Jørgen Lie Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Lurer på en ting: Har jeg adaptiv automatkasse på min e61 525dat? Er det slik at denne kassen tilpasser seg kjørestilen som bilen har? Stemmer det videre at om jeg tar av batteripolen over natta, så resettes dette, og tilpassingen blir "startet på nytt"? Gunnen til at jeg spør er fordi jeg synes bilen girer litt rart.. Enkelte ganger må det veldig mye turtall til før den girer opp, og henger litt igjen før den girer. Snakket med en som tidligere jobbet på BMW som fortalte meg dette, men vil spørre her før jeg gjør noe. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Lurer på en ting: Har jeg adaptiv automatkasse på min e61 525dat? Er det slik at denne kassen tilpasser seg kjørestilen som bilen har? Stemmer det videre at om jeg tar av batteripolen over natta, så resettes dette, og tilpassingen blir "startet på nytt"? Gunnen til at jeg spør er fordi jeg synes bilen girer litt rart.. Enkelte ganger må det veldig mye turtall til før den girer opp, og henger litt igjen før den girer. Snakket med en som tidligere jobbet på BMW som fortalte meg dette, men vil spørre her før jeg gjør noe. Noen som vet? Føler min og er sånn, synst den er litt treig og.. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Noen som har opplevd rust i rammevang bak på e-61? begge sider.......... Hvor ofte skal bilen på rustsjekk for at rustprogrammet er gjeldendes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Noen som har opplevd rust i rammevang bak på e-61? begge sider..........Hvor ofte skal bilen på rustsjekk for at rustprogrammet er gjeldendes? Sånn jeg forsto det når jeg snakka me Bavaria var at det var 12års garanti på rust hos BMW. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 ja det er helt riktig, men slik jeg har forstått det så om man ikke utfører rustkontrollprogrammet til den forskjellige bilmerket, så gjelder ikke rustgarantien....... eller er jeg helt ute og kjører nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 ja det er helt riktig, men slik jeg har forstått det så om man ikke utfører rustkontrollprogrammet til den forskjellige bilmerket, så gjelder ikke rustgarantien....... eller er jeg helt ute og kjører nå? Hmm,han jeg snakka med igår nemte ingenting om det, sa bare jeg sku komme innom så sku han ta bilde av det Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Ok, ingenting er bedre en det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Syns jeg hører en svak uling i girkassa og.. men detcer jo ikke sikkert det betyr no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Lurer på en ting: Har jeg adaptiv automatkasse på min e61 525dat? Er det slik at denne kassen tilpasser seg kjørestilen som bilen har? Stemmer det videre at om jeg tar av batteripolen over natta, så resettes dette, og tilpassingen blir "startet på nytt"? Gunnen til at jeg spør er fordi jeg synes bilen girer litt rart.. Enkelte ganger må det veldig mye turtall til før den girer opp, og henger litt igjen før den girer. Snakket med en som tidligere jobbet på BMW som fortalte meg dette, men vil spørre her før jeg gjør noe. Noen som vet? Føler min og er sånn, synst den er litt treig og.. Sent from my iPad using Tapatalk HD søk litt på forumet før dere poster tråder, ligger drøssevis av tråder om samme problem. Setter bukseknappen min på at du trenger olje skift, flushing av kassa. Det er et sympton på slikt. Dufniall reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StO Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Hei, Ang. diversity-antenne, feilsøking og symptomer: Jeg har problem med at fjernstyring av sentrallås fra nøkkel på min E61 2008 525XD plutselig kuttet ut. Har lest litt rundt på sidene her og fått med meg at feilen kan ligge i diversity-antennen eller i kabelsett. Har inspisert diversity-antennen, der var det fullstendig tørt og intet mistenkelig å se. Dessuten virker radio og bluetooth upåklagelig. Mitt spørsmål er som følger: Kan feil i diversity-antennen påvirke kun nøkler og ikke radio? Eller er det bare å gå rett på feilsøk i kabelsettet? Tips og info ønskes velkommen mvh, Steinar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Bakluke ledningssproblemet dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Lurer på en ting: Har jeg adaptiv automatkasse på min e61 525dat? Er det slik at denne kassen tilpasser seg kjørestilen som bilen har? Stemmer det videre at om jeg tar av batteripolen over natta, så resettes dette, og tilpassingen blir "startet på nytt"? Gunnen til at jeg spør er fordi jeg synes bilen girer litt rart.. Enkelte ganger må det veldig mye turtall til før den girer opp, og henger litt igjen før den girer. Snakket med en som tidligere jobbet på BMW som fortalte meg dette, men vil spørre her før jeg gjør noe. Noen som vet? Føler min og er sånn, synst den er litt treig og.. Sent from my iPad using Tapatalk HD søk litt på forumet før dere poster tråder, ligger drøssevis av tråder om samme problem. Setter bukseknappen min på at du trenger olje skift, flushing av kassa. Det er et sympton på slikt. Har ikke spørt om noe jeg,svarte bare Jørgen. Min er ikke super treig, er vell sikkert bare sånn kassene er. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Han mente sikkert at jeg kunne søke før jeg spurte. Har aldri fått dreisen på søkefunksjonen her, og synes det er greit og spørre mitt eget spørsmål og få et svar for meg. Men beklager, skal prøve og unngå å spørre i fremtiden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Han mente sikkert at jeg kunne søke før jeg spurte. Har aldri fått dreisen på søkefunksjonen her, og synes det er greit og spørre mitt eget spørsmål og få et svar for meg. Men beklager, skal prøve og unngå å spørre i fremtiden! Tingen er bare at det blir jo kjempe rot når folk skal spørre om det samme problemet i samme tråd. skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 så du mener vi skal lese 300 sider for å finne svaret ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå