Saltkjelen Skrevet November 7, 2008 Share Skrevet November 7, 2008 Ja, dette er vanlig og er produksjonsfeil. Man får i utgangspunktet kun ny lykt når det er vanndråper i lykten, men forsøk å reklamer for det. Jeg klarte å bytte to av lyktene mine på gamle E60'en til tros for kun dugg. Andre gangen var det riktignok vanndråper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet November 7, 2008 Share Skrevet November 7, 2008 Et par spørsmål..Motortemp på e60/61 forekommer meg noe uklart. Ved kald bil på denne årstiden feks ved 0 grader faller det skraverte-/advarselfeltet til 4000 rpm på en 2.5 diesel. I følge instruksjonsbok skal en "om mulig unngå køring med omdreiningtal i advarselfelt"... Er vel et få tall som drar en kald bil opp i de høyder.. Videre går advarselfeltet aldri høyere en i overkant av 4500 rpm. Skal en da tolke det dit hen motoren har riktig arbeidstemp med skravert felt i den possisjon? Hvordan skal en egnetlig vite at motor jobber i riktig temp område, og ikke ligger feks 10 grader for lavt? Jeg lurer også på det samme. Ved oppstart, enten om det er kaldt, "kjølig", eller varmt, så ligger det skraverte feltet mellom 4000-4500. Etter litt kjøring, når jeg antar at motoren har oppnådd sin optimale arbeidstemperatur, så ligger det skraverte på 4500-5000omdr. Bilen det gjelder er en 05 525D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet November 18, 2008 Share Skrevet November 18, 2008 hei igjen er det noen som kan hjelpe meg med og finne delenr på sete sensoren i passasjer sete har sport stoler. ? finner den ikke på koed eller gs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsGøran Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Noen som vet om det er forsterker i en 2005 med vanlig hifi pakken? Touring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusi Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Ulyd rattstamme. Jeg har kjøpt meg en E61 525tds touring - 05 modell. Har til tider ulyd fra rattstammen når jeg svinger på rattet. Akkurat som noe som "gnurer". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 hei igjen alle noen som har byttet inner speil på bilen sin ? jeg har ikke auto blendbart speil men har fått et så lurer på hvordan jeg skifter det ? noen som har en DIY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trex Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 Hei. Gjorde dette på en E39, men tror det er samme framgangsmåte. Et auto-dim speil bruker i utgangspunktet tre ledninger: + og -, samt en ledning som sier fra når bilen står i revers; Da deaktiveres speilet. Dette er i påkrevd for å få det til å fungere, men kjekt. Pluss og minus kan du finne i interiørlyset, takluke, solskjermer etc. Hvis du ikke har kontakten som skal inn i speilet, så kan du bruke en intern datakontakt fra en PC som har to rader, så kutte den til slik at du får riktig antall poler. Oppskriften er fritt etter hukommelsen Hvis du snakker med BMW, så finnes det også sikkert et ledningssett beregnet på ettermontering av et slikt speil. Tommy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 Hei.Gjorde dette på en E39, men tror det er samme framgangsmåte. Et auto-dim speil bruker i utgangspunktet tre ledninger: + og -, samt en ledning som sier fra når bilen står i revers; Da deaktiveres speilet. Dette er i påkrevd for å få det til å fungere, men kjekt. Pluss og minus kan du finne i interiørlyset, takluke, solskjermer etc. Hvis du ikke har kontakten som skal inn i speilet, så kan du bruke en intern datakontakt fra en PC som har to rader, så kutte den til slik at du får riktig antall poler. Oppskriften er fritt etter hukommelsen Hvis du snakker med BMW, så finnes det også sikkert et ledningssett beregnet på ettermontering av et slikt speil. Tommy. tusen takk tommy. har åpnet og sett nå se 6 ledninger som går ut fra den nye speilen men jeg har noen ledninger oppi der fra før som er til regnsensoren mulig jeg kan ta noe av den. men er usikker om jeg tør det beste hadde vert