Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Antenneforsterkeren er under bakspoileren, over bremselyset. Se denne http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/Touring/Europe/520d-M47N2/LHD/N/2006/july/browse/audio_navigation_electronic_systems/single_parts_f_antenna_diversity/

Jeg vil tro det kan være årsaken til at din fjernkontroll også ikke fungerer, det er visstnok en kjent feil/svakhet. Men som ble utbedret på faceliften (korrigere meg hvis jeg tar feil her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig, lærte jeg noe nytt idag også=)

Bytta du den selv?

Er det en jobb en relativ "noob" kan gjøre selv?

Noen tips/triks?

Synes det er rart at denne skal gå, når lekkasjen kom inn ved kupelys/bryter til soltak... Kan kanskje ha en sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Har fortiden slete med PDC feil i idriven så i dag tok jeg av bakfangeren og byttet ledningsnette til alle senorene,anbefalt av BMW. (fant ikke feilen de heller). Så feilen er ikke bak med fangeren, men feil meldingen er som før. En sensor bak som *ikke* virker, den virker egentlig, har byttet om og den er helt ok på en annen plassering. Så noen som har peiling på hva som kan være galt, kan det være brudd i en kabel som går til den sensoren? hvor ligger styreenheten? Hva bør jeg skjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Har fortiden slete med PDC feil i idriven så i dag tok jeg av bakfangeren og byttet ledningsnette til alle senorene,anbefalt av BMW. (fant ikke feilen de heller). Så feilen er ikke bak med fangeren, men feil meldingen er som før. En sensor bak som *ikke* virker, den virker egentlig, har byttet om og den er helt ok på en annen plassering. Så noen som har peiling på hva som kan være galt, kan det være brudd i en kabel som går til den sensoren? hvor ligger styreenheten? Hva bør jeg skjekke?

Prøv å vask bilen grundig. se om det er noe skitt eller lignende rundt sensorene. Hadde dette problemet på min for noen mnd. siden, men har ikke hatt noe problem etter grundig rengjøring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Har fortiden slete med PDC feil i idriven så i dag tok jeg av bakfangeren og byttet ledningsnette til alle senorene,anbefalt av BMW. (fant ikke feilen de heller). Så feilen er ikke bak med fangeren, men feil meldingen er som før. En sensor bak som *ikke* virker, den virker egentlig, har byttet om og den er helt ok på en annen plassering. Så noen som har peiling på hva som kan være galt, kan det være brudd i en kabel som går til den sensoren? hvor ligger styreenheten? Hva bør jeg skjekke?

Prøv å vask bilen grundig. se om det er noe skitt eller lignende rundt sensorene. Hadde dette problemet på min for noen mnd. siden, men har ikke hatt noe problem etter grundig rengjøring :D

har vasket bilen grundig, men det er samme feil som før. Har skjekket alle og de er ikke skit eller noe slik rundt. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det brudd i en kabel bak fangern...Kan være at noen har dytta borti fangern, eventuelt ledningen har fått en knekk lenger bak i systemet...?

Ja du sier noe der, men har nå byttet hele ledningsnette bak fangeren som går til alle sensorene de var veldig slitt så det er neppe feil der. for akkurat under der koffertlokket lukkes er det en kontakt som er plugget i ledningnette til sensorene, så feilen må ligge inni bilen altså fra kontakten og innover. Ser at ledningene går ned under stepphjulet, så må bare følge og se om det er noen skader på ledningene, mulig styreboksen ligger under der?. Syns og der er merkelig at det virker av og til og virket fraktisk i dag 22/4 i ca 2sek. så pling PDC failure. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..har du sjekket ledningene inn til den pluggen? Kanskje det er noen ledninger som har løsnet fra bilen og inn i pluggen? Koble fra sensorledningene, og sjekk om det er strøm ut i alle utganger fra pluggen...?

skjekket ledningene ja, men ikke målt nei det kunne jeg kanskje ha gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har kjøpt en 520d 07 mod. Byttet inn en v70. Har hatt flere volvoer.

Dette blir min første Bmw. :D

Hvordan er lysene på denne bilen?, har xenon lys. På volvon hadde jeg 1000 metere og xenon kit i h7 pæra på innerste lys.

Lurer på de innerste lysene i lykta, virker jo bare som lyshorn. Ønsker å få dem å lyse sammen med ytterste lyset, så sette xenon kit.

Hvordan få cd spilleren å spille mp3?

Har prøvd, vil ikke lese plata.

MVh

Ketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har testet carsoft eller annet selvdiagnoserings verktøy på e61?

Siden fjernlåsen fra nøkkel ikke virker, mener flere det kan være diversity antennen i bakluke som er gåen.

Hadde vært kjekt å kunne sjekket dette ut selv, da Bavaria skal har kr. 1.000,- for denne diagnoseringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...