Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

hmmm har merket meg i det siste at den bakerste luken smeller opp når jeg setter på tilt. Den glir på en måte ikke skikkelig men smeller opp, ingen problem når jeg skal lukke.. skeptisk til hele greia visst det koster 20 -25 høvdinger som du nevner over for ei ny luke. Er jo greit at alt er i orden når en skal selge igjen. Kanskje like før jeg får det samme problemet da?

Hvor er det grei pris å kjøpe Ctek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte på mekonomen tror jeg. Det er ikke voldsomt dyrt.. får flere forskjellige modeller og du trenger bare en liten.

I forhold til takluka... når har dere egentlig denne oppe? Det er da ikke noe behagelig når man kjører..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm har merket meg i det siste at den bakerste luken smeller opp når jeg setter på tilt. Den glir på en måte ikke skikkelig men smeller opp, ingen problem når jeg skal lukke.. skeptisk til hele greia visst det koster 20 -25 høvdinger som du nevner over for ei ny luke. Er jo greit at alt er i orden når en skal selge igjen. Kanskje like før jeg får det samme problemet da?

Høres ut som du skal være forsiktig med å bruke den FOR mye hvis den ikke oppfører seg helt eksemplarisk ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte på mekonomen tror jeg. Det er ikke voldsomt dyrt.. får flere forskjellige modeller og du trenger bare en liten.

I forhold til takluka... når har dere egentlig denne oppe? Det er da ikke noe behagelig når man kjører..

Sjelden jeg har den åpen annet enn at jeg kjører med den i tilt-posisjon.. Og når jeg først har den helt åpen på flotte sommerdager så har jeg aldri den bakerste luka åpen, for da "slår" lufta inn i bilen. Men først og fremst er panoramataket kjekt å ha pga lyset. Blir veldig luftig og åpent, og når været er for stygt og kaldt så er det bare til å ta igjen taktrekket.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den smalt opp var symptomene på min takluke også, men dette bedret seg når jeg fikk smurt opp luka. Forøvrig må jeg jo si at det er utrolig av BMW å komme med en slik patent som holder i maks 5 år. Her burde BMW erstatte alle glasstak som er solgt på E61 med disse problemene, men man ser jo at de har lært ettersom nye BMW med glasstak idag ikke kan tiltes i den bakre takluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den smalt opp var symptomene på min takluke også, men dette bedret seg når jeg fikk smurt opp luka. Forøvrig må jeg jo si at det er utrolig av BMW å komme med en slik patent som holder i maks 5 år. Her burde BMW erstatte alle glasstak som er solgt på E61 med disse problemene, men man ser jo at de har lært ettersom nye BMW med glasstak idag ikke kan tiltes i den bakre takluka.

Hadde du giddet å lage en liten DIY med bilder som forklarer hvordan du smurte opp uka.

Kanskje vi andre som (enda) ikke har problemet, kan forebygge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er kjørt 21 000 km, 09 mod, Så hvis dette blir noe problem så dekker vel nybilgaranti dette? Er det på 2010 mod BMW sluttet med tilt på bakerste luka? Merkelig av BMW å lage en så dårlig patent...

Dette dekkes vel strengt tatt helt fram til reklamasjonsretten går over (5 år), så du trenger ikke bekymre deg før i 2014.. De gjorde ingen endringer på luka under E61 sin levetid, men f.eks F11 har nå fått det nye glasstaket, det samme gjelder også F07 5 serie GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...