Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ja visste om den der..

Faktisk svært irriterende hvis en har nøkkelen i lomma, og knappen blir trykket inn... Plutselig står bilen med alle vinduer og takluke åpen...

Det går også an å lukke alt hvis en har keyless go, og holder en fing på dørhandtaket en liten stund.

Er det noen av dere som har en grei oppskrift på hvordan en programmerer garasjeport åpneren som er på speilet?

Har prøvd det som står i boka, og også prøvd en tutorial på youtube, men får ikke dette til å virke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har keyless go hvis du kan åpne bilen hvis du har nøkkelen i lommen og tar i dørhåndtaket. Det ligger følere i alle dørhåndtakene. Føler på innsiden av håndtaket for å låse opp, og på den delen bak selve håndtaket for å låse.

ganske genialt i grunn. Trenger ikke å trykke på noe som helst, men bare ha nøkkelen i lommen hele tiden.

Nøkkelen må jo selvsagt settes i tenningen av og til for å lades opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger råd vedrørende min 2004mod e60 530D.

Bilen går som den skal om sommeren. Det gjer den også om vinteren. MEN;

-Det kjem opp feilmeldinger i hytt og pine dei fyrste 10 sekundene etter at bilen er startet.

Feilmeldingene som eg hugser i farten:

-Critical Electric Failure, stop the car emmidiatly and contact BMW.

-Critical transmittion failure, .... -=-

-Number Plate Right Failure

++..

I tilegg har bilen begynt å mate inn og ut CD'ene i CD'veksleren når eg starter bilen. Altså at den "tester" alle dei 6 cd'ene i boksen som ligger i hanskerommet før den begynner å spille.

+ at det kjem opp "please insert navigation DVD, med gjevne mellomrom, selv om DVD'n er i.

Disse meldingene kjem som sagt akkurat når eg har startet bilen, og forsvinner raskt etterpå. Har ikkje hatt noe problem med dette om sommeren.

...og det er ingen problem med bilen når den har blitt varm.

(Bilen skal på 'vehicle check' om ca 2000km. Kanskje eg bør framskynde dette, og be dei sjekke alt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er ny her inne og har skjønt at her er det hjelp å få til det meste hva angår E60/61.

Har en E60 04-mod 525d som har fått sprekk i eksosmanifolden.Fikk et tips om at det har vært en vanlig feil på de første E60 som kom og at de ble bytta uten kostnad for kunden.Noen som vet om dette gjelder fortsatt?(tviler på det men lov å håpe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du burde få noen til å ta en skikkelig diagnose!

Ja...er vel ikkje annet å gjere. Skal innom BMW verksted på mandag, så skal høre da. :) (men har høyrt at BMW generelt sliter med at diverse feilmeldiger kommer og går i kuldegrader. Men kanskje det var på dei eldre modellene..)

Et spørsmål til :?: ; Om vinteren jobber webastoen for å få bilen varm i starten når eg begynner å kjøre. Høyrer vifta går for fullt noen sekunder etter at eg har parkert bilen. Kjøretida til jobben min hver morgon er ca 3 minutter - og da vil vel batteriet på bilen etterhvert tappes...(bilen var plutselig ganske tom for strøm på jobb ein morgen for noen dager siden, og ville ikkje starte så måtte lade batteriet.)

Så; er det mulig å skru av varmen / webastoen? Trenger ikkje varme i bilen dei få minuttene eg køyrer til jobb kvar morgen...bilen blir varm akkurat når eg har parkert utanfor jobben, så ingen poeng i det.

Er det berre å stille varmen på minst mulig, og slå av aircondition? Så vil ikkje webastoen gå? ..eller jobber den alikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeren på bilen din går for å få riktig driftstemperatur på motoren.. klart dette er en fordel.. får sikkert skrudd den av.. HELT AV :)

Men hva skal jeg si ... 3min til jobb!!!!?? Da tror jeg jammen jeg ville gjort noe annet enn å kjøre! Ikke bare batteriet ditt som har vondt av det.. tenk på den stakkars motoren! Huff...

Husk at om du bytter batteri til en annen type så må dette programmeres.. hvis ikke vil den ikke lade riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webastoen vil nok starte uansett den.

Men den bruker nesten ikke strøm, på e39 er det 42 watt under full load. Ikke noe å prate om i det hele tatt.

Du kan jo kjøpe deg en batterilader og koble på, om du har muligheten til det da.

Jeg har det slik på min e39. Kobler den på lading hver kveld.

Det du kan gjøre er jo å ta ut sikringen fra den, da vil den ikke starte.

Om det vil få en innvirkning på noe annet vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger råd vedrørende min 2004mod e60 530D.

Bilen går som den skal om sommeren. Det gjer den også om vinteren. MEN;

-Det kjem opp feilmeldinger i hytt og pine dei fyrste 10 sekundene etter at bilen er startet.

Feilmeldingene som eg hugser i farten:

-Critical Electric Failure, stop the car emmidiatly and contact BMW.

-Critical transmittion failure, .... -=-

-Number Plate Right Failure

++..

I tilegg har bilen begynt å mate inn og ut CD'ene i CD'veksleren når eg starter bilen. Altså at den "tester" alle dei 6 cd'ene i boksen som ligger i hanskerommet før den begynner å spille.

+ at det kjem opp "please insert navigation DVD, med gjevne mellomrom, selv om DVD'n er i.

Disse meldingene kjem som sagt akkurat når eg har startet bilen, og forsvinner raskt etterpå. Har ikkje hatt noe problem med dette om sommeren.

...og det er ingen problem med bilen når den har blitt varm.

(Bilen skal på 'vehicle check' om ca 2000km. Kanskje eg bør framskynde dette, og be dei sjekke alt?)

Garantert at du kjører konstant rundt med halvladet batteri pga at du har kort kjørelengde til jobben. En moderne bil, og spesielt diesel krever MYE strøm når den blir startet opp, og da blir batterispenningen din så lav at du får masse feilmeldinger i hytt og pine. Derfor cdveksleren din går bananas også, den oppfører seg som at den har vært frakoblet strøm. Du får aldri ladet opp batteriet ditt med kun småkjøring. Kjøp deg en Ctek lader som du plugger i veggen hver kveld, eller begynn å gå til jobben, evt kjør omvei. Hvis du fortsetter med kun slik småkjøring kommer du til å komme ut til død bil en morgen iløpet av vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Ja, er klar over at 3 minutter til jobb er alt for lite hver morgen, da e60 bruker ein del strøm, er jo så mye dill (lys under speiler, under dører, skjerm, ratt som går ned av seg selv, memory seter ++ .. Så har tenkt litt på det at det muligens er derfor det kjem opp så mange feilmeldinger og at cd veksleren tuller seg osv.

Det er 3 minutter med bil til jobb, og ca 20 min å gå, og det gidder eg ikkje, hehe... Så da skal eg fra mandag av begynne å køyre ein lengre omvei hver dag så bilen får det den trenger av batteri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...