SweetBMW Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Hei, Vasket bilen i går å merket det kom vatn inn ved den bakerste glass delen på takluken, er det noen her som har vert borti bytte av pakning på panorama soltak e61 lci? Er det vanskelig? Dette bør du sjekke opp fort, fordi hvis det kommer vann ned i brønnen bak til reservehjul og batteri tar dette fort kvelden og det koster mange tusenlapper. Hadde en slik E61 inne i dag og gikk på 15000 i rep allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Dette bør du sjekke opp fort, fordi hvis det kommer vann ned i brønnen bak til reservehjul og batteri tar dette fort kvelden og det koster mange tusenlapper. Hadde en slik E61 inne i dag og gikk på 15000 i rep allerede. Hei. Gjelder dette også e60, med soltak? Vet at når fohandler skulle klargjøre min bil for levering (bruktbil kjøp), så ble det en del vann bak i bagasjerom og de måtte bytte ut en del elektronik. Fikk opplyst at de var usikker på hvorfor det kom inn vann. Så er laksje på soltak noe jeg bør være oppmerksom på, med tanke på vann i bagasjerom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Hei. Gjelder dette også e60, med soltak? Vet at når fohandler skulle klargjøre min bil for levering (bruktbil kjøp), så ble det en del vann bak i bagasjerom og de måtte bytte ut en del elektronik. Fikk opplyst at de var usikker på hvorfor det kom inn vann. Så er laksje på soltak noe jeg bør være oppmerksom på, med tanke på vann i bagasjerom? Riktig. Tettte dreneringer kan også skape dette på E60. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xnett Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 E60 530D, sliter med svartrøyk som har blitt værre og værre over tid. Luftfilter er byttet. Innbiller meg at den "nøler" mer nå enn den gjorde før når jeg skal akselerere. Noen forslag til hva det kan være verdt å ta en titt på? hei.. har dette på min også.. etter timer og atter timer har jeg kommet frem til følgende: bytte begge tempsensorene i pottene bak og bytte av magnetventil til egr. dette er bestilt og på tur! har alarm som heter smoke reducer error lens ved diagnose. når den er slettet så røyker det mindre. men nå får jeg ikke slettet mere. åsså har jeg feilmelding på egr. ikke sikkert det er dette, men jeg prøver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Noen som har peiling hvor mange mm akslingen/navet er på e60? Tenker da på hvilken størrelse jeg skal kjøpe på senterringer til 18" gs split felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Navet er 72.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet September 20, 2014 Share Skrevet September 20, 2014 Ballaster som følger med ae er laget for å plasseres inni lykten bak lokket. (hadde det selv engang i tiden) Er kun ballaster til spredere som blir glo varm. Greit å vite hva man driver med før man gir råd! Nesten smelta hul i plasten nå den ballasten. Godt jeg sjekka det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lørenskog Skrevet September 20, 2014 Share Skrevet September 20, 2014 Er detta noe å anbefale? Sies at dieselpumpa og dyser er gåen, og den er import! Er prisen grei? http://m.finn.no/car/used/gallery.html?finnkode=51429208 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet September 20, 2014 Share Skrevet September 20, 2014 Er detta noe å anbefale? Sies at dieselpumpa og dyser er gåen, og den er import! Er prisen grei? http://m.finn.no/car/used/gallery.html?finnkode=51429208 Nye dieseldyser på gamle passaten min kosta 52000 å bytte.. Aner ikke hva de koster til bmw... Tipper også at pumpa er dyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet September 20, 2014 Share Skrevet September 20, 2014 Er detta noe å anbefale? Sies at dieselpumpa og dyser er gåen, og den er import! Er prisen grei? http://m.finn.no/car/used/gallery.html?finnkode=51429208 Av tidligere erfaringer med en 1 serie som en kompis har, så høres dette dyrt ut. Om dieselpumpa og dysene har gått i stykker, er det nok spon fra pumpa i systemet. Dette er meget kostbart å få fikset på verkstedet. Tanken må skiftes, pumpen må skiftes, dysene må skiftes samt alt av slanger som fører diesel osv. Han måtte ut med 70 000,- totalt for denne reparasjonen hos Bavaria. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet September 20, 2014 Share Skrevet September 20, 2014 Dysene koster 5200 per stk ... Aner ikke hva pumpa og hva arbeid som skal til for å skifte.. Jeg holdt på å kjøpe en lik tidligere med halve kmstand. Den skulle de ha 260000 for.. Synes ikke det er verd den prisen de skal ha hvis du ikke "tjener" noe på å ta jobben selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lørenskog Skrevet September 20, 2014 Share Skrevet September 20, 2014 Takk for gode svar folkens! Da blir det ihvertfall ikke den! Hva er tanken om denne? Import vært i Norge under et år http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=51058078 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Kjøpe min 520? Litt billigere og litt eldre ja men veldig strøken. Har en som vil ta den usett men han kan ikke hente før om 3 uker... http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=51597226&ref=ads&myad=51597226&searchclickthrough=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Syns ikke prisen var grei på den 520d 2009 mod. Jeg kjøpte samme bil tidligere år til 170.000,- med ca samme kmstand. En eier, fullt servicehefte, strøken, comfort,hifi,nav++.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lørenskog Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Syns ikke prisen var grei på den 520d 2009 mod. Jeg kjøpte samme bil tidligere år til 170.000,- med ca samme kmstand. En eier, fullt servicehefte, strøken, comfort,hifi,nav++.... Du har et poeng der, hva bør grunnen være til å få pruta? Kjørt for lenge i Tyskland? Har din msport? Har d noen bilder? Til sist vil du selge den?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå