Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

I dag monterte min samboer chip fra bestchip.no

Til min store overraskelse tok det under 20 min å montere denne, og jeg ble ganske overrasket over hvor mye mer og bedre bunndrag det ble i den! Kan absolutt anbefales!! :applause::applause:

Men, er det noe spesielt jeg bør tenke på nå? Har feks. hørt mange som nevner dette med automatkassa som kan ryke og lign.

Fint om noen erfarne har kommenterer rundt dette.

Hvilken motor har du i din E60?

2,5d 177hk

Noen som har betraktninger rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg har ingen konkrete erfaringer med chip av nyere biler (ei heller gamle for den saks skyld), men for min del var det aldri aktuelt å putte på noe annet enn motoroppgradering fra Hartge eller AC-Schntizer på min tidligere 08 E61 520dAT. Produktene deres er testet over lengre tid og virker som tvers igjennom solide produkter, noe jeg tviler på er tilfelle fra TS-racing, Bestchip osv. Målene til sistnevnte er å få flest mulig hk/Nm ut av motoren, noe det ikke er for hverken Hartge eller AC-Schntizer sin del. I lengden er jeg sikker på at de sistnevnte holder en langt høyere standard enn tilsvarende fra "jallatunere"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall meget viktig å ta hensyn til automatkassa hvis en har det. Ville ALDRI puttet en boks ala gjør-det-selv fra bestchip.no.

1. bestchip.no oppgir ikke hvilken leverandør de videreselger hardware og software fra.

2. De gir ingen garanti overhodet. Kun for selve "hardwaren".

3. Nettsiden er latterlig på mange måter og fremtrer useriøs i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for betraktningene.

Som sagt ga denne chip en betydelig "bedre" bil å kjøre med. Jeg skal iallefall gi den et forsøk, og jeg kjører veldig sjeldent aggressivt, og hvis man først skal gi litt på for å forbikjøre, vil jeg selvfølgelig ikke presse motoren til max.

Jeg er enig i at både nettsiden, og instruksjons manualen bærer preg av amatørarbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å tenke man ikke skal presse maks, men etter å kjørt en stund med dette så har man følelsen av at det virker bra.. samtidig blir du mer og mer vant med det og gir på mer og mer. Det slår aldri feil.

Jeg ville gått for en type programmering som Saltkjelen nevner. Om min skal oppgraderes er det eneste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, selvsagt! Du får det du betaler for..(i dette tilfellet - trygghet) når man har en dyr bil kjøper man ikke en billigchip å putter inn???

Men for all del.. vi kommer jo bare med innlegg her. Dette er jo opp til deg! Ikke sikkert du ødelegger noe som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenkte jeg. Skal du først oppgradere effekten på en bil som er så dyr, kan det fort bli MEGET dyrt hvis en ikke tar seg råd til noen ekstra tusenlapper. Skremmende å høre, men jeg kjenner verken produktet eller leverandørens erfaring, noe som heller ikke opplyses på nettsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall meget viktig å ta hensyn til automatkassa hvis en har det. Ville ALDRI puttet en boks ala gjør-det-selv fra bestchip.no.

1. bestchip.no oppgir ikke hvilken leverandør de videreselger hardware og software fra.

2. De gir ingen garanti overhodet. Kun for selve "hardwaren".

3. Nettsiden er latterlig på mange måter og fremtrer useriøs i mine øyne.

2. hva slags annen garanti tenker du på her?

gir feks. dyrere chiptuning tilbydere garanti på at hvis noen komponenter i bilen ryker som direkte årsak av produkt?(feks. girkassa) fint om du har en link til annen leverandør som omhandler den garanti du tenker på.

jeg er ikke ute etter å krangle, så det er bare å kjøre på med argumenter. (gjerne positive også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med programmering fra ACS vil du beholde nybilgaranti eller bruktbilgaranti fra f.eks. forhandlere. Vet ikke om dette gjelder Hartge..