og ikke styre no med ledningene og heller få et ferdig lednings nett til ettermontering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trex Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 tusen takk tommy. har åpnet og sett nå se 6 ledninger som går ut fra den nye speilen men jeg har noen ledninger oppi der fra før som er til regnsensoren mulig jeg kan ta noe av den. men er usikker om jeg tør det beste hadde vert og ikke styre no med ledningene og heller få et ferdig lednings nett til ettermontering. Jeg har undersøkt bittelitt til og det skal kobles som følger på speilet (for E60 produsert t.o.m. 09/05, ikke tatt høyde for alarm-led): Pin 1: Frivillig:Lysmodul pin65. Brukes til deaktivering ved rygging. Pin 3: 12V + fra pin 15 på X11012(32-pin) sikringsholder i bagasjerommet. Er sikring 63 eller 51. 5A. Pin 10: Jord (egentlig fra bagasjerommet, men spiller ingen trille) Pin 4: Frivillig: Til pin 1 på utvendig chrom-speil. Pin 5: Frivillig: Til pin 3 på utvendig chrom-speil. Det er selvsagt mulig å ta strøm fra hvor som helst, men du burde nok stjele strømmen fra noe som ikke gir strøm når tenningen er av. Ellers tømmes nok batteriet etterhvert... Ellers virker som at 61120140175 er et kabelsett som brukes ved ettermontering av chrom-speil. Koster ikke mer en 200,-. Men hvis det tar høyde for at du kobler deg inn fra bagasjerommet og fører ledningen i taket, har du en jobb å gjøre Tommy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgan GS Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 hei igjen er det noen som kan hjelpe meg med og finne delenr på sete sensoren i passasjer sete har sport stoler. ? finner den ikke på koed eller gs. Ligger på kapittel 65 inne på nye/ brukte deler. PS velg alle grupper når du kommer inn på nye og brukte deler , så kapittel 65. da skal du finne den. hvis ikke så slår du på tråden så skal jeg hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 takk takk alle sammen liker responsen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
West Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Noen som vet ca pris på to stk sportseter i skinn med memory til E60? Evt ferdig montert,, er memory på de setene som står i idag, så det trengs ingen ny kobling til dette. Hvor er billigste måten å kjøpe setene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Billigste måten er definitivt å handle fra Sverige eller Tyskland. Jeg ville også ha montert setene der nede. Jeg tror også du må trekke nye kabler ettersom lårstøtten på sportssetene er elektriske. Husk imidlertid at du vil få feilmeldinger, som må slettes av BMW verksted. eBay, Autopower og Car-Parts-Mueller.de er sider jeg ville ha tittet på. Jeg må jo også si at jeg ville ha byttet til komfortseter dersom jeg først skulle ha byttet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
West Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Billigste måten er definitivt å handle fra Sverige eller Tyskland. Jeg ville også ha montert setene der nede. Jeg tror også du må trekke nye kabler ettersom lårstøtten på sportssetene er elektriske. Husk imidlertid at du vil få feilmeldinger, som må slettes av BMW verksted. eBay, Autopower og Car-Parts-Mueller.de er sider jeg ville ha tittet på. Jeg må jo også si at jeg ville ha byttet til komfortseter dersom jeg først skulle ha byttet.. Takk for svar. Ja er nok billigst å gjøre det slik ja. Hva tror du disse ville kostet i Norge,, jeg kan jo selvfølgelig ringe BMW på mandag, men ville bare lufte det litt her først. Ja jeg må trekke nye ledninger for fotstøtten ja, der drar tusenlappene seg til høres det ut som... Men vil gjerne ha det gjort! Snakker vi 15-20k her,, eller snakker vi 30-40k ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
West Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Vi snakker kanskje nærmere 50k i Norge fra BMW.. men evt fra brukt delelager i tyskland eller sverige hva burde dette kunne fåes for? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå