Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, om du aldri nullstiller, så vil den bare justere seg for den totalt tilbakelagt kilometer.

Når du nullstille vil den telle fra da og fremover.

Du har 2 tellere, og det er den vanlige som heter computer og den andre som journey computer. Du kan se den andre på idriven.

Mulig den aldri har vært nullstilt til deg og dermed svært lavt forbruk. Fordi, om du kjører 1000 km med ren landevei, som en ferie feks. Så tar det lang tid før den kommer seg opp på 1 liter per mil.

Jeg har ihvertfall ikke vært oppmerksom på dette med nullstilling, så tror ikke at det har vært gjort så lenge jeg har hatt bilen. Hver sommer er vi på langtur med bilen, ellers er det stort sett det jeg kaller småkjøring, eller i beste fall blandet kjøring. Men da har jeg kanskje vært lykkelig uvitende om det egentlige forbruket i lang tid :smile:

Jeg har jo vært veldig fornøyd med det forholdsvis lave forbruket, uansett hvordan jeg har kjørt. Så har fruen eller jeg kanskje nullstilt computeren for kort tid siden uten at jeg har vært klar over det, og så har "forbruket" plutselig økt voldsomt (dvs. at forbruket antakelig har vært det samme, men at måleren har blitt nullstilt og dermed nå viser riktig forbruk). Tror vi har løsningen nå :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er løsningen, superduper.

Men nå kan du jo se hva slags forbruk du egentlig har.

Har du aldri reagert på forbruket tidligere om du har kjørt en tank i byen da? Ikke sikkert du har nullstilt trippteller heller egentlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

er det noen som her vert ute for at E 61 530 D går tom for strøm over natta! hører noe summing fra motoren etter jeg har stoppet dener

er det noen som her vert borti noe lignende problem ?

Jeg har slik summing fra mitt motorrom etter at tenning er avslått. Vet ikke hva det er.

Men strøm tap over natten kan være mye rart. Ledningsbrudd eller ibs er jo gjengangere. Har du sjekket det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er løsningen, superduper.

Men nå kan du jo se hva slags forbruk du egentlig har.

Har du aldri reagert på forbruket tidligere om du har kjørt en tank i byen da? Ikke sikkert du har nullstilt trippteller heller egentlig ?

Nei, for å være ærlig så har jeg ikke brydd meg med å sjekke forbruket da computeren hele tiden har holdt meg orientert, trodde jeg ;-)

Joda, tripptelleren har vært nullstilt flere ganger for å sjekke avstand mellom steder, men ikke for å sjekke forbruket. Nå har jeg vel endelig forstått å bruke dette instrumentet riktig :smile:

Jeg kan jo avslutte med å fortelle at min forrige bil også var en 525dA, men E39, 2003 modell. Jeg har vært veldig godt fornøyd med begge, de er lett å like. Bilene er superduper   :smile:

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slik summing fra mitt motorrom etter at tenning er avslått. Vet ikke hva det er.

Men strøm tap over natten kan være mye rart. Ledningsbrudd eller ibs er jo gjengangere. Har du sjekket det?

nei har ikke det. hvor den ligger da? kan man fine ut noe med å ta en diagnose på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en e60 530d som er justert lit opp. den hadde noen ganger fard og ikke så fin giring. der begynte turtelleren og hoppe under motorbrems og ved javn kjøring. hjalp ikke med flusing eller noe. så jeg tok kostnadden med og bytte converteren. er blitt en helt ana bil ! den girer fint og er mye mere konstant på kreftene. kikdovn fungerer mye bedre og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er normalt? Kan og bli litt hardere girskift når jeg har den i sport

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Tja. Sannelig om jeg vet. Alle andre som skrev i en annen tråd som jeg laget etter jeg kjøpte bilen mente det at deres biler girte silkemykt, bestandig.

Så da må jeg og du ha feil med våre biler. Selv om min bare har gått 88kkm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...