Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Bavaria skulle ha 10 000 kr for å montere nytt ledningsnett + arbeid. Da ledningsnettet kun for høyre side, hvor jeg har hatt problemer fra første dag. Delen kostet ikke mye, tror det var snakk om 2000 kr, men 8000 kr i arbeid er helt drøyt.

Droppa dette, og skal nå høre med div verksted i sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 2005 mod 530Dat me dolby pro. anlegg og cd veksler er det et deksel på venstre side i hanskerommet. Bak det blinddekselet er det festet to ledninger. Er det bare å koble på en aux-inngang på de? Noen påstår en må ta vekk cd veksler for å få aux inn. Høres merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2006 E61 med vanlig cc. Er det mulig å putte inn adaptiv cruise control på denne for en vettug pris ? Strekker gjerne kabler og monterer utstyr selv.

Vil sikkert kreve koding for iDrive. Mulig spaken for å aktivere cc vil være forskjellige også, men vanskelig å si. Husker ikke helt åssen den ser ut hos meg, ellers kunne jeg ha googlet og sett forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kan ettermonteres, men alt er ikke like enkelt eller verdt kostnadene. :)

Akkurat aktiv cruisecontrol tror jeg skal gå greit, men jeg har ikke sjekket så mye opp i det enda.

Den beste plassen å lese seg opp på dette på vil jeg tro er "elektro"-avdelingen på www.e60-forum.de. Jeg har sett dette blitt diskutert der, men dessverre står alt på tysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har lest litt, og tittet på koblingsskjemaene jeg finner online. Det jeg ikke helt skjønner er at i koblingsskjemaet så er det ikke tegnet inn noen egen ECU for ACC. Alt jeg tilsynelatende trenger er sensoren i fronten, samt ny cruise control bryter. Men er dette virkelig riktig at det er så enkelt ? Isåfall så er det jo bare å skyte ivei. Jeg vet også at man MÅ på BMW for å både kode systemet, samt kalibrerer opp sensoren, men det er nå greit.

Men jeg antar at jeg også må gjøre noen inngrep på bremsene ? For den cruise controllen jeg har nå bremser jo ikke dersom nedoverbakken er så bratt at det ikke er nok å slippe gassen helt opp. Og jeg vil gjerne ha systemet slik at bilen bremser hardt dersom bilen foran bremser opp. Er det også mulig å få dette systemet slik at bilen går helt ned til full stopp, og tar igang igjen ? Slik som audi har det på sin nye A6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en test av e6x med acc, de har testet den i køkjøring. Det fungerer, men systemet er ikke så veldig økonomisk, da det gir bra med gasspådrag og bremser hardt ned når bilen foran er nære nok. Tror også det er anbefalt å bli brukt i hastigheter over 50km/t.

Jeg har jo acc på min og bilen bremser mer enn hardt nok hvis det er plutselig stor nedbremsing foran. Egentlig så fungerer systemet utmerket, men jeg bruker ikke dette i køkjøring og heller ikke på vinteren da systemet ikke kan kalkulere inn glatte veier. Greit å ha full kontroll på glatta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bavaria skulle ha 10 000 kr for å montere nytt ledningsnett + arbeid. Da ledningsnettet kun for høyre side, hvor jeg har hatt problemer fra første dag. Delen kostet ikke mye, tror det var snakk om 2000 kr, men 8000 kr i arbeid er helt drøyt.

Droppa dette, og skal nå høre med div verksted i sverige.

Vet ikke hvorfor jeg ikke får lastet opp PDF, men her er link til DL av PDF:

http://www.google.no/search?sourceid=ch ... il+e61+bmw

Dette er enkelt og "gratis" ;)

Balla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bavaria skulle ha 10 000 kr for å montere nytt ledningsnett + arbeid. Da ledningsnettet kun for høyre side, hvor jeg har hatt problemer fra første dag. Delen kostet ikke mye, tror det var snakk om 2000 kr, men 8000 kr i arbeid er helt drøyt.

Droppa dette, og skal nå høre med div verksted i sverige.

Vet ikke hvorfor jeg ikke får lastet opp PDF, men her er link til DL av PDF:

http://www.google.no/search?sourceid=ch ... il+e61+bmw

Dette er enkelt og "gratis" ;)

Balla

PDF'en var genial. enkelt og greit forklart. Tror jeg skal ta og fikse opp alle ledningene til sommeren, så veit jeg at alt er på stell.

btw, her er en direkte link til pdf dokumentet http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=repair%20cable%20tail%20e61%20bmw&source=web&cd=1&ved=0CC4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fforumai.bmw-klubas.lt%2Fdownload%2Ffile.php%3Fid%3D46065%26sid%3D003dfe39ff31c9e31d5c988ba81ddb35&ei=0B_xTtGHLpDN4QTWv_3FAQ&usg=AFQjCNFz4MLknfsWzF40mZpcc7Xmy9tJHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...