Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Godt godt :) Da er jeg ikke helt på villspor da :)

Har nemlig hørt at det å montere på M-tech fronten når man har PDC foran, er noe dritt. Litt kjipt hvis man prøver å leke helt, også går PDC-en ad undas ;)

Samt, det koster også betydelig mer hvis man kjøper fullt m-tech og skal ha dette lakkert..

Tror jeg skal ha en liten snasen leppe bak på bakluken jeg, ikke slik som den på bildet der. Det finnes en bred leppe som man kan ha bak der, og ikke som den tynne flisa alle andre har. Tror jeg går for den! Samt en bakrutesenker, og et coiloverkit 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med 21" på E60/61?? Ser Schmiedmann har 21-tommere til E61.. (Bilde av de jeg har lyst på lagt ved)

Dekken som leveres med er 9x21 med 245/35 dekk foran og 10x21 med 285/30 dekk bak

Vil ikke så store hjul "ødelegge" mye av både kjørekomfort og kjøreegenskaper på bilen?

Jeg har 18" og tror ikke jeg ville ha vært 100% fornøyd med 19" komfortmessig :?:

Og store replikafelger med dekk har vel en tendens til å bli tunge, økt uavfjæret masse forringer kjøreegenskapene så fort veien ikke er fin som et strykebrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke så store hjul "ødelegge" mye av både kjørekomfort og kjøreegenskaper på bilen?

Jeg har 18" og tror ikke jeg ville ha vært 100% fornøyd med 19" komfortmessig :?:

Litt ødelegger det selvsagt, men gode dekk er jo også et must når man skal opp i slike dimmensjoner. Jeg var knallfornøyd med 19" jeg hadde på E60'n og 20" jeg har på E61'en.. Jeg syns slettes ikke det ble så ille mht. komforten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke så store hjul "ødelegge" mye av både kjørekomfort og kjøreegenskaper på bilen?

Jeg har 18" og tror ikke jeg ville ha vært 100% fornøyd med 19" komfortmessig :?:

Litt ødelegger det selvsagt, men gode dekk er jo også et must når man skal opp i slike dimmensjoner. Jeg var knallfornøyd med 19" jeg hadde på E60'n og 20" jeg har på E61'en.. Jeg syns slettes ikke det ble så ille mht. komforten... :)

Nei, det er vel ikke sikkert at det er så ille mhp på komfort. Har ikke prøvd selv så dette vet jeg jo ikke.

Men det er klart at visuellt så blir det jo fint, men da måtte jeg vel også ha senket bilen for at den ikke skal gå på stylter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverget til maks 19" før jeg kjøpte E61'en. Jeg angrer ikke et eneste sekund på at jeg valgte å gå opp en størrelse og med litt hvassere dimmensjoner enn det jeg hadde på 19" tommerne. Det spørs jo litt på hvor mye komfort du er ute etter, litt må man lide for utseende. At bilen senkes er nok penest, men det går absolutt uten også. Jeg var helt mot senk når jeg hadde 20", men jaggu kjører jeg med HARTGE sportsfjærer nå. Jeg syns de er behagelige og jeg merker nesten ikke forskjell fra originale til HARTGE. Riktignok litt stivere, men det får være.. Jeg vil hvertfall anbefale at du prøver 19" eller 20"...

8,5x20 245/30 ZR20 og 10x20 285/25 ZR20 med Pirelli P-Zero Nero og HARTGE sportsfjærer (30mm/stag til luftfjæringen)

y9oicaiu9qk9js1ors03.jpg

8,5x19 245/35 ZR19 og 9,5x19 265/30 ZR19 Yokahoma Advan Sport og originale fjærer.

acv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med det HARTGE kaller "sport spring set".. Altså, kun fjærer og disse stagene. Fikk beskjed om at det gikk fint an å bruke de originale demperne, så da gjorde jeg dette. På E60'n hadde jeg ingen senkesett, kun originale fjærer og dempere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, HARTGE har en slik løsning for E60 også. Det står kun 30mm, så det må jo da være foran og bak. Jeg husker ikke i farten hva jeg betalte for fjærene, men det kom vel på nærmere 5000kr med noen HARTGE velour matter.. Kjøpte dem fra Strandveien Auto i Trondheim, som forøvrig er HARTGE importør til Norge.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil tro det jeg også, men det står bare 30mm, så det er nok best å høre. Du kan jo da eventuelt kjøpe deg noen 10mm senkeskåler å montere foran. Da får du jo 40/30 dersom det er tilfellet at fjærene bak også senker 30mm.. Ring til de, så får du nok vite nøyaktig hvor mye de senker. Kom forresten på at jeg ikke har mottat TUV papirene på senkesettet fra Strandveien, så får ta en telefon til de jeg også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Jeg vil hvertfall anbefale at du prøver 19" eller 20"...

Ser jo ut til å ikke være særlig styltete den E60en, selvom senk gir en mer potent look.

Jeg får vurdere det neste gang hjul skal handles, er fortsatt fornøyd med mine 18" 245/45 så langt :wink:

Er vel sikkert like mye stylteeffekt med de jeg har nå som med 19".

Her er felgene (og sugerøra!)

tr3az0dr7i99m3awqkj8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...