Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ulyd rattstamme.

Jeg har kjøpt meg en E61 525tds touring - 05 modell. Har til tider ulyd fra rattstammen når jeg svinger på rattet. Akkurat som noe som "gnurer".

Har samme symptom.

Bavaria mente det var tannstag som må byttes. Vår skal byttes neste mnd..

Har hatt akkurat det samme på to E61 + en kamerat av meg har hatt symptomene på sin E60. Ved å sprute litt 565 (eller annen verktøy på boks) i mellomrommet rett bak rattet (mellom ratt og plastdeksel inn mot dashbordet) så kan ulyden forsvinne. Har i alle fall funka begge gangene for meg og min kamerat sin bil.

Nok et eksempel på at Bavaria er banditter!! For dette vet de utmerket godt!! De skal kun ha tusenlappene dine de griske og inkompetente mekanikerne der.

Denne går heldigvis på bilselger.

Bavaria har hatt den inne tidligere og da var det en puma melding som sier at det skal tilsettes

>spesial olje for servo styring. Dette hjalp ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et lignende problem selv på en E61 05-modell. Havaria mente i første runde at de måtte bytte en eller annen overføring inne i rattstammen. Jeg takket høflig nei til det.

Men lyden ble verre, og da de tok en nærmere kikk på det konkluderte de med at det var en bærearm som måtte byttes. 5' ca skulle de ha for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei

Har nettopp bytta orginalfangern forran, til orginal m-sport fanger.

Det du MÅ ha itillegg til fangeren er følgende:

Vippe-armer og deksel til lyktespylere, begge sider

Nedre grill pluss 2 små på hver side.

Kjølekanal til bremser, begge sider

Deksel for tåkelys, begge sider

Mange tror dette ikke går an, men du kan bruke de orginale tåkelysa. Eneste du må gjøre er å utvide hullet til styretappen. Dette er gjort på 2min. Er verdt det siden lyktene koster over 1000,- pr stk. Locari (plastinnerskjærm) må kappes litt i nedkant for at den skal gli bakom fangern. Beskyttelses plata under motoren må kappes ca 2cm i forkant slik at den ikke tar i gitteret nede på fangern.

Nyrer og pdc sensorer passer fra orginalfangeren :)

Hva gjorde du med festene som er opp i fra luftinntaket midt i fangeren? Det er fire skruer opp der, hvor mange fikk du til å passe? La du imellom noe inn mot fangerskinna (stålforsterkningen) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjørte bilen igjennom en gullvask på en Statoil stasjon, begynte det å lekke vann inn gjennom taket ved taklys konsollen. Det dryppet endel ned, og jeg åpnet den lille luka ved lysa, og tørket så godt jeg kunne. Jeg så en liten metallboks som det stod Bosch på, denne tørket jeg bort vannet av.

Jeg trodde det skulle gå bra, men nå virker ikke fjernlåsen..

Noen som har ideer til hva jeg kan gjøre selv?

Noen som har hørt om lignende problemer?

Lurer på om trykket fra vannkanonene er såpass høyt at de trenger gjennom pakningene til soltaket??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilken sikring som går til fjernlåsen?

Den virker som sagt ikke, får låst opp og igjen med nøkkel, og takluke, men disse respondere ikke på fjernlåsnøkkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om dette er verdt pengene?

Og funker det uten feil?

LED Baklykter facelift E61

Det ser ut til å være skikkelig adapterkabler med motstand etc. slik Bruce kablene er og da blir det skikkelig. Bare å montere lykter og kabler så har du en facelifted bak. Absolutt verdt pengene spør du meg. Løfter bakenden 10 hakk! :D

Ikke så stødig i tysk, men inneholder dette settet nok til å få facelift. Eller må man ha adapter/omformer-sett i tillegg?

http://cgi.ebay.de/ORIG-HELLA-BMW-5ER-E ... 555wt_1165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defekt styringsenhet til fjernlås?

Som tidligere nevnt, ble det lekkasje etter bilvask på Statoil. IKKE bruk gullvask hvis soltak!!!!

Havaria sier det mest sannsynlig er styringsenhet som er gåen.

Denne ligger opp under taket, ved lys til førerkabin.

Denne har betegnelse:

Bosch

ASP 3 12V

0390200053 058

10002728B

67-616922652-04

Noen som har skrudd ut denne? Kan jeg skru ut denne trygt uten å ødelegge noe mer? Tips/triks og hjelp mottas med STOR TAKK!!

http://images.bimmers.no/files/db2b7j755mgdxrmxklny.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten advarsel! Hadde bilen min på service hos bavaria på økern. Da jeg kom hjem etter service oppdaget jeg at dvd cover til navigasjonscd`n var byttet ut med en 3 år eldre slitt cover og instruksjonsboka var byttet ut med en fuktskadet "gammel" bok. Reiste tilbake og tenkte at det var ikke noe problem og få tilbake det som var i bilen! Men ble møtt med en sur og "småhissig" tone av deres servicerådgiver. Så der måtte jeg sitte og "krangle" i ca.30min. Før han omsider sier at de skal bestille ny bok og dvd cover. Følte meg ganske dum der jeg satt! Så til alle dere som har bilen deres der så sjekk igjennom bilen når dere henter den. Det beste er sefølgelig og velge ett verksted som ikke er dyrt og har dårlig service som bavaria på økern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forleden merket jeg at jeg ikke får låst opp bakluka med fjernkontrollen. Dvs, jeg får låst opp hvis jeg låser opp alle dørene, men bakluka blir ikke låst opp hvis jeg kun ønsker å låse opp den. Noe knotete forklart, men håper det er forståelig... Når jeg trykker på knappen for bakluka så hører jeg noe skjer (gløding?), men åpnes ikke. Bakluka åpnes hvis jeg bruker innvendig bryter ved fotbrønnen. Antenneforsterker ble byttet for et par mnd tilbake, kan det være dårlig kontakt der som gjør at den ikke låser opp? Vil en diagnose vise feilen? Har også forsøkt med begge nøklene med samme resultat. Tips? Ingen stor feil akkurat, men det skaper irritasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forleden merket jeg at jeg ikke får låst opp bakluka med fjernkontrollen. Dvs, jeg får låst opp hvis jeg låser opp alle dørene, men bakluka blir ikke låst opp hvis jeg kun ønsker å låse opp den. Noe knotete forklart, men håper det er forståelig... Når jeg trykker på knappen for bakluka så hører jeg noe skjer (gløding?), men åpnes ikke. Bakluka åpnes hvis jeg bruker innvendig bryter ved fotbrønnen. Antenneforsterker ble byttet for et par mnd tilbake, kan det være dårlig kontakt der som gjør at den ikke låser opp? Vil en diagnose vise feilen? Har også forsøkt med begge nøklene med samme resultat. Tips? Ingen stor feil akkurat, men det skaper irritasjon...

Antenneforsterker: Hvordan byttet du denne og hvor ligger den? Har du noe link til antenneforsterkeren eller tegninger hvor den ligger?

Kan dette han noe med at min fjernlås ikke fungerer i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...