Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

hei

har vært strømløs i natt på min e 61 530d  åsså får æ ikke komputeren te å dest i jen pluss at  æ har et gult teng i desborde sin viser et ratt å et ! kos ska æ få bort det?

Hæ?!

Forumregler:

2. Skriv skikkelig norsk - Alle kommer ikke fra det stedet du kommer fra, så ikke alle skjønner dialekta di eller SMS-språket ditt. Prøv derfor å skrive korrekt norsk. Om det er bokmål eller nynorsk er helt irrelevant. Vi har nok alle forståelse for at folk kan ha dysleksi eller av andre grunner ikke kan perfekt norsk, men skriv så godt bokmål eller nynorsk som du kan - det er godt nok for oss.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

har vært strømløs i natt på min e 61 530d  åsså får æ ikke komputeren te å dest i jen pluss at  æ har et gult teng i desborde sin viser et ratt å et ! kos ska æ få bort det?

Med tenning på. Prøv å dra rattet HELT til begge sider. Se om ratt lyset ditt forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min BMW 525dA, E60, 2008 modell, har i flere år ligget ganske jevnt på 0,66 l diesel pr. mil. iflg. bilens instrument. Km. stand: 122 000 km. Har fulgt alle servicer.

Nå viser den plutselig 1,1 l pr. mil. Også iflg. bilens eget instrument.

Jeg har ikke prøvd å måle forbruket selv (mellom hver tanking), men instrumentet har vært riktig tidligere.

Hva kan dette skyldes og hva må jeg gjøre for å få dette ordnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min og.. Synst den ligger på 10.1 uansett hvordan jeg kjører.

Endrer seg vell kanskje en skjelden gang til 10 eller 10.2 , hvist jeg nullstiller den så hopper den mye før den til slutt hamner på rundt 10 :P

har ikke målt selv enda, kanskje jeg sku gjort det..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 525dat ligger på 0.98-1.01 liter per mil, på min blandet kjøring. Ca 28-34 km/t i snittfart.

Høres rart ut at du skulle få et så voldsomt sprang. Sikker på at du kjører så mye landevei fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket mitt har i flere år ligget ganske så jevnt på 0,66 - 0,69 uansett hvordan jeg har kjørt, langkjøring, blandet kjøring, småkjøring, alene i bil og fullastet med alle fem i familien + feriebagasje.

Kanskje den alltid har vist feil før og at den nå plutselig viser riktig... :-(

Nå på vinteren er det jo ikke så rart at det blir noe høyere forbruk enn ellers, det blir jo litt spinning i snøen, men synes at det er så rart at det plutselig ble så mye høyere. Det har ikke vært slik tidligere vintere.

Noen som vet hva dette skyldes og hva som er, eller har vært, feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, 60 grader var lavt.

Men på siden, hvordan turtall har du i 80 km/t i 6.gir?

Vifte problemet kjenner jeg ikke til.

Ligger rundt 68 grader ved normal kjøring å ca 0 grader ute, har ikke partikkelfilter eller cat på mind 530d kan vel ikke ta skade av lav vanntemp? neste er ikke så mye varme fra varmeappartatet.

Egr systemet bruker eg heller ikke, er ikke det mulig å bare plugge hele systemet? 

kommer opp mot 80 grader står den på tomgang en stund så virker vel rett dette?

har koblet opp dynavin mediasenter så har temp i idrive sammen med alle info fra ecu. så  68 grader ved normal kjøring å kaldt ute er vel ikke unormalt? får tross alt massiv luft kjøling

dere som utaler dere har vel ikke mulighetetn til å overvåke vanntemp ved kjøring siden dere teller streker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket mitt har i flere år ligget ganske så jevnt på 0,66 - 0,69 uansett hvordan jeg har kjørt, langkjøring, blandet kjøring, småkjøring, alene i bil og fullastet med alle fem i familien + feriebagasje.

Kanskje den alltid har vist feil før og at den nå plutselig viser riktig... :sad:

Nå på vinteren er det jo ikke så rart at det blir noe høyere forbruk enn ellers, det blir jo litt spinning i snøen, men synes at det er så rart at det plutselig ble så mye høyere. Det har ikke vært slik tidligere vintere.

Noen som vet hva dette skyldes og hva som er, eller har vært, feil?

Høres jo kunstig lavt ut med det forbruket du oppgir. Så det høres jo absolutt mer korrekt ut nå.

Spørs hvor ofte du har nullstilt computer, kjøpte du bilen helt ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...