Det er selvsagt en stor fordel i motsetning til om du bruker en gjør det selv metode og dette blir merket ved en evt. garantisak. Da vil du ikke få dekket noe som helst.

Det gis selvsagt ikke noen garanti utover dette.. det ville vært veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å da blir det lett flere ganger dyrere..

På samme måte som at en E61 koster mer enn en Toyota Avensis og at Pirelli P-Zero Nero koster mer enn Sonar dekk... Kvalitet koster og det er både Hartge/ACS tvers igjennom.

Hartge ivaretar også nybil/bruktbil garantien på motor om settet monteres av aut. BMW verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å da blir det lett flere ganger dyrere..

På samme måte som at en E61 koster mer enn en Toyota Avensis og at Pirelli P-Zero Nero koster mer enn Sonar dekk... Kvalitet koster og det er både Hartge/ACS tvers igjennom.

Hartge ivaretar også nybil/bruktbil garantien på motor om settet monteres av aut. BMW verksted.

Hva vil ca. prisen da komme på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen ferdig montert hos BMW er 22.900kr. På blandt annet E61 520d (177hk) leveres det en tilleggsstyreenhet. Dette er en helt ny avansert styreenhet som kobles inn på alle dysene, gasspedalen, en sensor bak turboen og +/- tilkobling. Som vanlig opplever man at bilen får hurtigere gassrespons og som oftest lavere forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg har ingen konkrete erfaringer med chip av nyere biler (ei heller gamle for den saks skyld), men for min del var det aldri aktuelt å putte på noe annet enn motoroppgradering fra Hartge eller AC-Schntizer på min tidligere 08 E61 520dAT. Produktene deres er testet over lengre tid og virker som tvers igjennom solide produkter, noe jeg tviler på er tilfelle fra TS-racing, Bestchip osv. Målene til sistnevnte er å få flest mulig hk/Nm ut av motoren, noe det ikke er for hverken Hartge eller AC-Schntizer sin del. I lengden er jeg sikker på at de sistnevnte holder en langt høyere standard enn tilsvarende fra "jallatunere"..

Vil vel igrunn ikke si at TS-Racing er amatører når det kommer til tuning. Motoroppgraderingene deres er tilpasset nordiske forhold, og skal være rimelig gjennomprøvde før de slippes. Likevel, hvis man har valget, så burde man jo såklart satse på noe som kommer fra anerkjente tunere som f.eks. AC Schnitzer eller Hartge.

Alt av trimbokser etc. må man uansett styre LANGT unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg har ingen konkrete erfaringer med chip av nyere biler (ei heller gamle for den saks skyld), men for min del var det aldri aktuelt å putte på noe annet enn motoroppgradering fra Hartge eller AC-Schntizer på min tidligere 08 E61 520dAT. Produktene deres er testet over lengre tid og virker som tvers igjennom solide produkter, noe jeg tviler på er tilfelle fra TS-racing, Bestchip osv. Målene til sistnevnte er å få flest mulig hk/Nm ut av motoren, noe det ikke er for hverken Hartge eller AC-Schntizer sin del. I lengden er jeg sikker på at de sistnevnte holder en langt høyere standard enn tilsvarende fra "jallatunere"..

Vil vel igrunn ikke si at TS-Racing er amatører når det kommer til tuning. Motoroppgraderingene deres er tilpasset nordiske forhold, og skal være rimelig gjennomprøvde før de slippes. Likevel, hvis man har valget, så burde man jo såklart satse på noe som kommer fra anerkjente tunere som f.eks. AC Schnitzer eller Hartge.

Alt av trimbokser etc. må man uansett styre LANGT unna!

Hva er målene til Hartge og AC-Schntizer iforhold til bestchip?

Selvfølgelig bør man satse på noe som kommer fra anerkjente tunere som f.eks. AC Schnitzer eller Hartge, hvis man har ti ganger mer penger å bruke.

Da hadde jeg også gjort det, men dette er tross alt en rimeligere chip, som vi har merket fungerer veldig godt på vår bil. (langtidseffekten kan man derimot ikke si noe om enda..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...