Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Du har ikke merket oljeflekker på bakken/nedi motorrom? 530d har problemer med oljelekkasje på innsuget. Kjenner ikke til om 525d har det samme, men du kan jo få det sjekket.

Kor er det kjent att det lekker på 530d? å ka må gjøres for å fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde spørsmål på teknisk. Men liten respons. Prøver her.

Jeg lurer på om det er noen som har peiling på hvilke størrelse det er på swirl flaps i innsuget på denne bilen? Tenker da på diameter. Skal plugge disse i samme slengen som jeg skifter glødeplugger. ser rundt om på nettet at det finnes to dimensjoner på disse. 22mm og 33mm.

Lurer også på om noen kjenner til SW som kan utelukke feilmeldingen som kommer opp når en bypasser Agr(egr).

Tok ut mine, ut med flaps delen. Satt i en skrue i akslinghullet og fylte opp nedenfra med tokomponentlim. Pass på at alt er rent.. koster deg... under 50 kroner og blir helt perfekt. Setter du i proppene så vil du få kanter inni innsuget der hvor den originale delen har sittet. Ikke heldig. Har noe bilder et sted, men... husker ikke helt hvor!

Koffor plugger folk dette? ka er den kjente feilen med dissa flapsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke merket oljeflekker på bakken/nedi motorrom? 530d har problemer med oljelekkasje på innsuget. Kjenner ikke til om 525d har det samme, men du kan jo få det sjekket.

Kor er det kjent att det lekker på 530d? å ka må gjøres for å fikse det?

Du må bytte innsuget. Kjent problem. Holder rundt 100' km så må det byttes igjen, så ingen permanent løsning dessverre.

Kjenner ikke til årsaken til dette, om det er dårlige materialer eller andre ting, men kanskje noen andre vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som veit om noen kjente problemer vedr startmotor til 525D?

Har hatt min inne først for batteribytte i febr, BMW i fredrikstad nevnte da at det var det som var feil...

Følt at de siste dagene ( når kald) at bilen har hatt lite strøm, startmotoren er ikke så "aggresiv" som den pleier å være.

Sende da bilen inn igjen for sjekk, ingen feil funnet! Nok av power på batteri var det jeg fikk som svar!

Idag tidlig, etter en nogelunde kald natt så ville ikke bilen starte, startmotoren dro kun rundt som om det var begrenset strøm på batteri, men da lukta jeg lunta at noe kunne være feil. Så jeg gav den ett slag i nakken og da spant den rundt som bare det.

Valgte da å stoppe bilen igjen, men da var motoren like treig som vanlig!

Noen med erfaringer, evnt hvor kjøper man en slik starter billig! koster 5500 på bmw og GS-bildeler! FY for en pris!

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en oversikt (fuse layout) på sikrings boksen på en E61 LCI 07-10. Finner noen på nett, men ser ikke ut som noen av dem stemmer overens med layouten jeg har.

Har en 525da som har fått meldingen "Lighting System! Stop Carefully"

Håper ikke det er lys modulen som er problemet. Har lest at dette er en kostbar sak å skifte ut.

Har lest litt på andre forum, og der prater de om å "let the car to sleep". Hvordan gjør jeg dette?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke olje bruker(annbefaler) dere? :)

Bruk en olje som har LL04 standard.. Både org 0W-40 LL4 og Gulf ULE 5-30 fungerer utmerket.. :)

Ka innebærer dette? ingen m.tech?= ingen senk?

0226 S Sport suspension settings !!!

er det video inngang på navi i en 2004 så det bare er å legge kabel bak?

noen??

Du har ikke M-pakke, men sportsfjæring. Disse gjør bilen 15mm lavere enn originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke olje bruker(annbefaler) dere? :)

Bruk en olje som har LL04 standard.. Både org 0W-40 LL4 og Gulf ULE 5-30 fungerer utmerket.. :)

Ka innebærer dette? ingen m.tech?= ingen senk?

0226 S Sport suspension settings !!!

er det video inngang på navi i en 2004 så det bare er å legge kabel bak?

noen??

Du har ikke M-pakke, men sportsfjæring. Disse gjør bilen 15mm lavere enn originalt.

hvor mange mm senket blir bilen hvis det er m-sport understell da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen senkes fortsatt bare 15mm med M-sportspakke. Sporsfjæringen er et alternativ for de som ikke ønsker M-sportspakke, men som ønsker at bilen er noe lavere enn skyskraperen som blir levert fra fabrikk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...