har du? Hva slags stativ? Stengene gjennom boksen eller under boksen? Ideelt er vel en boks plassert slik at du ikke kommer borti bakluke og at den ikke er synlig ut fronruta i vanlig kjøreposisjon. Har du ikke haifinne? Hvis stativ og boks evt er så lav må du vel tilpasse et hull. Vil ikke være synlig fra utsiden uansett. Er det flere typer Siguard 850? Det er vanlig Thule firkantrør som går gjennom boksen. Som alle andre E60/E61 har jeg haifinne ja Men, når jeg legger boksen oppe på haifinnen, så langt mot bakluka som mulig kommer ikke føttene til takstativet langt nok bak til at de går bak det mellomste festet til railsene. Planen var å ta hull og skyve boksen bakover, men slik det ser ut nå må jeg enten ha boksen foran antenna (og midtre railsfeste) eller ha boksen så langt bak at bakluka tar borti.
Hansee Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Kjenner til boksen, men hvilken modell har du? Hva slags stativ? Stengene gjennom boksen eller under boksen? Ideelt er vel en boks plassert slik at du ikke kommer borti bakluke og at den ikke er synlig ut fronruta i vanlig kjøreposisjon. Har du ikke haifinne? Hvis stativ og boks evt er så lav må du vel tilpasse et hull. Vil ikke være synlig fra utsiden uansett. Er det flere typer Siguard 850? Det er vanlig Thule firkantrør som går gjennom boksen. Som alle andre E60/E61 har jeg haifinne ja Men, når jeg legger boksen oppe på haifinnen, så langt mot bakluka som mulig kommer ikke føttene til takstativet langt nok bak til at de går bak det mellomste festet til railsene. Planen var å ta hull og skyve boksen bakover, men slik det ser ut nå må jeg enten ha boksen foran antenna (og midtre railsfeste) eller ha boksen så langt bak at bakluka tar borti. Mulig du får noe ut av disse bildene? http://forum.vacn.no/showthread.php?130 ... ost1321729
username83 Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Noen som kan bekfrefte eller avkrefte om det går an til å få kjøpt pdc fester til facelift pcd'ene og eventuellt funnet de til meg ? I følge koed går det ikkje...Planen var kanskje å kjøpe en fanger uten pdc og borre opp selv, men trenger som sagt fester . om der har noe å si så er det en tidlig 08 mod. Hvor vanskelig kan det være å ringe GS Bildeler som har solgt X antall M-pakker uten PDC for biler med facelfit? Hadde du gjort dette fra dag èn ville du allerede hatt M-pakke ferdig montert og lakkert på bilen din... Var da voldsomt da ? vel, for det første har eg forhørt meg med koed og i følge de gikk det ikkje. regnet derfor med at eventuelt gs deler ville si det samme. for det andre så finnes det vel ikkje bedre svar enn av de som fantisk har gjort det eg spør om og kanskje de kunne funnet delene eg trenger? For det tredje er eg langt ifra hjemmr så ingenting som haster.
Saltkjelen Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Poenget mitt var at du har spurt om dette både her og på PM til meg uten at du i det hele tatt bryr deg om svaret. Selv om Koed mener at dette ikke er mulig betyr ikke det at det er rett allikevel. Jeg har jobbet med dette og har solgt tilsvarende pakker (hvis du legger sammen en pluss en så skjønner du hvor jeg har jobbet) og vet at dette er mulig.
username83 Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Vel, eg forhørte meg med koed som du sa, de kunne ikkje hjelpe. Eg har no forhørt meg med gs og venter på svar, som du foreslo. Eg spurte her inne i håp om flere tips og i og med at du tipset sist så sendte eg deg en pm i håp om svar . siden du allerede vet dette kunne vel du kanskje funnet noen ref nr til det eg trenger da om det finnes i stedenfor å bjeffe når eg spør om hjelp på ett forum. som eg sa, ingen bedre hjelp å få enn fra folk som faktisk har gjort det eg spør om..
