Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det min tur.. Bakluke som åpner seg av seg selv, mange varsler på xDrive, batterialarmer. Microbryter i glassluken er byttet for ca 6 mnd siden av forrige eier, så jeg antar at det er brudd i overføring fra luke!

Så nå blir det jul i garasjen. Bytter hele dritten når jeg først er i gang... Kabler til luke og antenneforsterker. Får blåse opp drenlinjene fra soltaket i samme slengen når taktrekket er nede :)

Takker forumet for kjempefine DIY !! :)

Blåse drenlinjene fra taket når taktrekket er nede?? Må man ha taktrekket ned for å gjøre dette da`? Kommer vel til hullene når en åpner panoramatak?!!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det min tur.. Bakluke som åpner seg av seg selv, mange varsler på xDrive, batterialarmer. Microbryter i glassluken er byttet for ca 6 mnd siden av forrige eier, så jeg antar at det er brudd i overføring fra luke!

Så nå blir det jul i garasjen. Bytter hele dritten når jeg først er i gang... Kabler til luke og antenneforsterker. Får blåse opp drenlinjene fra soltaket i samme slengen når taktrekket er nede :)

Hadde akkurat de samme feilmeldinger som deg. Klokke og dato, 4x4, dsc, luke som åpnet og high battery discharge. Jeg har defa i bilen og batteriet får lading daglig. Byttet bryteren på glassluka og alle meldinger forsvant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåse drenlinjene fra taket når taktrekket er nede?? Må man ha taktrekket ned for å gjøre dette da`? Kommer vel til hullene når en åpner panoramatak?!!?!

Lettere å få av slangen da og pille ut evt dritt som står i åpniingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

microbryter er bestilt, så da skjer det vell ikke noe med vinduet siden delen er på tur:)

men bilen er ca 1,5cm lavere på høyre side en venstre.. vist jeg legger i noe tungt så starter kompressor å løfter bilen, å senker seg når jeg tar det ut..

har hatt bilen på bukk å kunne ikke se skader på belger eller lekasje noe sted.. hva plager kjærra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg en 2009 520da sedan.

Bilen er importert fra tyskland, med tysk manual.

Hvor kan jeg få takk i norsk manual?

Bilen er en 177hK, synes den går bra.

Men vurdrer chip, sett eksempler på 223hk og ca 420nm.

Synes det er mye i en 2 liter, noen som har erfaring med chiping/holderbarhet på 2 literen.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg en 2009 520da sedan.

Bilen er importert fra tyskland, med tysk manual.

Hvor kan jeg få takk i norsk manual?

Bilen er en 177hK, synes den går bra.

Men vurdrer chip, sett eksempler på 223hk og ca 420nm.

Synes det er mye i en 2 liter, noen som har erfaring med chiping/holderbarhet på 2 literen.?

Norsk manual finnes ikke så vidt jeg vet, men du kan få tak i dansk manual hos BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

microbryter er bestilt, så da skjer det vell ikke noe med vinduet siden delen er på tur:)

men bilen er ca 1,5cm lavere på høyre side en venstre.. vist jeg legger i noe tungt så starter kompressor å løfter bilen, å senker seg når jeg tar det ut..

har hatt bilen på bukk å kunne ikke se skader på belger eller lekasje noe sted.. hva plager kjærra???

Diagnose og sette verdier på nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...