Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

om 7k må jeg bytte microfilter står det på idriven. hvor mye koster det å gjør på verksted evt selv om det er mulig.?

Dette er enkelt å skifte selv! Jeg er laaaangt fra handy når det gjelder bil, men det gikk som en lek :D

Nemlig, barnslig enkelt. Kjøp 2 filtre (eksempelvis fra koed), bare å klips opp to bokser i motorrommet og bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har 530en kuttet 2 ganger i dag ved litt på drag. Kjøre helt vanligt og gir litt på så dør hele bilen og stopper helt, ingen varsel i dasjbord. Prøver å start igjen men vil ikke starte men slår man av tenninga og på igjen så starter den igjen. Så skjer det samme igjen etter en stund. Noen her som har vært borti noe sant? Må si at jeg dro henger når det skjedde og ikke noe serligt tung henger. Kan det være noe med veivsensor,turbo?

Takker før innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på park-funksjonen på automatkassa mi, en 08 525 med LCI girspak.

Her er "P" knappen på toppen av spaken, og har vært litt kjapp av og til med å sette den i P før bilen står heeelt stille. Da kjenner jeg kassa låser seg og bilen stopper momentant.

Regner med det er en sperre når f.eks. når sønnen min finner ut han vil trykke på den knappen i 50 km/t, at den ikke låser kassa dønn. Noen som har peiling når denne funksjonen blir koblet inn/ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har 530en kuttet 2 ganger i dag ved litt på drag. Kjøre helt vanligt og gir litt på så dør hele bilen og stopper helt, ingen varsel i dasjbord. Prøver å start igjen men vil ikke starte men slår man av tenninga og på igjen så starter den igjen. Så skjer det samme igjen etter en stund. Noen her som har vært borti noe sant? Må si at jeg dro henger når det skjedde og ikke noe serligt tung henger. Kan det være noe med veivsensor,turbo?

Takker før innspill

Fekk tatt diagnose og fekk følgende:

4430

Injector cylinder 3, trigger

Error will not cause a warning light

Error is not currently present

Test conditions have not been completed

Short circuit or signal interruption

Er det lett å bytte injektor på M57?Hvor ligger dem? Noen her som har gjort det og har en DIY til meg :applause: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har 530en kuttet 2 ganger i dag ved litt på drag. Kjøre helt vanligt og gir litt på så dør hele bilen og stopper helt, ingen varsel i dasjbord. Prøver å start igjen men vil ikke starte men slår man av tenninga og på igjen så starter den igjen. Så skjer det samme igjen etter en stund. Noen her som har vært borti noe sant? Må si at jeg dro henger når det skjedde og ikke noe serligt tung henger. Kan det være noe med veivsensor,turbo?

Takker før innspill

Fekk tatt diagnose og fekk følgende:

4430

Injector cylinder 3, trigger

Error will not cause a warning light

Error is not currently present

Test conditions have not been completed

Short circuit or signal interruption

Er det lett å bytte injektor på M57?Hvor ligger dem? Noen her som har gjort det og har en DIY til meg :applause: ?

Det ække lett! de sitter som et HÆLVETTE! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har 530en kuttet 2 ganger i dag ved litt på drag. Kjøre helt vanligt og gir litt på så dør hele bilen og stopper helt, ingen varsel i dasjbord. Prøver å start igjen men vil ikke starte men slår man av tenninga og på igjen så starter den igjen. Så skjer det samme igjen etter en stund. Noen her som har vært borti noe sant? Må si at jeg dro henger når det skjedde og ikke noe serligt tung henger. Kan det være noe med veivsensor,turbo?

Takker før innspill

Fekk tatt diagnose og fekk følgende:

4430

Injector cylinder 3, trigger

Error will not cause a warning light

Error is not currently present

Test conditions have not been completed

Short circuit or signal interruption

Er det lett å bytte injektor på M57?Hvor ligger dem? Noen her som har gjort det og har en DIY til meg :applause: ?

Det ække lett! de sitter som et HÆLVETTE! ;)

Hehe ja har du gjort det? Kansje fortelle litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på park-funksjonen på automatkassa mi, en 08 525 med LCI girspak.

Her er "P" knappen på toppen av spaken, og har vært litt kjapp av og til med å sette den i P før bilen står heeelt stille. Da kjenner jeg kassa låser seg og bilen stopper momentant.

Regner med det er en sperre når f.eks. når sønnen min finner ut han vil trykke på den knappen i 50 km/t, at den ikke låser kassa dønn. Noen som har peiling når denne funksjonen blir koblet inn/ut??

Du skal aldri trykke på p knappen når ikke bilen er helt i ro, da kan du knekke p spilene og du sliter på kassen. P funksjonen skal låse seg ved at en ikke kan trykke på den under fart ved for eks. Unger eller uforsiktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...