Saltkjelen Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Holdere for PDC foran: 51110432215 (4 stk) Holdere for PDC bak: 51127178177 (4 stk) M-pakke uten PDC: 51710396683 (1 sett)
wagon Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Kjenner til boksen, men hvilken modell har du? Hva slags stativ? Stengene gjennom boksen eller under boksen? Ideelt er vel en boks plassert slik at du ikke kommer borti bakluke og at den ikke er synlig ut fronruta i vanlig kjøreposisjon. Har du ikke haifinne? Hvis stativ og boks evt er så lav må du vel tilpasse et hull. Vil ikke være synlig fra utsiden uansett. Er det flere typer Siguard 850? Det er vanlig Thule firkantrør som går gjennom boksen. Som alle andre E60/E61 har jeg haifinne ja Men, når jeg legger boksen oppe på haifinnen, så langt mot bakluka som mulig kommer ikke føttene til takstativet langt nok bak til at de går bak det mellomste festet til railsene. Planen var å ta hull og skyve boksen bakover, men slik det ser ut nå må jeg enten ha boksen foran antenna (og midtre railsfeste) eller ha boksen så langt bak at bakluka tar borti. Akkurat montert 850 på min, tok den langt fram så den ikke tar i antenna. Ser helt greit ut. Thule stativ.
username83 Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Holdere for PDC foran: 51110432215 (4 stk)Holdere for PDC bak: 51127178177 (4 stk) M-pakke uten PDC: 51710396683 (1 sett) Tusen hjertelig takk Men når eg søker opp holderene så står det inne på bmw fans at det er til 03-07, og da blir vel dette feil til meg ?
Saltkjelen Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Holdere for PDC foran: 51110432215 (4 stk)Holdere for PDC bak: 51127178177 (4 stk) M-pakke uten PDC: 51710396683 (1 sett) Tusen hjertelig takk Men når eg søker opp holderene så står det inne på bmw fans at det er til 03-07, og da blir vel dette feil til meg ? De er fra mnd. 03 år 2007 (03/2007).
Boddiz Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Sikkert et teit spørsmål, og sikkert spurt om før: hvordan bytter jeg parklys? Samme fremgangsmåte som nærlys? (demontere etc)
Saltkjelen Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Det enkleste og mest effektive er å løsne og/eller ta ut lykten.
larserso Skrevet August 13, 2013 Skrevet August 13, 2013 Mulig du får noe ut av disse bildene? http://forum.vacn.no/showthread.php?130 ... ost1321729 Det er mer en plassering jeg hadde tenkt meg ja. Boksen ser noe større ut så mulig det går an å plassere takstativene lengre bak på den. Må nok prøve å kikke litt når skibokssesongen begynner før jeg prøver å tilpasse min noe mer... Akkurat montert 850 på min, tok den langt fram så den ikke tar i antenna. Ser helt greit ut. Thule stativ. [ Bilde ] Samme boks som meg og du har festa den slik jeg gjorde da jeg kjørte den hjem. Jeg har dette stativet: http://www.thule.com/nb-no/no/products/carriers-and-racks/roof-racks/complete-all-in-one-racks/thule-smartrack-784-_-784000 Da sitter boksen maks 1 cm over taket så din ser mye høyere ut. Går den ikke over antenna da? Må jeg ha den så langt fram får jeg kjøpe meg en heis og prøve å være flink til å ta den av når den ikke brukes. Kunne tenke meg å ha den 20 cm lengre bak. Ikke akkurat tenkt jeg skulle ha skiboks før så har ikke studert andre slike biler med boks, men får gjøre det nå.
username83 Skrevet August 13, 2013 Skrevet August 13, 2013 Holdere for PDC foran: 51110432215 (4 stk)Holdere for PDC bak: 51127178177 (4 stk) M-pakke uten PDC: 51710396683 (1 sett) Tusen hjertelig takk Men når eg søker opp holderene så står det inne på bmw fans at det er til 03-07, og da blir vel dette feil til meg ? De er fra mnd. 03 år 2007 (03/2007). Haha , douch !! Takk skal du ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå