Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått resatt automatkassen, og nå girer den helt annerledes. Girer mere på tidspunkt som jeg synes er normalt, og girer raskere til høyere gir når jeg ligger i 80km/t. Tidligere måtte jeg dra mye turtall for at den skulle gire, eller slippe gassen helt.

Men synes fortsatt at den innimellom girer litt hardt.. Så blir vel å ta en telefon på GS og evt det andre BMW-verkstedet her og høre hva en flushing vil koste med nytt filter osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått resatt automatkassen, og nå girer den helt annerledes. Girer mere på tidspunkt som jeg synes er normalt, og girer raskere til høyere gir når jeg ligger i 80km/t. Tidligere måtte jeg dra mye turtall for at den skulle gire, eller slippe gassen helt.

Men synes fortsatt at den innimellom girer litt hardt.. Så blir vel å ta en telefon på GS og evt det andre BMW-verkstedet her og høre hva en flushing vil koste med nytt filter osv..

Hørte du noe lyd når du resatte? Jeg testet på min, men hørte ingenting. Mulig jeg brukte feil fremgangsmåte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte du noe lyd når du resatte? Jeg testet på min, men hørte ingenting. Mulig jeg brukte feil fremgangsmåte?

X2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart aut.kassa må ha oljeskift! Makan til tullprat at kassa ikke skal byttes olje på. Min er gått nå 201500 og jeg bør jo snarest få byttet/flushet kassa inkl filter. Rats ute i Enebakk skal ha ca 5-6000 for dette. Da bytter de også filter/bunnpanne. De fyller visstnok riktig olje også. På den andre siden, Vi fikk gjort dette på faderns landrover som er en 97 mod, gått 220tkm. Etter ca 80mil vil ikke kassa gire opp fra 1.gir! Så muligens noe som har satt seg fast i "governoren" . Lønner seg ikke å rep. Ikke lett å bli klok på. Kassa mi funker helt greit nå, men med litt km så sier jo sunn fornuft at oljeskift er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS tok 3800,- for olje og bunnpanneskifte på min.

Da ble også mekatronikkgjennomføringa bytta, da den svetta litt.

Filteret holdt jeg sjøl, siden det koster 2300 med rabatt på GS.

Tusenlapp ferdig levert fra Ebay :)

Gikk med ca 9l olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2

Satt på ferga da jeg gjorde det, så hørte ikke noe lyd nei.! Men merket med en gang jeg kjørte av ferga at jeg ikke måtte dra så hinsides med turtall før den skiftet når jeg hadde pent pådrag opp til 60km/t.. Har kjørt litt i helga, og merket at også forbruk har gått ned. Så virker som om det hadde noe for seg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS tok 3800,- for olje og bunnpanneskifte på min.

Da ble også mekatronikkgjennomføringa bytta, da den svetta litt.

Filteret holdt jeg sjøl, siden det koster 2300 med rabatt på GS.

Tusenlapp ferdig levert fra Ebay :)

Gikk med ca 9l olje.

Jeg har også hørt at det kan oppstå probl etter et oljeskift/flushing på aut.kasser. Men kanskje det kunne være en ide å ihvertfall fått sjekket oljen for å se hvor ille den er! Hvis den ser fin ut kan man kjøre en stund til, eller det er vel da man bør bytte? for at den ikke skal bli ille!?

Hvilket GS verksted er dette? kan se at de bare har verksted på et sted som heter Bud!

Litt langt unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og jeg er fersk e61 eier.

Bmw 525d 05 modell.

Etter litt søk på nettt fant jeg ut diverse feil disse bilene har. Fks dårlig kontakt med nøkkel , dårlig radio signaler ( samme boks under spoiler ) på glass luka.

Også ledningnettet som ryker i hengselen til bakluka

Det ser ut som det har røket en gang med min bil da jeg ser det er nye ledninger og di er skjøtet. Får ingen feilmeldinger og alt av lys bak fungerer.

Eneste er at den responderer ikke på sentral låsen fra nøkkel. Det gjelder begge nøkkler.

Jeg har også svært dårlige radio signaler.

Jeg skrudde så av bak spoiler og tok av deksel til nøkkel/radio modul og der var det irr,korrodert på en liten svart ding rett ved siden av fm pluggen på krets kort.

Og så var det noe fukt vanndråper på krets kort.

Jeg blåste alt rent, renset med elektro rens og tørket det opp med varme pistol , før jeg koblet sammen og monterte det. Da funket nøkkelen plutselig. Jeg tok en kjøre tur men så var nøkkel død igjen.

Noen som vet pris på en slik modul? Evt pris på batteribytte av nøkkel? Jeg har vanlig nøkkel med nøkkel spyd.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...